|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen? | |||
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 5,53% |
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF |
97 | 48,74% |
Synd på noen av dem |
75 | 37,69% |
Dustepoll/har ikke sett programmet |
20 | 10,05% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Definer skikkelig på ræv. Det er fullt mulig å havne såpass ute å kjøre at du kan se langt etter ting andre ser på som normale. Som bolig og normalt grei økonomi. Man kan til og med gifte seg inn i et sånt uføre uten å være klar over det. Har jeg hørt.
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg definerer det som å miste hus og hjem uten at noen hjelper deg med å finne et sted å bo. Som å miste inntekt uten at noen sørger for at du og familien får noe å spise. Å gå glipp av ferie og bil, annser ikke jeg som å gå på ræv, men vi har sikkert forskjellig definisjon av dette, ja. Vi har jo gjeldsordning i Norge, forresten, så det er faktisk mulig å rote det skikkelig til økonomisk og få slettet deler av gjelden sin. En generøs ordning, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
En som trener
|
Nå spør jeg av uvitenhet: Mener du gjeldssanering? Eller å gå personlig konkurs? Jeg trodde ikke det var så generøst som du sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg tror jeg mener gjeldssanering. :egentlig ikke såååå inne på dette: Og jeg synes det er generøst når staten staten fikser den delen av gjelda du ikke klarer å betale selv etter X antall år. (Det er slik det fungerer, ikke sant?) Klart man ikke kan leve i sus og dus på gjeldssanering, men det skulle vel egentlig bare mangle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Hold på den tanken, du.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
By the Sea
|
Mhm.
![]() |
#8 |
maler
|
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|