Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det bare jeg ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 14:47   #81
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare jeg ...

Nei folk er forskjellige.

Vi ser på det barna vil se på, og jeg "bistår" historien fordi de tydeligvis setter pris på det, både fordi de nok da føler at vi opplever noe sammen, og fordi ikke alt bestandig er like greit å forstå for han på 4. Man kan sikkert anta at det er überpedagogisk og påtatt og spy av det, eller se på at denne serien - i motsetning til mange andre - legger opp til ting man kan snakke om, fordi den faller nært til barns hverdag. Det er jo det fine med teite folk. De kan snakkes om. Å snakke er fint og godt og bra. Jeg snakker hele tiden med dem om alt, og det er bare sånn det er.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 14:48   #82
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Her i huset er ikke storebror overbegeistret, men han må se om han vil se på barnetv, for mammaen vil nemlig se

Gammel 02-12-09, 14:52   #83
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg, mannen og barna elsker det
Vi ser alltid Barne-TV sammen, uansett hvor travelt vi har det.

Gammel 02-12-09, 15:04   #84
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Han scorer mange poeng med Unnskyld Agneta da.

Ja, ikke sant?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg liker ikke så veldig godt voldelige roboter og romvesen til hverdags, men jeg liker det godt på film! Det er mye jeg liker på film som jeg ikke liker i det virkelige liv. Jeg syns Jul i Svingen er en god velprodusert serie, med et bredt personlighetsregister som viser at ikke alt er svart/hvitt. De aller fleste dramatiseringer vil karikere personligheter for å få frem et poeng, og selv om Marvin er en real dust mesteparten av tiden, så syns jeg ikke det gjør serien mindre verdt å se.

Jeg pleier ikke å gjøre noe stort poeng ut av at jeg syns han er teit, jeg regner med at barnet mitt er mer enn kompetent nok til å se det selv. Vi snakker selvsagt om serien om det faller seg naturlig.

Dette var veldig godt sagt, Glitter.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det verste jeg vet er sånne overpedagogiske barne-tv-programmer der alle bare er snille (den verste egenskapen de har er kanskje at de er vimsete eller glemske eller litt for impulsive).

Nemlig. Det er ofte så politisk korrekt at krampa tar meg. Jeg synes det er fint at ungene kan få se at det er litt mangfold og at voksne ikke alltid klarer å gjøre ting på en god måte. Selv om intensjonene var gode. Også er det så fint at vi da kan si unnskyld etterpå så får man sannelig med litt politisk korrekthet likevel.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:13   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mente ikke å si at DU var "blæ", altså. Jeg bare spant litt videre på tanken. Og jeg vet i hvert fall med meg selv at jeg har en tendens til å skulle prate i hjel alt mulig, mens det jeg egentlig tror er jo at barna ved å ta inn ymse inntrykk og bearbeide dem med de erfaringene, den kompetansen og de verdiene de har innplantet, egentlig klarer å sortere ting ganske fint. Det som fortsatt slipper gjennom sensuren er "og det må dere IKKE prøve selv!! Sant??" når Marikken hopper fra et tak med en paraply som fallskjerm og sånt.

Gammel 02-12-09, 16:16   #86
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare jeg...

Jul i svingen er flott! Endelig et barneprogram som ikke bare viser den perfekte sida av livet! Vi har både Blåfjell og Skomakergata på dvd, men ungene elsker Linus og gjengen hans, så de andre seriene blir nok gjemt til en annen anledning.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:20   #87
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg vet i hvert fall med meg selv at jeg har en tendens til å skulle prate i hjel alt mulig, mens det jeg egentlig tror er jo at barna ved å ta inn ymse inntrykk og bearbeide dem med de erfaringene, den kompetansen og de verdiene de har innplantet, egentlig klarer å sortere ting ganske fint.

Jupp, jeg er litt der jeg også. Jeg legger bånd på meg selv noen ganger, for å ikke gjøre alt for rosenrødt og ufarlig for ham. Det hender jeg spør litt, og da viser det seg jo at han er en fornuftig liten fyr som himler med øynene over sin mor.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:53   #88
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Her liker vi "Jul i Svingen"!

