Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyke

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 22:21   #11
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyke

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vimsen eller Fluke eller noen av dere som holdt ut som røykere lengst; hva gjorde utslaget for dere? Hva fikk dere til å slutte?

Jeg er en tidligere røyker og jeg røykte mye også, men når jeg ble gravid så sluttet jeg. Riktignok etterhvert da, men jeg har vertfall ikke begynt igjen! Er ca 4 1/2 år siden nå da. ()

Motivasjonen min for å slutte var jo det at jeg var gravid og det passer jo ikke for alle. Er nok flere grunner til at jeg ikke har begynt igjen etter svangerskapet, men en del er rett og slett at jeg føler meg FRI. Jeg MÅ ikke gå på butikken uansett vær, gjemme meg unna steder for å snike meg til en blås. En annen ting er det at jeg kjenner at jeg ikke MÅ ha en røyk. Det er deilig det å kunne kose seg med ett glassrødvin eller tre uten å ta en sigarett.
Må også legge til at det er skjønt å gå på trening og føle at formen blir bedre og IKKE ødlegge hele greia med å røyke etterpå.

Jeg må legge til at jeg hadde heller ikke lyst å slutte å røyke når jeg gjorde det. Koste meg med sigarettene jeg og skjønner på en måte kollegaen min i dag som sier at hun ikke vil slutte å røyke. Men jeg har allikevel IKKE lyst å begynne igjen.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.