|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#3 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Viktig poeng!
![]() |
#4 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Det er jo det jeg har sagt.
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Jeg synes ikke at bedriftene skal betale. Det vil gjøre det umulig for mindre bedrifter å ansette folk med kroniske sykdommer, småbarnsforeldre eller kvinner i feritil alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Nå ble det nevnt tre-dagersen, så jeg hev meg på den. Egentlig burde hele tre-dagersen fjernes og man blir enkelt og greit trukket i lønn de dagene man er borte. De færreste av oss "dør" om de går glipp av en dags lønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]()
Folk flest benytter seg kun av 3-dagerregelen når det er nødvendig. Men jeg har opplevd en voksen dame si til en annen; hvorfor er du borte bare en dag, når du har krav på tre?
![]() |
#8 |
aldrende
![]() Synes Polyanna setter fingeren på mange gode momenter i hovedinnlegget sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
navnet sjemmer ingen
![]() Hos oss er det ingenting som heter tredagers. Vi er syke en dag om gangen og trenger ikke sykemelding om man er uheldig og får influensa og er utslått ei uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Aktiv
Hvor: på en øy
![]() |
![]() nopehos oss er det ingen som er borte pga bakrus og hvis de hadde vært det så hadde de klart fått høre at hvis dette skjedde igjen ble det advarsel og 3 advarsler så er det sparken. vi får lønn hvis barna er syke og hvis vi er syke og da mener jeg reelt syke. en må da ha såpass arbeidsmoral at man ikke snyter sjefen og vi bor sånn til at vi vet om noen er "syke" eller syke. Nei jeg tror at å ordne en arbeidsmoral kampanje kan være noe, for det finnes ikke over alt!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]()
![]() |
#12 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Jeg må si jeg er litt enig med deg. Hvis man føler seg skikkelig dårlig, kan man jo godt betale litt for å slippe å jobbe? Men mange har jo lån til oppunder pipa, så kanskje man kunne få en redusert sykelønn i stedetfor vanlig lønn når man er syk. Men jeg har egentlig ikke inntrykk av at det er så mange som "utnytter" systemet i forhold til disse dagene.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|