Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forbaska mannfolk uten refleks!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 12:23   #32
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Problemet er som alltid at det som regel ligger noen bak som ikke er enig i at man må redusere farten såpass for å kjøre forsvarlig, og de legger seg oppi ræva på en eller setter på langlysene. Og da blir det skrevet om de forferdelige sinkene som lager trafikkfarlige situasjoner fordi folk blir "tvunget" til å kjøre forbi. Jeg synes faktisk ikke dette er så veldig lett alltid, noen ganger føler jeg at jeg må kjøre fortere enn det jeg føler meg komfortabel med fordi jeg har biler bak meg.

Jeg er helt på linje med Teofelia.

Jeg er ikke egentlig noen "sinke" i trafikken, jeg er ikke sånn som luser av gårde uten grunn, eller kjører uforholdsmessig sakte. Men på vinterføre og i mørke kjører jeg jevnt over saktere enn i dagslys og på tørre, bare veier. Er veien smal slik at jeg må legge meg ut hvis jeg møter en bil, så er det selvsagt at hastigheten må ned.

Det er jo dette som er å avpasse farten etter forholdene. Og det er vi pålagt i henhold til veitrafikkloven... jeg ser liksom ingen grunn til å bryte loven og samtidig utsette meg selv og andre for fare, bare for å unngå at en bilist bak meg skal slippe å bli irritert.

Og så tenker jeg som så at jeg tar ansvar for meg selv og mine passasjerer, og gjennom forsiktig kjøring utsetter jeg ikke andre for unødig risiko. Men om andre vil kjøre seg i hjel - dem om det. Så når det kommer en tulling bak meg i vill fart og bare SKAL forbi på en alt for kort strekning, så lar jeg dem bare kjøre forbi.

Jeg har også som Teofelia opplevd at en som kjørte forbi meg endte i grøfta. Det kom en kar bak meg i full fart i en flott bil, blunket bare raskt med lysene før han passerte meg, forsvant ut av syne for meg. 2-300 meter senere, i første sving, lå han godt uti grøfta. Jeg måtte jo selvsagt stoppe, for å sjekke om han var i orden, men han vinket meg raskt videre. Han kom ut av bilen, fortsatt pratende i mobiltelefonen. Jeg tok ned vinduet og kommenterte bare "Ja, ja, hastverk er lastverk!"

Jeg er faktisk litt sjokkert over at så mange her i tråden forteller at de lar seg presse av andre bilister til å kjøre fortere enn det som er forsvarlig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.