Sv: Barnehage i romjula?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
det å ha mulighet til å gi ungene fri i romjula, men å velge å sende dem i barnehagen for "adspredelse" virker veldig, veldig fjernt for meg.
Ja, men hva om det er barna selv som vil i barnehagen? Som maser hull i hodet på foreldrene om å få gå dit? Det virker som om mange av dere tror at alle barn automatisk ville valgt å være hjemme om de fikk velge. Vel, news flash; barn er forskjellige og mange barn velger faktisk selv å gå i barnehagen fremfor å være hjemme.
Min datter har aldri vært i barnehagen i romjulen, fordi jeg helst vil at alle skal ha fri og være sammen da, vi har muligheten til det. Hun er også fritatt SFO denne uken fordi jeg ønsker å ha henne hjemme med oss frem til skolestart i januar. Og nå synes hun det er ok selv også, men hver gang hun fikk velge mellom å være hjemme fra barnehagen eller å gå dit, valgte hun det siste.
Sønnen min er en annen type enn henne, så han kommer nok til å velge motsatt om han får sjansen. Han begynner i barnehagen for første gang over nyttår, blir spennende å se hvordan han vil takle det.