|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Det var reflekser på regntrekket til Emmaljungaen min, blått med refleksstriper på. Og til Quinnyen mener jeg også det var refleksbånd på det gjennomsiktige regntrekket.
![]() |
#42 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Jeg har observert to typer hundeeiere, den ene typen har fullt refleksutstyr på hunden, men ikke på seg selv og den andre typer lyser som et juletre selv og har helt glemt hunden.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!
Jeg er ikke uenig der, det jeg sier, som du ikke klarer å se, er at refleksvest er også refleks, derved faller "refleks duger ikke" på sin egen urimelighet, all den tid du mener refleksvest er godt nok. Det er VISSE TYPER refleks du mener ikke er synlig, men ikke ALL refleks, åpenbart. Det var altså en flisesikkeripåpekning fra min side, som rett og slett ingen ser hva jeg mener med?
![]() |
#44 |
Ringskrømt
|
Er du virkelig så treg til vanlig? Til de som ikke skjønte hva jeg mente har jeg virkelig spesifisert. At du gidder å skrive lange innlegg om urimelighet og whatnot er bare pinlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Nei, jeg er ikke terig, ikek nå heller, jegb SKJØNNER hva du mente, men påpekte bare en selvmotsigelse, og det er vel det at det ikke kan bare leses, forstås og gå videre jeg anser som mer "pinlig" og "treigt" da.
![]() |
#46 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Ja, og ettersom jeg ikke spesifiserte hva jeg mente i det første innlegget, gjorde jeg det i det neste. At du skriver dette innlegget nå, altså et forsøk på å forklare meg at refleksvest også er refleks, blir bare for dumt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Protonterapeut
|
![]() |
#48 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!@ Necesario:
![]() |
#49 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
#50 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#51 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Skulle hatt strap-on rekfleks da hadde man blitt lagt merke til
![]() |
#53 |
Ustabil
|
Refleksvester er ikke oppskrytt. Greia med at det ikke er refleks over hele er at det gule eller oransje materialet som de er laget av også er reflekterende, og i overskyet vær synes selve fargen på lang avstand, og bedre enn refleks. Refleksen krever jo at lys treffer den for at du skal se den. Mens det sterkt fargede materialet altså synes "av seg selv". |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Ustabil
|
Hvis forsvarlig fart er 40 km/t så er det jo det du må kjøre i. Mest sannsynlig kan du kjøre fortere for det meste, men når du møter noen må farta ned. Dette lærte vi da på trafikkskolen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Textrovert
|
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Problemet er som alltid at det som regel ligger noen bak som ikke er enig i at man må redusere farten såpass for å kjøre forsvarlig, og de legger seg oppi ræva på en eller setter på langlysene. Og da blir det skrevet om de forferdelige sinkene som lager trafikkfarlige situasjoner fordi folk blir "tvunget" til å kjøre forbi. Jeg synes faktisk ikke dette er så veldig lett alltid, noen ganger føler jeg at jeg må kjøre fortere enn det jeg føler meg komfortabel med fordi jeg har biler bak meg.
![]() |
#56 |
Erfaren nok
|
Hvis jeg skal senke farten HVER gang jeg møter en bil, dette er altså en hovedvei, så vil det jo bli utrolig merkelig og irriterende kjøring vil jeg tro?
![]() |
#57 |
Bedreviter
|
Andre folk får svare for seg selv. Jeg kan ikke kjøre uforsvarlig for å tekkes andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Textrovert
|
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Jeg er 100 % enig med deg, Teofelia, men jeg synes likevel det er ubehagelig å bli mislikt i trafikken. Det samme gjelder når det gjelder å kjøre ut på trafikkert vei. Jeg kjører ikke ut før jeg er sikker på at luken er stor nok, selv om de bak meg tuter og mener at jeg burde ha kjørt ut for lenge siden.
![]() |
#59 |
Bedreviter
|
Jeg har bestemt meg for at jeg glatt overlever å bli mislikt av folk jeg ikke kjenner, ikke vet hvem er og aldri kommer til å møte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Ustabil
|
Nei? Hva er så merkelig med det? Det er innebygd refleks i meg i alle fall. (Ikke på motorveien eller svært brede, gode og godt opplyste veier, men over alt ellers). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|