Sv: Hva er positivt med Bakugan?
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
Det er mange aspekter ved for eksempel animè som gjør at man ikke trenger å fokusere spesifikt på en type vare. Når det er mange som er opptatt av Bakugan kan dette være en fin innfallsport til å se på en annen del av kunsten, eller man kan som Glitter sier se på de realfaglige aspektene ved figurene. Det handler uansett om å vekke nysgjerrigheten, den som til syvende og sist er hva som skaper mennesker som stiller kritiske spørsmål. Selv er jeg stor tilhenger av utradisjonelle måter å lære på og kan love at man kan lære mye av det meste.
Eg er også tilhenger av utradisjonelle måtar å lære på. Særlig realfag. Men er det ikkje mulig å gjere det utradisjonelt uten å ta utgangspunkt i så vanvittig kommersielle ting som Bakugan, Pokemon og Ben10? Sjølv om barnehagen ikkje kjem til å fokusere på alle Bakugan-produkta som finns i butikken kjem ungane garantert til å bli opptatt av desse tinga uansett.
Eventuell slossing i serien på TV bryr eg meg ikkje om. Eg er såpass naiv at eg tenker at Disney Channel og andre barne-kanalar ikkje ville sent ting som definitivt er ueigna for barn pga vold. Men er syns kvaliteten på Disney Channel er såpass dårlig at eg ikkje har fortalt 5-åringen at vi har det