Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Er det bare jeg som synes det høres livsfjernt ut at noen synes det er rart å feriere for under 30 000? / 
Vi har brukt helt ned til tusenlappen (bensin og pølse på Elverum) i sommerferie. Da vi var lavtlønt + student så var det virkelig ikke snakk om å blåse masse penger på ferie. Vi kjøpte sistelitenbilletter til syden, billigbilletter med fly eller tog, ferierte i egen by (Oslo ) og klarte sommerferie på langt under 5000,- Vi har lånt bedriftshytter, ligget i telt og bodd hos venner. Det GÅR nemlig an å feriere for under 40 000,- for en familie. Jeg ville aldri fått meg til å bruke så mye penger på en helt alminnelig sydenferie, jeg synes det er kontrollfrikete og sløsete å måtte vite nøyaktig hvor man skal bo, bruke så innmari mye mer enn nødvendig bare på hvor man skal dusje og sove osv.
Jeg håper også å dyrke frem noen que sera sera-trekk hos ungene ved at de kan glede seg over overraskelser og lære seg å takle å ikke vite helt hva som skal skje.
Noen prioriterer det ene, noen det andre. Vi har et vanvittig reisebudsjett i løpet av et år. Men det er slik vi liker å prioritere.
|