Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehage i romjula?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 22:34   #81
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage i romjula?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Om du ser hva som står der , så står det om jeg hadde fri hadde jeg ikke sendt han.

Okei da.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:34   #82
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Denne diskusjonen begynner å få et preg av NM.

Gammel 21-12-09, 22:36   #83
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Håhneida! Dette er INGENTING i forhold!

Gammel 21-12-09, 22:38   #84
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Både jeg og mannen har alltid jobbet i jobber der vi jobbet i romjula og andre feriehøytider.
Vi har dog fått til at holde eldstemann og etterhver ogstå yngstemann hjemme i romjulen, ved å jobbe litt forskjellige dager.
Vi ser at barnen har godt av litt sammenhengende fri der vi finner på litt mer ting som familie eller en forelder og barnen, på de dagene som det måtte bli. De kan bli litt rastløse, men det løser vi ved å gå ut eller finne på noe gøy. Greit å ha noen aktiviteter som skjer ja, ellers hadde de gått på veggene.
Kanskje vi skulle ha playdate med de eldste en dag, LilleBulla? Så kan vi mødrer drikke gløgg og spise rester av julens godterier.

Forresten er det en litt fin tanke for oss og å bidra til at noen eksta i barnehagen der barnen går, evt. kan få fri. Jeg ser jo hvor mye fridagene er verdt for mannen som selv jobber i barnehage.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:39   #85
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg har fri i romjula. Dessuten er barnehagen stengt
Men hun skal i morgen, selv om vi har fri begge to her, vi trenger å vaske uten ei som gjerne vil hjelpe til. Hun bruker så steike mye vann.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:39   #86
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og det er dette argumentet som forsøkes å gni inn i dem som har behov for barnehage disse dagene.
Det at vi opptar ansatte disse dagene går ut over barna ellers i året.

Nå var det ikke de som må på jobb i romjula dette gjaldt. Svarte utfra hovedinnlegget.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:41   #87
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Hvis vi har fri, har barna fri. Det er ikke ferie før alle er hjemme!

Omtrent slik er det her også. Storebror har siste skoledag i morgen, men selv om husbonden og jeg har fri nå skal lillebror i barnehagen. Vi er litt mer effektive da. Men fra lillejulaften av og frem til 4. januar - da er det ferie for oss alle fire.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:41   #88
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Ungenes barnehage er stengt hele jula, så her må de ta fri. Men de skal være der til og med lille julaften. Vi har aldri jobbet i romjula, så her har vi ikke behov.

Barnehagen jeg jobber i stenger også, på bakgrunn av at ingen meldte behov i romjula. Dette var klart allerede tidlig i desember, det er sjelden det meldes behov i denne tiden i vår barnehage.

Gammel 21-12-09, 22:41   #89
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi har aldri benyttet barnehage i romjula, men har fått spesialtillatelse til å ha ? på om de kommer disse dagene i år eller ikke. Grunnen er at fødselen min med temmelig stor sannsynlighet blir satt i gang i løpet av romjula...

Gammel 21-12-09, 22:42   #90
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, barna våre skal i bhg mandag og tirsdag. Vi skal jobbe begge to så da må dem i bhg. Vi har barna i en ganske stor bhg, så det vil alltid være noen der å leke med. Jeg jobber selv i bhg, og romjulen er en av de fineste tidene i bhg Vi baker og koser oss med de få barna som er der, idag har vi hatt 9 barn på hele den store avdelingen og det er utrolig deilig, man blir så mye bedre kjent med barna da for man får bedre tid til hvert enkelt barn Selv om det er deilig å være hjemme med sine egne barn også altså

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:42   #91
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har aldri vært i barnehagen i romjulen.

Gammel 21-12-09, 22:42   #92
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Det der kalles hitling av tråden på FP-sk.

Jeg skjønner greia med at det er lurere å sørge for at folk får avspasert framfor å sitte i en tom barnehage. Samtidig tenker jeg at press på at folk må holde ungene hjemme bare vil føre til problemer andre steder? Om en sykepleier eller andre såkalte julearbeidere kjører hardt på for å få til ferie i romjula for å tilfredsstille barnehagen, så vil jo fraværet ha noe å si for eventuelle pasienter? Og dermed faller bemanningsargumentet i barnehagen litt bort?

Gammel 21-12-09, 22:42   #93
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen er stengt i romjulen, men vi voksne har alltid hatt fri, så de ville vært hjemme uansett. Storebror skal heller ikke på SFO.

