|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tilpasning av undervisning i skolen - særlig for de skoleflinke
Grunnen til at jeg lurer er fordi snuppa har blitt testet, og PPT anbefaler oss fremskutt skolestart. Jeg ser at det er både fordeler og ulemper med det. Hvis skoler generelt er gode på tilpasning, kan snuppa få vente på normal skolestart, men for at hun skal trives trenger hun nok en del tilpasning. Som jeg altså slett ikke er sikker på at hun får. Men det er jo mulig at jeg bare er negativ og forutinntatt.
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilpasning av undervisning i skolen - særlig for de skoleflinkeJeg skjønner at du er skeptisk, særlig hvis du har barn med spesielle behov. Men jeg vil likevel si at skolen fungerer helt annerledes enn for 20 år siden og at det ofte (men ikke alltid) ikke er et problem å tilpasse for mange på en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilpasning av undervisning i skolen - særlig for de skoleflinkeJeg har en fireåring som har lært seg å lese og skrive så smått, og er egentlig litt bekymret for det samme. Jeg har egentlig mest av alt tenkt at jeg får støtte meg på det nettverket jeg har og det overskuddet jeg selv har, dersom skolen ikke er gode nok til tilpassing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Jeg skjønner at det er lett, men jeg har ikke oppfattet at kritikken går på lærere spesielt, men ressurser og systemet rundt. Jeg tror det er massevis av flotte lærere der ute som ikke får brukt evnene sine fordi klassesituasjonen krever så mye annet av dem.
Sist redigert av Tallulah : 15-12-09 kl 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
guru advisor
|
Sant! Det var mest setningen i HI om at "skoler ikke er flinke". Det burde stå "skoler ikke har mulighet til". Sist redigert av Minerva : 16-12-09 kl 07:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
Sorry. Det var overhodet ikke meningen. Det var "skoler ikke har mulighet til" jeg mente å skrive. Jeg har all respekt for at lærerene ikke klarer å tilrettelegge for alle i en elevgruppe. Det står at det skal gjøres, men jeg skjønner ikke hvordan de skal få det til i praksis.
![]() |
![]() |
#7 |
Off the map.
|
Uansett så blir de vel ikke flinkere til å tilpasse undervisningen hvis dere venter et år. Jeg tenker at du har en 'case' som du kan gå til skolen med. Min jente er 'bare flink' og ikke minst veldig høflig, gjør aldri noe galt, krangler ikke med noen - altså blir hun ikke lagt merke til, og hvis jeg skal krangle på dette blir jeg en som tror hun er noe føler jeg. Hvis dere får anbefalt framskutt skolestart på bakgrunn av utredninger så bør dere initiere et møte med skolen for å høre i hvilken grad de kan tilpasse et opplegg som passer til henne.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|