|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg ...Nei folk er forskjellige. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Er det bare jeg ...
Ja, ikke sant?
Dette var veldig godt sagt, Glitter.
Nemlig. Det er ofte så politisk korrekt at krampa tar meg. Jeg synes det er fint at ungene kan få se at det er litt mangfold og at voksne ikke alltid klarer å gjøre ting på en god måte. Selv om intensjonene var gode. Også er det så fint at vi da kan si unnskyld etterpå så får man sannelig med litt politisk korrekthet likevel.
|
|
|
#85 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det bare jeg ...Jeg mente ikke å si at DU var "blæ", altså. Jeg bare spant litt videre på tanken. Og jeg vet i hvert fall med meg selv at jeg har en tendens til å skulle prate i hjel alt mulig, mens det jeg egentlig tror er jo at barna ved å ta inn ymse inntrykk og bearbeide dem med de erfaringene, den kompetansen og de verdiene de har innplantet, egentlig klarer å sortere ting ganske fint. Det som fortsatt slipper gjennom sensuren er "og det må dere IKKE prøve selv!! Sant??" når Marikken hopper fra et tak med en paraply som fallskjerm og sånt.
|
|
|
#86 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Er det bare jeg...Jul i svingen er flott! Endelig et barneprogram som ikke bare viser den perfekte sida av livet! Vi har både Blåfjell og Skomakergata på dvd, men ungene elsker Linus og gjengen hans, så de andre seriene blir nok gjemt til en annen anledning. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Glamorøs
|
Jupp, jeg er litt der jeg også. Jeg legger bånd på meg selv noen ganger, for å ikke gjøre alt for rosenrødt og ufarlig for ham. Det hender jeg spør litt, og da viser det seg jo at han er en fornuftig liten fyr som himler med øynene over sin mor.
|
|
|
#89 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Er det bare jeg ...Linus i Svingen er fint, mens Mikkes Klubbhus gives me the chills. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg ...Jeg liker Jul i Svingen, men guttene på to år synes det er for lite som skjer. Og det skjønner jeg jo. Så jeg håper den kommer i reprise mens de fortsatt vil synes den er fin. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg ...Ungene elsker det, så her står det på hver dag. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
One of These Days
|
Sv: Er det bare jeg ...Nok en episode av Jul i Linus, og fortsatt en suksess her i huset. Ungene lo godt da Marvin fikk snø over seg, mens mor i huset ble rørt da Børre fikk en stor melkesjokolade som julekalender. Jeg er helt med på det glitter sier om Jul i Svingen og bredt persongalleri. Jeg liker forøvrig virkelig ikke Mikke Mus klubbhus. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg ...Jul i svingen er nok min yndlingsadventsserie. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Er det bare jeg ...Jeg liker Linus og Jul i Svingen greit nok i seg selv, men ikke som adventsserie. Marvin får jeg kløe av, men musikken og ungene er fantastiske. Og Frøkna og Herremannen koser seg, så da blir det gøy for meg også selv om jeg hadde foretrukket Månetoppen.
|
|
|
#95 |
|
WF: Isbjorn
Hvor: Trondheim
Sv: Er det bare jeg...Her sitter alle barna klistret og ser på Jul i svingen. De er 2,5 år, 4,5 år og 8 år. Det er han minste som ler mest, faktisk. Jeg benytter sjansen til å gjøre andre ting.
|
|
|
#96 |
|
Pauset
Sv: Er det bare jeg ...En digresjon kanskje, men Emil i Lønneberget er jo morsom og Lindgren skriver fantastisk, men i filmatiseringen reagerte ungene veldig på hvor slem faren til Emil var. Både i forhold til hva han gjør fysisk mot Emil, men også det å stenge han inne. Så selv om det er hyggelige og barnevennlige produksjoner, så må man av og til inn og forklare litt, og så klart ser de jo at tider har endret seg, og at folk er forskjellig, men med litt bistand fra en voksen så kan ting enklere falle litt bedre på plass. Sist redigert av Dronningen : 03-12-09 kl 11:14. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
ctrl+z
|
Nettopp. Han er Emil som voksen.
|
|
|
#98 |
|
snur
|
Å ja
|
|
|
#99 |
|
Yes, we can!!
|
At han narret ungene til å måke, mener du? Det var jo urfestlig!! Mener du at det var slemt, altså?
|
|
|
#100 |
|
anglofil
Sv: Er det bare jeg ...Veldig enig i det Polyanna sier. Linus i Svingen får frem "mangfoldet" i oss på godt og vondt. Synes det er flott at serier for barn også prøver å gjenspeile "virkeligheten" og ikke bare lager stereotype A4 roller. Både barna og voksene i Linus er svært forskjellige og serien viser de gode og dårlige sidene av de fleste. Jeg synes det er viktig.
|
![]() |
|
|