Gammel 02-12-09, 17:57   #89
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Linus i Svingen er fint, mens Mikkes Klubbhus gives me the chills.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 19:20   #90
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker Jul i Svingen, men guttene på to år synes det er for lite som skjer. Og det skjønner jeg jo. Så jeg håper den kommer i reprise mens de fortsatt vil synes den er fin.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 19:24   #91
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Ungene elsker det, så her står det på hver dag.

Jeg blir også engasjert, i dag fikk jeg veldig vondt i hjertet mitt over den gutten som ikke får adventskalender fordi mammaen bare glemmer det.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 19:27   #92
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Nok en episode av Jul i Linus, og fortsatt en suksess her i huset. Ungene lo godt da Marvin fikk snø over seg, mens mor i huset ble rørt da Børre fikk en stor melkesjokolade som julekalender. Jeg er helt med på det glitter sier om Jul i Svingen og bredt persongalleri. Jeg liker forøvrig virkelig ikke Mikke Mus klubbhus.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:48   #93
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jul i svingen er nok min yndlingsadventsserie.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:58   #94
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker Linus og Jul i Svingen greit nok i seg selv, men ikke som adventsserie. Marvin får jeg kløe av, men musikken og ungene er fantastiske. Og Frøkna og Herremannen koser seg, så da blir det gøy for meg også selv om jeg hadde foretrukket Månetoppen.

Gammel 02-12-09, 22:01   #95
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det bare jeg...

Her sitter alle barna klistret og ser på Jul i svingen. De er 2,5 år, 4,5 år og 8 år. Det er han minste som ler mest, faktisk. Jeg benytter sjansen til å gjøre andre ting.

Gammel 03-12-09, 10:44   #96
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

En digresjon kanskje, men Emil i Lønneberget er jo morsom og Lindgren skriver fantastisk, men i filmatiseringen reagerte ungene veldig på hvor slem faren til Emil var. Både i forhold til hva han gjør fysisk mot Emil, men også det å stenge han inne. Så selv om det er hyggelige og barnevennlige produksjoner, så må man av og til inn og forklare litt, og så klart ser de jo at tider har endret seg, og at folk er forskjellig, men med litt bistand fra en voksen så kan ting enklere falle litt bedre på plass.

(og i gårdagens Linus i svingen var jo faren til Linus en kjernekar... )

Sist redigert av Dronningen : 03-12-09 kl 11:14.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 11:00   #97
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Enig. Vi holdt på å le oss i hel da han heiste Nure opp med heisekran og holdt på å gi "Du-kan-dø-av-det-mammaen" hans hjertestans. Det er som Muskat sier, han er en stor unge og han mener godt, men alt blir alltid helt feil.

Nettopp. Han er Emil som voksen.

Gammel 03-12-09, 11:51   #98
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Han scorer mange poeng med Unnskyld Agneta da.

Å ja

Her i familien ser vi Jul i Svingen sammen hele familien og alle liker det like godt. Til og med onkelen til ungene, ungkar på 23 år synes den var kjempemorsom. Ungene synes Marvin er slem da og så synes de mammaen til Linus er så sint hele tiden, noe jeg forøvrig hadde vært om jeg hadde hatt en sånn mann også.

Gammel 04-12-09, 01:29   #99
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

(og i gårdagens Linus i svingen var jo faren til Linus en kjernekar... )

At han narret ungene til å måke, mener du? Det var jo urfestlig!! Mener du at det var slemt, altså?

Jeg syns det er så fint at de viser at folk har så mange slags sider. Og det finnes jo en masse mammaer der ute som glemmer både det ene og det andre (kremt...), mammaer som blir slitne og kjefter når de blir forstyrret når de skal jobbe, pappaer som er barnslige og teite, mammaer som er overhysteriske, eller livsfjerne eller ikke skjønner så mye av barnas verden.

Er det ikke fint at ungene kan se litt glimt av det, i stedet for bare bollebakende, smilende, ut-på-tur-før-vi-snekrer-litt-sammen-foreldre? Som en slags realitetsorientering?

Gammel 04-12-09, 01:35   #100
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig enig i det Polyanna sier. Linus i Svingen får frem "mangfoldet" i oss på godt og vondt. Synes det er flott at serier for barn også prøver å gjenspeile "virkeligheten" og ikke bare lager stereotype A4 roller. Både barna og voksene i Linus er svært forskjellige og serien viser de gode og dårlige sidene av de fleste. Jeg synes det er viktig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.