Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det bare jeg ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-09, 19:07   #1
Albertine
Passiv

Standard

Er det bare jeg ...

...som ikke liker Linus i svingen? :ser heller Mikkes Klubbhus på Playhouse Disney med toåringen:

Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:10   #2
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det bare jeg...

Lister meg ut igjen, jeg digger Linus i Svingen. Men Mikkes klubbhus er morsommere, det er jeg enig i, men jeg får ikke lov å bytte kanal nå.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:10   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Linus i Svingen er ikke sjikkelig julekalender.

Gammel 04-12-09, 14:35   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Linus i Svingen er ikke sjikkelig julekalender.

Enig med denne. Det er liksom barnetv i desember. Men ikke julekalender. Også er det barnetv jeg ikke engang liker. Jeg liker virkelig ikke pappa'n til Linus som person, og får litt fnatt av ham.

Guttungen er for liten til å ha noen preferanser, men det hender litt for ofte at vi ser i alle fall deler av det likevel, ettersom vi er litt treige med å komme oss ut av sofaen etter drømmehagen.

(Men, til mors store glede synes den 15 mnd gamle guttungen at Tøflus er en morsom type, vi koser oss med skomakergata vi)

Gammel 09-12-09, 21:53   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her samles vi alle om Jul i Svingen, i år som i fjor (på dvd) og for tre år siden, da det gikk første gang. Julestemning og morsomt og mye å snakke om.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:11   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg storkoser meg med to spente 6 åringer og kalenderlys. Jeg er ikke så opptatt av om jeg liker det eller ikke.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:12   #7
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg synes det å se barne-TV generelt er utrolig kjedelig. Linus går an, men jeg foretrekker å gjøre andre ting.

Ungene derimot elsker Linus.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:18   #8
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg synes det å se barne-TV generelt er utrolig kjedelig. Linus går an, men jeg foretrekker å gjøre andre ting.

Ungene derimot elsker Linus.

Samme her. Jeg gjør ofte andre ting, selv om jeg vet jeg burde sitte med barna denne lille stunden. Men noen ganger koser vi oss sammen. Og Linus går altså an.

Nå sitter jeg i stua, sammen med dem, men taster på tastaturet.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:22   #9
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Samme her. Jeg gjør ofte andre ting, selv om jeg vet jeg burde sitte med barna denne lille stunden. Men noen ganger koser vi oss sammen. Og Linus går altså an.

Nå sitter jeg i stua, sammen med dem, men taster på tastaturet.

Jeg bruker å sitte i sofaen med mini-pc på fanget hvis det er jeg som "ser" barne-TV med dem. Mannen derimot elsker barneprogrammer og hadde sikkert sett barne-TV om ungene ikke var hjemme.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:16   #10
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jul i svingen er flott! Endelig et barneprogram som ikke bare viser den perfekte sida av livet! Vi har både Blåfjell og Skomakergata på dvd, men ungene elsker Linus og gjengen hans, så de andre seriene blir nok gjemt til en annen anledning.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:22   #11
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare jeg ...

Jul i svingen er herlig.

Gammel 01-12-09, 19:26   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke sett så mye på det, men jeg hører at seksåringen hikste-ler nede i stua. Sikkert et godt tegn.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:45   #13
Tweeno
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Telemark
Tweeno har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jul i svingen er herlig.

Enig Alle 5 i huset her elsker Svingen

Tweeno er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:14   #14
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her Elsker vi Jul i svingen!

Gammel 02-12-09, 22:01   #15
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Her sitter alle barna klistret og ser på Jul i svingen. De er 2,5 år, 4,5 år og 8 år. Det er han minste som ler mest, faktisk. Jeg benytter sjansen til å gjøre andre ting.

Gammel 03-12-09, 10:44   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

En digresjon kanskje, men Emil i Lønneberget er jo morsom og Lindgren skriver fantastisk, men i filmatiseringen reagerte ungene veldig på hvor slem faren til Emil var. Både i forhold til hva han gjør fysisk mot Emil, men også det å stenge han inne. Så selv om det er hyggelige og barnevennlige produksjoner, så må man av og til inn og forklare litt, og så klart ser de jo at tider har endret seg, og at folk er forskjellig, men med litt bistand fra en voksen så kan ting enklere falle litt bedre på plass.

(og i gårdagens Linus i svingen var jo faren til Linus en kjernekar... )

Sist redigert av Dronningen : 03-12-09 kl 11:14.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 11:00   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Enig. Vi holdt på å le oss i hel da han heiste Nure opp med heisekran og holdt på å gi "Du-kan-dø-av-det-mammaen" hans hjertestans. Det er som Muskat sier, han er en stor unge og han mener godt, men alt blir alltid helt feil.

Nettopp. Han er Emil som voksen.

Gammel 03-12-09, 11:51   #18
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Han scorer mange poeng med Unnskyld Agneta da.

Å ja

Her i familien ser vi Jul i Svingen sammen hele familien og alle liker det like godt. Til og med onkelen til ungene, ungkar på 23 år synes den var kjempemorsom. Ungene synes Marvin er slem da og så synes de mammaen til Linus er så sint hele tiden, noe jeg forøvrig hadde vært om jeg hadde hatt en sånn mann også.

Gammel 04-12-09, 01:29   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

(og i gårdagens Linus i svingen var jo faren til Linus en kjernekar... )

At han narret ungene til å måke, mener du? Det var jo urfestlig!! Mener du at det var slemt, altså?

Jeg syns det er så fint at de viser at folk har så mange slags sider. Og det finnes jo en masse mammaer der ute som glemmer både det ene og det andre (kremt...), mammaer som blir slitne og kjefter når de blir forstyrret når de skal jobbe, pappaer som er barnslige og teite, mammaer som er overhysteriske, eller livsfjerne eller ikke skjønner så mye av barnas verden.

Er det ikke fint at ungene kan se litt glimt av det, i stedet for bare bollebakende, smilende, ut-på-tur-før-vi-snekrer-litt-sammen-foreldre? Som en slags realitetsorientering?

Gammel 04-12-09, 01:35   #20
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig enig i det Polyanna sier. Linus i Svingen får frem "mangfoldet" i oss på godt og vondt. Synes det er flott at serier for barn også prøver å gjenspeile "virkeligheten" og ikke bare lager stereotype A4 roller. Både barna og voksene i Linus er svært forskjellige og serien viser de gode og dårlige sidene av de fleste. Jeg synes det er viktig.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.