|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Hvor mye bruker du og din famile på sommerferien? | |||
Under 10.000 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 26,50% |
10.000-20.000 |
21 | 17,95% |
20.000-30.000 |
13 | 11,11% |
30.000 og oppover. |
52 | 44,44% |
Deltakere: 117. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?
Men hvis dere har en fast lommepengepott som er justert etter hvor dere er på ferie, så er jo dette en del av feriebudsjettet?
Nja, jeg ville nok ikke brukt så mye på "en helt alminnelig sydenferie", men det er min smak. Jeg bruker glatt så mye på en tur til USA eller Tokyo, og min erfaring er at på sånne turer så bruker jeg adskillig mer penger når jeg ikke vet helt nøyaktig hvor jeg skal bo, fordi jeg blir sliten og lei av å lete, og booker meg inn på det første og beste. For meg er planlegging en stor del av selve reiseopplevelsen, og mine reiser hvor jeg ikke er forberedt har vært pyton. Det kommer jo helt an på hvor man reiser, hvor forberedt man ønsker å være. Atlanta f.eks. hadde vært veldig lite gøy uten å ha funnet ut på forhånd hva som var mulig å gjøre der, fordi det er ikke en by man bare kan tusle rundt i, og finne interessante ting på veien. København derimot, kan man gjøre det i. Reiser jeg to uker på sol & bad-ferie i Spania har jeg heller ikke det samme behovet for planlegge.
Jeg ser ikke helt hva dette har med å bruke penger på ferie å gjøre? Jeg tror også jeg fint skal være i stand til det, selv om jeg liker å planlegge. Glitterbarnet viste store evner til å tilpasse seg de uventede tingene på turen vår til USA, til tross for at jeg hadde planlagt godt på forhånd.
Sist redigert av Tallulah : 13-12-09 kl 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?I år skal vi bruke massevis av penger på ferie.
![]() |
![]() |
#64 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vi er glade i å reise, og elsker å planlegge hvor vi skal.
![]() |
#65 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Det siste sitatet ditt er ikke sitert etter meg, Glitter, selv om mitt nick står som innlegger?
Niks, vi regner ikke lommepenger med i feriebudskjettet. Grunnen til at vi tenker sånn er at vi stort sett bestiller sommerferien i oktober/november og det går av et annet årsbudskjett enn lommepengene året etter. Når alt kommer til alt er det selvfølgelig de samme pengene fra den samme lommeboken, men i mitt hode regnes ikke lommepenger med i feriebudskjettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ctrl+z
|
Selvsagt er det prioriteringer. Vi har ingen bestemte regler på at vi ikke skal bruke mye på ferie, vi trives bare bedre i telt enn på hotell. (dessuten er vi griseheldige og har både båt og hytte i familien.)
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?10-20000.
![]() |
#68 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vi har nok brukt mellom 20000 og 40000 de gangene vi har leid leilighet eller tilsvarende og inkludert transport og forlystelser samt mat, enten det er i Danmark eller i sydligere strøk. Andre ganger har vi gjort mye billigere ting. Vi har ingen regel på dette, det kommer an på så mangt. At man har hatt noen dyre ferier, betyr jo ikke akkurat at man ikke vet hvordan man gjør det billigere. Mannen og jeg har hatt både Osloferie og campingferie tidligere da vi prøvde å leve på selvfisket fisk. Det var supert, men det var supert i syden ifjor også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Glamorøs
|
Veldig rart, det er Mim som skrev det. Jeg skal rette det opp.
![]() |
#70 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Jeg kunne også dratt på interrail med barn hvis jeg hadde booket overnatting altså, Glitter, jeg er bare litt der i hodet mitt at med interrail hører det å komme fram og ikke ane hvor man havner. Men det må selvsagt ikke være sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Originala
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Det variererer, men jeg vil tippe at vi bruker rundt 15 000 kroner. Da har det som regel kjøring i Norge, besøk i fornøyelsesparker, noen hotellovernattinger i Oslo/Bergen og én storbyferie. Jeg tror det har kostet oss sånn cirka like mye med Norgesferie og ferie i Amsterdam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Men altså: Det er mye dyrer å dra på ferie med store barn enn med små barn. I år måtte vi betale voksenpris på flyet for 2 av ungene og voksenpris i parker o.l. De spiser like mye som oss voksne og det de ønsker å kjøpe (noe vi selvsagt begrenser) er dyrere jo eldre de blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Off the map.
|
samme situasjon som oss. Vi betaler kun fly. Bil og losji har vi dekket, og en del mat skal også innrømmes. Men det går nå en del penger på en sånn ferie også, vi snur ikke akkurat på kronene, men vi slipper å ut med 30 000 + for billettene.
![]() |
#74 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vi er glade i å reise og bruker mye penger på det i løpet av året. Det varierer veldig hvor mye vi bruker på sommerferie, sikkert sånn ca 20-40000. Vi har bare ett barn, så det gjør det jo helt klart en del rimeligere enn for dem som har flere barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Sommerferie?
![]() |
![]() |
#76 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Ferien i sin helhet, eller en gitt ferietur? Det er to ulike ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Når vi reiser til Spania bruker vi vanligvis 25000 inkl lommepenger og leiebil i 14 dager. Bor gratis da. Ellers brukte vi vel rundt 8000 på ferien i fjor inkl bensin, overnatting og matpenger.
![]() |
![]() |
#78 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vi prioriterer det å reise høyt. I år har vi vært på vinterferie, sommerferie, høstferie og skal på juleferie. Vi brukte vel ca. 50000 på sommerferien pluss lommepenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Smugleser
|
Connecting rooms, Blondie. Da leger du toåringen på ett rom, og drikker champis, evt. god take away, og kliner og skravler med mannen på det andre rommet. Funker som bare det.
![]() |
#80 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Forøvrig kjenner jeg at jeg ikke helt klarer å svare - vi ferierer mye på hytta (hadde et sted mellom 50 og 60 dager der i år). Den har vi kjøpt selv med delvis lånte penger, så det er antakelig en fryktelig dyr ferie, på kort sikt.
![]() |
|
|