Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-07, 23:40   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg reagerer selv på reklamen, men likevel biter ikke hodet av folk som ikke reagerer på reklamen!

Det er vel ikke det det reageres på? Det er vel heller latterligjøringen av at såkalte rødstrømper og hønemødre reagerer på det. Det var jo nettopp bl.a Vimsen og Sitron som dro fram Ottar og rødstrømpene i denne saken, uten at de har noe med reaksjonene på reklamen å gjøre.

Gammel 20-01-07, 23:46   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Det er vel ikke det det reageres på? Det er vel heller latterligjøringen av at såkalte rødstrømper og hønemødre reagerer på det. Det var jo nettopp bl.a Vimsen og Sitron som dro fram Ottar og rødstrømpene i denne saken, uten at de har noe med reaksjonene på reklamen å gjøre.

Jeg skjønner ikke hva som er så galt med det. At en drar frem Ottar er i mine øyne fordi de eksemplifiserer missforstått ekstrem feminisme som jeg ikke føler gavner noen. Jeg synes ikke denne teksten er spesielt selgende, men det å reagere så sterkt på den blir litt for teit.

Ving får jo masse oppmerksomhet. Det tror jeg nok kan ha vært tilsiktet.

Selv om jeg ikke ser at dette er noe stort problem, så gjør det ikke meg til antifeminist.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:53   #3
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg skjønner ikke hva som er så galt med det. At en drar frem Ottar er i mine øyne fordi de eksemplifiserer missforstått ekstrem feminisme som jeg ikke føler gavner noen. Jeg synes ikke denne teksten er spesielt selgende, men det å reagere så sterkt på den blir litt for teit.

Ving får jo masse oppmerksomhet. Det tror jeg nok kan ha vært tilsiktet.

Selv om jeg ikke ser at dette er noe stort problem, så gjør det ikke meg til antifeminist.

Nettopp!

Og Sannemor: Er hønemor et skjellsord også nå eller?
Jeg er hønemor og stolt av det!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:09   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jeg er BÅDE hønemor og rødstrømpe - og det lever jeg godt med!

Gammel 21-01-07, 00:19   #5
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sitat:

Du har nok en hårete fitte også. :æsj:

Jeg undrer om det er en prepubertal humor eller et ektefølt sinne som er drivkraften bak en slik prikkekommentar, eller hva, Sitron?

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:21   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg undrer om det er en prepubertal humor eller et ektefølt sinne som er drivkraften bak en slik prikkekommentar, eller hva, Sitron?

Min er også hårete - er det galt? Er hårete "fitter" og røde strømper noe som hører sammen?*Nysjerrig*

Gammel 21-01-07, 00:23   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Min er også hårete - er det galt? Er hårete "fitter" og røde strømper noe som hører sammen?*Nysjerrig*

Vi har nok skikkelig hårete legger og buskas under armene også. Også danser vi nakne i fullmånelyset og forbanner menn. :feministconspiracy:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:21   #8
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Seriøst?

Gammel 21-01-07, 00:22   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 21-01-07, 00:38   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tyder i alle fall på et genuint engasjement. For ett eller annet.

Gammel 21-01-07, 00:39   #11
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det tyder i alle fall på et genuint engasjement. For ett eller annet.

Hvor engasjert er det mulig å bli?

Gammel 21-01-07, 00:51   #12
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din prikkekommentar var mye morsommere enn den jeg fikk .

Men hvis noen lurer så er jeg en surmaget Ottarkjerring .

Det hadde kanskje vært morsommere dersom den kom fra noen med injurierende kraft, men den er jeg redd for at den sure har mistet for lenge siden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:54   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det hadde kanskje vært morsommere dersom den kom fra noen med injurierende kraft, men den er jeg redd for at den sure har mistet for lenge siden.

Sure mager finnes det medisiner mot!

Gammel 21-01-07, 00:57   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg har soleklare Ottar-tendeser fordi jeg ikke kan le på egne vegne.

Gammel 21-01-07, 00:12   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er greit nok det. Men syns du det virkelig er greit at noen insinuerer at du er den som bryr deg om ungene, mens pappa rømmer fra både deg og ungene i internett? Eller har så "viktig" jobb, at familien kommer i andre rekke? Og at du hvertfall ikke kan ha en jobb som krever at du har tilgang på internett når du er på ferie? Kvinner har jo ikke slike jobber og menn bryr seg egentlig ikke så mye om barna sine.

Gammel 21-01-07, 00:21   #16
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er greit nok det. Men syns du det virkelig er greit at noen insinuerer at du er den som bryr deg om ungene, mens pappa rømmer fra både deg og ungene i internett? Eller har så "viktig" jobb, at familien kommer i andre rekke? Og at du hvertfall ikke kan ha en jobb som krever at du har tilgang på internett når du er på ferie? Kvinner har jo ikke slike jobber og menn bryr seg egentlig ikke så mye om barna sine.

Nei, jeg syns ikke det er greit. Ikke mannen min heller.

Men, akkurat den reklamen treffer liksom ikke det punktet hos meg. Heller ikke hos mannen min.
Jeg syns heller bare det var teit. Morsomt på en teit måte.
Derfor reagerer jeg overhodet ikke på akkurat den reklamen.

Og forresten, da vi reiste med Ving så snek jeg meg unna og fikk en halvtime på internett, mens mannen? Han bada med barna så klart!

Gammel 21-01-07, 00:25   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Men, akkurat den reklamen treffer liksom ikke det punktet hos meg. Heller ikke hos mannen min.

Nei, men det gjorde den altså hos meg. Og en mengde andre. Og skal man da bli møtt med kommentarer ala "Åh, du er så immari Ottar assa"?

Gammel 21-01-07, 00:32   #18
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, men det gjorde den altså hos meg. Og en mengde andre. Og skal man da bli møtt med kommentarer ala "Åh, du er så immari Ottar assa"?

Nei, helt seriøst, så burde man ikke det.
Kommentarene går vel andre veien her også, så vidt jeg har sett?

Vi mener det samme. Jeg syns bare ikke denne saken var noe å henge seg opp i.
Men, meg om det.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.