|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Barnevakt på nyttårsaften? | |||
Nei, aldri. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
171 | 82,21% |
Ja, alltid. |
2 | 0,96% |
Det har skjedd |
29 | 13,94% |
Annet.... |
6 | 2,88% |
Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Det er ikke noe problem å la ungene overnatte hos besteforeldrene, de er bare hjemme likevel. Vi er bedt bort på fest, men har takket nei siden vi vil være sammen med barna. Har lyst å være sammen med de og dele opplevelsen en nyttårsaften er. Feste kan vi gjøre til helga.
![]() |
#82 |
Grubler.
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Nei, aldri.
![]() |
#83 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Det har hendt ja. Spesielt da storebror var liten. Da tok gjerne svigers han med på hytta i nyttårshelgen, etter eget, og storebrors, ønske. Den gangen var vi de eneste i venneflokken med barn, og det var full fest i flere dager. Fatter ikke at vi orket.
![]() |
#84 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Tror vi har hatt det en gang, da hadde vi bare to barn og svigers skulle være hjemme uten planer. Nå er det helt uaktuelt, nyttårsfesten er like mye barnas fest som vår.
![]() |
#85 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Det har skjedd, men vi må tilbake til 2000. Men jeg driver og planlegger litt at vi kanskje skal prøve å få lånt bort minsten neste år. Time will show.
![]() |
#86 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Det har aldri vært aktuelt her. Mine foreldre har tradisjon på å be hjem venner den dagen, og da drikkes det som regel litt alkohol også
![]() |
#87 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Nei, vi har aldri hatt barnevakt nyttårsaften og kommer nok heller aldri til å oppleve å få det..
![]() |
![]() |
#88 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Det har ikke vært aktuelt så langt i alle fall, men så er det bare vår andre nyttårsaften med barn da, og han er enda så ung at det ikke føles aktuelt. Mine foreldre hadde gledelig passet ham i kveld om vi ba om det, de har vel også tilbydt seg, men det er ikke så praktisk gjennomførbart.
![]() |
#89 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Ett år overnattet hun hos farmoren og farfaren. Ellers har vi ikke hatt det.
![]() |
#90 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
![]() |
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Vi feiret nyttårsaften med eldstemann første gang når han var 3 år. Da var jeg gravid med minstemann. Årene før hadde vi ordentlig nyttårsfest med venner, og det var topp. Han var da på overnatting hos besteforeldrene sine. Var uansett begrenset hvor artig det var for han. I fjor og året før storkoste vi oss sammen med han, kommer nok til å fortsette med det også nå når han blir større. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Har hatt de to ganger da var det mamma som passet de to jeg hadde da.
Siw mamma til en i himmelen og tre på jord "The way you make mee feel" Sist redigert av Siw : 31-12-09 kl 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Det har aldri skjedd, men i år har svigermor tilbydd seg å sitte her når de små er i seng. Vi kommer til å ta oss en liten tur til et vennepar. Koselig!
![]() |
![]() |
#93 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?
Vi skal jo være hos et vennepar med barn i samme alder så vi trenger ikke barnevakt i det hele tatt. Og det skal vi jo heller ikke ha, men jeg kunne godt tenke meg å ha det i fjor og i år. Grunnen til det er at vi får en fredeligere feiring uten sutring og masing, uten å måtte tenke på å ta med reiseseng, spørsmål om han vil sove der eller ei, vekke ham om natta og krysse fingrene for at han vil sove igjen når vi kommer hjem osv. Neste år tror jeg ikke det blir noe som helst problem. Men det tror jeg ikke det blir i år heller, egentlig, han er som regel blid og grei. Eldste kunne jeg ikke tenke meg å ha barnevakt til.
![]() |
#94 |
trøtt
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Vi feirer en rimelig barnevennlig nyttårsaften og storebror på sju er med. Lillebror skal dog til mine foreldre og sove der. Det er av hensyn til ham og ikke oss. Han vil ikke klare å få lagt seg og vil bli helt ute av lage. Dessuten har vi et stykke reisevei til og fra (men drøy times kjøring).
![]() |
#95 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Nei aldri. Har alltid hatt ungene med på feiringen selv. Synes det er på en måte barnas kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Ja, det har ikke vært aktuelt enda, men jeg ser ingen grunn til at ikke vi kan ha barnevakt på nyttårsaften dersom det var nødvendig/ønskelig og noen kunne. Vi giftet oss på nyttårsaften, og det var bare et vennepar som ikke kunne komme fordi besteforeldre sa nei til å sitte barnevakt på nyttårsaften.
![]() |
#97 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?I løpet av de fem årene vi har hatt barn har vi aldri hatt barnevakt på nyttårsaften. I dag er jeg veldig glad for at vi ikke skulle hatt det (mannen er kjempesyk), men ellers hadde jeg egentlig vært veldig klar for å endelig fått feiret det litt ordentlig igjen.
![]() |
#98 |
Quiet, please
|
Men kan ikke barna ha en like fin kveld sammen med andre familiemedlemmer/gode venner? Eller mente du at det er en kveld hele familien bør få oppleve sammen?
![]() |
#99 |
Earthling
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Nei. Det er ikke naturlig for oss å feire uten barna, og vi har alltid vært sammen med andre barnefamilier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Me brukar ikkje å ha barnevakt nyttårsaften. Men so er det egentlig ikkje et tema heller da. Me kosa oss heime med ungane heile kvelden.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|