Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyke

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 23:55   #61
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyke

Jeg tror du har gjort noe veldig lurt: nemlig å skrive det på facebook.

Skaff deg en sosial heiagjeng, som kan skryte av deg når du er flink. Jeg forsøker å slutte med noe helt annet, og har fått masse hjelp av min sosiale heiagjeng her på FP.

Gammel 26-11-09, 23:56   #62
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Motivasjon tja, du kan jo få en Kirsebærkjole av meg på nyåret når du har vært røykfri et par måneder. Vel, det hjelper vel ikke stort, men å endre det indre bildet av deg selv som en røyker er nok en veldig bra start!

Kan du ordne en kirsebærkjole? Jeg er ganske så stor... Er slike kjoler fine på ganske så store? For da syns jeg uansett du kan lage en kirsebærkjole. For om jeg ikke røyker har jeg råd til å kjøpe den også.

Og den må være tøff. Ikke snill og søt.

Kan du det?

Gammel 26-11-09, 23:59   #63
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal prøve på nyåret. En tøff, sort kjole med kirsebær på som skal passe akkurat til deg.
Jeg selger foresten ikke kjoler, jeg bare syr.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 00:11   #64
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg skal prøve på nyåret. En tøff, sort kjole med kirsebær på som skal passe akkurat til deg.
Jeg selger foresten ikke kjoler, jeg bare syr.

Se der ja, en premie.
Det ser ut til å virke også.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 00:12   #65
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kirsebærsaker er selvsagt premie i massevis...

Noe som minner meg på at jeg må jakte frem Lille Ru. Tror dere hun har kjøpt de pene kirsebærdropsene til meg i praha?

Gammel 27-11-09, 00:17   #66
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leste boka, og må si jeg synes det var overraskende lett å slutte. Savner ikke røyken i det hele tatt, faktisk. Lykke til, kirsebær.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 00:38   #67
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå har jeg sagt det på facebook. Da er det sant. Jeg skal slutte å røyke.

Jeg krysser fingrene for at du klarer det, Lykke til

Jeg har ikke røyka i år, sluttet nyttårsaften, så nå har jeg snart vært røykfri et år. De to første ukene var ille synes jeg, men det gikk bedre etterhvert. jeg røyka over 20 om dagen.

Sist redigert av Mor til 4 : 08-12-09 kl 02:03.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 00:41   #68
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Kirsebærsaker er selvsagt premie i massevis...

Noe som minner meg på at jeg må jakte frem Lille Ru. Tror dere hun har kjøpt de pene kirsebærdropsene til meg i praha?

Hvor ble du av? Ute og røyker?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:12   #69
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hvor ble du av? Ute og røyker?

Se på klokken da damen!
Jeg gikk og la meg.

Gammel 27-11-09, 08:13   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg fikk en litt sånn AHAopplevelse av at jeg faktisk _luktet_ røyk. Jeg røyker aldri inne, ikke i arbeidstiden og aldri i nærheten av barna. Derfor har jeg nok tenkt at jeg ikke var en sånn typisk røykerøyker. Når jeg innså at det luktet røyk av skjerf og jakker, og jeg følte meg ubekvem med tanke på at jeg luktet VONDT og USUNT, var det nok for meg. Røyken er lagt bort.

Ja det er helt sant. Røykere kjenner nok ikke lukten så godt som oss andre, jeg kjenner det VELDIG godt når folk røyker. Det å gå rundt og lukte som et askebeger må da være mer enn nok motivasjon, fy så vemmelig.

Lykke til!

Gammel 27-11-09, 08:17   #71
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja det er helt sant. Røykere kjenner nok ikke lukten så godt som oss andre, jeg kjenner det VELDIG godt når folk røyker. Det å gå rundt og lukte som et askebeger må da være mer enn nok motivasjon, fy så vemmelig.

Lykke til!

Men det er jo det jeg sier... Det er masse som bør være motivasjon nok. Men det er ikke det.

Det er veldig sjelden det hjelper å si til en røyker "Du lukter vondt og du får dårlig helse, du kan dø fra barna dine ..."etc.
Det er jo ikke nye ting. Man VET dette. Og det hjelper tydeligvis ikke.

Gammel 27-11-09, 08:19   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg skjønner det jo egentlig, jeg har jo hatt samme problemet med mat (bortsett fra at jeg hele tiden ville utav det), og visste utmerket godt hva det gjorde med helsen og utseendet, når jeg tenker tilbake på det. Håper virkelig du klarer å slutte.

Gammel 27-11-09, 08:54   #73
Left
Passiv

Standard

Nå har jeg sagt det på facebook. Da er det sant. Jeg skal slutte å røyke.

Kirsebær er kul

Tenk på alle fordelene:
*Du kommer til å lukte som en blomstereng - røykere lukter vondt.
*Du får mye bedre smakssans om rimelig kort tid.
*Du får bedre kondisjon, eller bedre pust på rimelig kort tid.
*Du sparer masse penger hver mnd. som du kan bruke til andre ting. Du kan på en måte plusse på 12000 på årsinntekten din, siden du nå kan bruke de til andre ting enn røyk. Hva det koster å ha en bil har jeg ikke finregnet på, men du burde nærme deg veldig i hvert fall.
*Dessuten beviser du for deg selv at det er d u som bestemmer, ikke røyken. Jeg likte i hvert fall følelsen av å kunne bestemme selv.
*Du får med stor sannsynlighet hvitere tenner, og mye bedre smak i munnen. Og ta et skikkelig magadrag med frisk luft i stedet - deilig.

