Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?
Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.
Og igjen: hvorfor skal man absolutt forstå folk som oppfører seg slik, er det liksom en plikt man har, å forstå og godta bedriten oppførsel?
Det hender det er en hjelp å prøve å forstå hvorfor folk reagerer som de gjør. Ikke fordi man nødvendigvis synes det er greit selv om man forstår det, men for å skape litt struktur i en kaotisk verden og plassere ansvaret der det bør være. Jeg har også ei mor som ikke alltid oppfører seg som hun burde i forhold til barn og barnebarn, for meg er det faktisk en hjelp å forstå hvorfor hun gjør som hun gjør. Det gjør at jeg kan tenke at det ikke er meg det er noe galt med, det er hun som oppfører seg sånn fordi hun har vokst opp som hun har gjort. Og da trenger jeg ikke forvente tilsvarende behandling fra andre når jeg er i en tilsvarende situasjon med andre mennesker. *litt vag beskrivelse på åpent forum*. Om jeg forstår og hvordan jeg velger å forholde meg til situasjonen er to forskjellige ting for meg. Jeg kan for å ta et fiktivt eksempel godt forstå at en som har vokst opp med vold kan ha et temperament som gjør vedkommende voldelig overfor barn. Jeg hadde imidlertid tross forståelsen ikke eksponert barn for denne personen.