|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Come what may...
|
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Esme jeg glemte så klart det viktigeste man må først knuse/støte safran før man legger dem i vann. Også er det bare å bruke vannet og safranen som er i. Jo lenger den får stå i vann jo mer farge gir den. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?Jeg støter ikke i morter heller jeg. Jeg bare bruker ei skål og ei teskje, og "gnurer" det så godt jeg kan.
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?
Skal man bare nok vann til at det dekker safranen? Eller bruker du noen dl liksom? Siden du kan dette på ordentlig så må jeg benytte sjansen vet du på å få ekspertråd.
|
|
|
#4 |
|
Come what may...
|
Jeg bruker ca 1 dl lunket vann. Det er ca halv glass med vann på 1 t-skje knust safran. Har du mer vann enn safran så blir det lyse gult og vannaktig og lukter nesten ingenting. Har du nok safran i vannet så får du sterk farge og det lukter forsatt safran. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Takk for tips!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|