Det som var hovedmotivasjonsfaktor da jeg sluttet for 7 år siden, var graviditet, men motivasjonen for ikke å begynne igjen, var at jeg ikke ville være en stinkemamma.
Dessuten sender man ut noen signaler til barna sine jeg ikke vil være med på. Man kan si til man blir blå, at å røyke er dumt, men så lenge man gjør det, så sier man uten ord at det er heelt greit

Wohoo - dette klarer du Bæret

Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:56   #74
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Kan du ikke bli gravid? Så har du en god grunn til å slutte?

Neida, jeg håper du klarer dette. Jeg synes ikke det var vanskelig å slutte. Jeg sluttet da jeg ble gravid første gang. Så begynte jeg igjen etter noen år. Men sluttet etter få mnd, for da ble jeg gravid igjen.

Jeg ville også fokusert på alle fordelene, og jeg ville spart de pengene som du ikke bruker på røyk. Så kan du unne deg noe du har lyst på, eller reise på ferie f.eks.

Lykke til, Kirsebær. Jeg heier på deg.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:06   #75
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Kan du ikke bli gravid? Så har du en god grunn til å slutte?

Og du tar over ungen når den er født da?

Sitat:

Lykke til, Kirsebær. Jeg heier på deg.

Takker. Godt å bli heiet på.

Enda er jeg syk i hals og nese og svelg og sånn, så jeg har virkelig ikke lyst på røyk nå. Så dette blir dag 5. men jeg tror ikke det er så om å gjør at jeg driver og teller dager og styrer så mye med det heller. Jeg tenker jeg lar det være litt baluba rundt dette et par daer bare sånn at fallhøyden bir ekstra stor om jeg ikke klarer det, også skal jeg slutte å snakke om det, rett og slett. Det er jo egentlig ingen big deal. Man legger ra seg en uvane og man trenger ikke å minne seg selv på det hele tiden.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Kirsebær er kul

Thank you!

Sitat:

Tenk på alle fordelene:
*Du kommer til å lukte som en blomstereng - røykere lukter vondt.
*Du får mye bedre smakssans om rimelig kort tid.
*Du får bedre kondisjon, eller bedre pust på rimelig kort tid.
*Du sparer masse penger hver mnd. som du kan bruke til andre ting. Du kan på en måte plusse på 12000 på årsinntekten din, siden du nå kan bruke de til andre ting enn røyk. Hva det koster å ha en bil har jeg ikke finregnet på, men du burde nærme deg veldig i hvert fall.
*Dessuten beviser du for deg selv at det er d u som bestemmer, ikke røyken. Jeg likte i hvert fall følelsen av å kunne bestemme selv.
*Du får med stor sannsynlighet hvitere tenner, og mye bedre smak i munnen. Og ta et skikkelig magadrag med frisk luft i stedet - deilig.

Jasså, sier du det. Det har jeg aldri hørt før eller tenkt på før.

Gammel 27-11-09, 09:09   #76
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Og du tar over ungen når den er født da?

Ja selvsagt. Om du overtar når barnet er tenåring. Deal?

Gammel 27-11-09, 09:10   #77
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Men kirsebærkjole fra Heiko var jo en fantastisk premie, da
Lykke lykke til

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:14   #78
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Ja selvsagt. Om du overtar når barnet er tenåring. Deal?

Det er jo en fantastisk deal! Vi kunne blitt det perfekte foreldrepar! jeg gikk gravid og fødte, du tok deg av baby og tiden fram til barnet var 14, og så kom jeg inn i bildet og tok resten. Nice.

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Men kirsebærkjole fra Heiko var jo en fantastisk premie, da
Lykke lykke til

Ja, og hvis vi passer på å nevne det jevnlig, så blir det i hvertfall en klar deal! (Jeg føler at hun så vidt nevnte en mulighet og at jeg bare fanget henne før hun rakk å vurdere ferdig.)

Gammel 27-11-09, 09:14   #79
Left
Passiv

Standard

Jasså, sier du det. Det har jeg aldri hørt før eller tenkt på før.

Nei det var nok det jeg tenkte altså. Men nå har du hørt det

Men du klarer det lett som bare det hvis du bestemmer deg for det.
Kirsebæret ruler, og lar seg ikke vippe av pinnen av tobakksindustriens kyniske drift. Kirsebæret er så tøff at hun ikke lar seg styre av andre enn seg selv. Nemlig.

Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:17   #80
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Det er jo en fantastisk deal! Vi kunne blitt det perfekte foreldrepar! jeg gikk gravid og fødte, du tok deg av baby og tiden fram til barnet var 14, og så kom jeg inn i bildet og tok resten. Nice.

Har du hatt tenåringer før, Kirsebær? Det kan være du vil angre. Det er en ganske utakknemlig jobb til tider å være tenåringsmor.

Men altså, jeg vil ikke føde. Aldri mer. Så da har vi ingen deal. Jeg tenkte jeg skulle ta babyen når den var født. Så bare glem det. Bortsett fra det, så hadde vi blitt det perfekte foreldrepar.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.