|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Tror den er som den alltid har vært? |
![]() |
![]() |
#3 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
![]() ![]() |
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Her er tålmodigheten stor
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Tålmodigheten er ok den, men merker det på pappa at han blir fortere sliten og mer utålmodig kanskje, etter han var syk.
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Svigerfars lunte er blitt kortere. Har sikkert å med at han er blitt syk de siste årene. Svigermor er fortsatt tålmodig og leken med barnebarna |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Akkurat tålmodigheten kan jeg ikke klage på. Faren min var en skikkelig hissigpropp da jeg var barn, og eksploderte jevnt og trutt. Med barnebarna er han myk som smør, og om irrettesettelser er nødvendig kommer de på en veldig tålmodig måte. Min mor irrettesetter ikke i det hele tatt, og aksepterer alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Mine foreldre er skilt. Pappa eier ikke tålmodighet. Ikke i det hele tatt. Da jeg var oppe og spiste middag sammen med barna mine på 1 juledag, så måtte barna sitte stille, ikke snakke høyt, ikke løpe rundt. De måtte bare sitte helt rolig, ikke støye noe. Han tåler ikke bråk.
![]() |
#9 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Mine svigerforeldre er veldig tålmodige. Mora mi også, men faren min er det verre med. Han er av den oppfatning at verden roterer rundt han, og at også små barn skal kunne lese og oppfylle hans behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Her har de verdens lengste tålmodighet.
![]() |
#11 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Mine foreldre er tålmodige og flinke med barnebarna, min far har et mye bedre forhold til min datter enn jeg og han noen gang har hatt. Svigermor er også en utrolig god omsorgsperson for datteren, men svigerfar er så uspiselig at jeg ikke ønsker å utsette mine barn for ham mer enn høyst nødvendig. Han blir verre og verre med årene, og nå sist vi var der ble jeg så provosert at jeg snakket med min mann om problemet og vi ble enige om at det kanskje var lurt å unngå å være der for mye. Heldigvis er det så mange mil mellom oss at det ikke er noe problem, men det er veldig synd at ikke svigermor "får lov" å besøke oss sørpå alene.
![]() |
#12 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?
Det synes jeg faktisk min far også er. Han tåler mer av barnabarna enn han gjorde da jeg var liten og brødrene mine var små. Pappa ville aldri funnet på å gi barnebarna juling, men det fikk jo brødrene mine og jeg. Jeg stoler også såpass på han at jeg ikke tror han ville gitt barna mine juling om jeg ikke var tilstedet heller.
![]() |
#13 |
Tankefull
|
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Bestefar + samboer, mormor og oldemor er svært tolmodige.
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Min mor er tålmodigheten selv, min far liker ikke barn. Men han er flink når de begynner å passere 20 og slikt da.
![]() |
#15 |
Drømmer
|
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Pappa er mer tålmodig med min sønn enn han var med oss,heldigvis. Nå skjønner han at im han blir sliten så går han bort(han ble syk for ett par ¨år siden og blirfort sliten i hodet). Min mamma har også endret seg. Hun truer ikkemed å ta livet av seg selv å sånn.Det fikk vi høre mye av når vi var små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
Hvorfor det, egentlig?
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Her er det helt greit. Det gjenspeiler jo deres personlighet, og tålmodigheten er vel jevnt over litt større enn den var med oss da vi var barn, men personene er jo de samme. Svigers har mer tålmodighet til å dulle og dalle, men reagerer fortere på sinneutbrudd hos ungene. Mine foreldre tåler ganske mye trass og temperament, men er ikke de som sitter i timevis i lekekroken eller med barn på fanget. Dvs min far kan sitte ganske lenge med barn på fanget
![]() |
#18 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Og disse besøker du frivillig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Og igjen: hvorfor skal man absolutt forstå folk som oppfører seg slik, er det liksom en plikt man har, å forstå og godta bedriten oppførsel? Jeg hadde ikke sluppet mine barn i nærheten av en sånn fyr, selv om det var faren min aldri så mye. Det verste er kanskje ikke at noen brøler til dem uten grunn, men at jeg som mor utsatte dem for det og dermed godkjenner at mine barn kan bli ydmyket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er foreldrene/svigerforeldrene dine tålmodige rundt barnebarna?Moren min er veldig tålmodig og elsker å ha unger rundt seg. Faren min liker ikke unger, tåler ikke bråk og er særdeles lite tolerant overfor alle små (han var ikke sånn da vi var små, det er noe som har kommet med årene). Jeg har innfunnet meg med humøret hans, men det er litt trist for moren min. Hun ønsker å tilbringe mer tid med barnebarna, men det begrenser seg litt hvis faren min skal være med, jeg gidder ikke å utsette poden for hans sure oppsyn og kommentarer mer enn nødvendig.
![]() |
|
|