I vinterferien, derimot, pleier jeg å sende ungene på SFO/ barnehagen i 2-3 dager selv om jeg har fri. Det er fordi jeg er "alene" med barna fra januar - påske (revisorenke) og synes den tiden er veldig slitsom og trwnger litt pusterom. Men det blir bedre og bedre for hvert år nå som ungene er ganske store.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:44   #94
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det skinner bare så gjennom hva som er PK å gjøre her... Dess mer familiekos, dess mer uteiskogen-opplegg osv, dess med PK er man. Det er er faktisk ikke alle som har helse og mulighet til å kose seg intenst hele tiden selv om man ikke jobber, og som det er godt med en pause innimellom.

Gammel 21-12-09, 22:44   #95
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenker at det får holde at dette står på skrivet hvor man "bestiller" barnehage i romjula. På vårt skjema står det i alle fall at barnehagen må ha beskjed tidlig pga. disponering av personale. Det bør være helt unødvendig å gni inn ansattes avspaseringer ved senere anledninger. .

Men det er så utrolig mange foreldre som ikke leser skriv som de får med seg hjem. Og hadde det vært min unge som var alene på avdelinga, så hadde jeg satt pris på å få vite det.

Gammel 21-12-09, 22:45   #96
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at det får holde at dette står på skrivet hvor man "bestiller" barnehage i romjula. På vårt skjema står det i alle fall at barnehagen må ha beskjed tidlig pga. disponering av personale. Det bør være helt unødvendig å gni inn ansattes avspaseringer ved senere anledninger. At noen ikke bruker plassen de har bestilt er en annen problemstilling som jeg synes bør tas opp med dem på tomannshånd i etterkant.

Jeg har en jobb hvor jeg ikke vet hvor travelt det blir i romjula. Det kan bli helt ekstremt og det kan bli såpass lite at jeg kunne tatt meg fri en dag. Dette vet jeg ikke før romjula er der. Hvis det blir lite å gjøre kommer jeg nesten ikke til å tørre å be ungene fri.

Jeg er enig i at man ikke trenger å gni det inn. Det gjør vi ikke. Men faktum er at dersom foreldrene gir beskjed med en gang det skjer endringer så kan kanskje flere ta ferie, det er jo det som er problemet, iallefall hos oss, det at vi ikke får beskjed. Det gjelder jo forsåvidt ikke bare i jula, men også ellers. Og det blir tatt opp gang på gang, men hjelper ikke.

Og dersom du skulle ønske å ha fri likevel så er jo ikke det er problem så lenge du gir beskjed når du vet det.

Gammel 21-12-09, 22:45   #97
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg jobber også i bhg, og vi har åpent alle 3 dagene i mellomjula. Hos oss er det 8-10 barn som kommer av 80 totalt, så det er ikke mange som har behov for plass.. Vet at det er minst 2 barn der som kommer som har foreldrne hjemme, men som har barna i bhg for å treffe andre barn

Jeg jobber også i barnehage og hos oss er det 5 barn påmeldt av ca. 60 barn.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:46   #98
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Jeg skjønner det, men jeg føler på en måte at vi som da MÅ bruke barnehage i romjula belaster de ansatte og de andre barna noe helt forferdelig. Det er ingen god følelse.

Det skjønner jeg. Og det tror jeg ikke du skal tenke på en gang. De aller fleste som jobber i barnehage er proffesjonelle, og tenker ikke sånn.

Gammel 21-12-09, 22:46   #99
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen er stengt i jula (fra og med i dag tom 4. januar) så det løser seg selv.

Det passer oss i grunnen fint - vi har jobber der vi enten ikke jobber i jula, eller bare litt, slik at vi kan bytte på.

Gammel 21-12-09, 22:48   #100
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Nå har ikke vi barnehagebarn for øyeblikket, men jeg tror ikke vi har benyttet verken barnehage eller SFO i romjula (litt teflonhjerne). Ikke fordi jeg har noe prinsippielt i mot det, men fordi vi har to skikkelig makelige unger som eeelsker late morgener i pysjen, og det er lite forenelig med kjernetid i barnehage/SFO. Men før jul har vi hatt dem i barnehagen selv om vår ferie noen år har startet noen dager før Dagen. Ja, de blir gjerne litt rastløse og kranglete etter noen dager, men det har vi løst med å invitere andre barnefamilier på besøk, være ute sammen, i svømmehallen, på kino etc.

Nå er begge vi to lærere, og har derfor muligheten til å ha ungene hjemme stort sett alle skoleferier, men de er gjerne på sfo en dag eller to eller tre i andre ferier likevel. Det hender vi voksne trenger en dag eller fler til å få gjort unna praktiske ting som ikke er barne-vennlige, gjøre unna jobbting som har hopet seg opp eller rett og slett bare "finne oss sjøl" igjen etter en hektisk periode. Ungene har likt å være i barnehage/SFO en og annen dagen i andre ferier - færre barn, annen stemning, andre aktiviteter, og hadde sånn sett sikkert syntes det hadde vært OK i jula også.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.