Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva vil du med bloggen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 04:51   #25
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil du med bloggen din?

Først: Jeg elsker marsvinnytt i Retzebloggen.

Hva jeg vil med min blogg? Jeg vet ikke. Det er stadig forskjellige ting.
De første månedene jeg blogget var det ingen som visste om den. Jeg fortalte ingen om den, ga ingen lenken etc. Fordi jeg mest brukte den til skrivetrening. Jeg savnet å skrive og hadde lyst til å skrive mer.

Etterhvert ble det en plass for "offentlig dagbok". Noen bilder, matoppskrifter osv. Så ble det også litt synsing. Noen ganger en sammenfatning av meninger om et tema som jeg har uttrykt mange ganger på diverse fora og som jeg da også kan finne på å lenke til når diskusjonen dukker opp igjen.

Og så kom jo leserne. På godt og vondt. 99% godt. Det har vært mange gode meningsutvekslinger om bl.a. psykiatri, noe jeg føler at jeg har vokst på. Også som fagperson. Jeg har også bidratt med noen innlegg i psykiskbloggen. "De vanskelige menneskene" er et av dem og et innlegg som jeg vet har blitt videresendt til flere i skole og hjelpeapparat. "Fastvakt" har blitt brukt i internundervisning og i en fordypningsoppgave i psykiatri. Sånne ting gir jo en følelse av at mine meninger og synspunkt betyr noe de også. Selv om jeg ellers kanskje drukner litt i egen hverdag så er det veldig ok å være med i samfunnsdebatten nå og da.

Nå har jeg hatt et rimelig stritt år, og bloggen ble mer eller mindre taus. Noen ganger skriver man mye når ting er vondt, andre ganger blir man stille. Denne gangen ble jeg ganske stille. Da betød det mye at faste lesere var innom og ønsket meg en god jul og slike ting. Små tegn på at noen ventet på meg, på en måte. Og at jeg til min store overraskelse ble nominert til en award av Foreldremanualen nå i januar. Jeg trodde bloggen min hadde gått i glemmeboken hos de fleste, siden det var såpass få oppdateringer i 2009.

Nå har bloggen skiftet fokus litt igjen. Skrivetrangen- og evnen kommer gradvis tilbake og jeg skriver en del under merkelappen "Prosjekt: Få orden på livet". Da vil det antageligvis bli mindre interessant for noen og kanskje mer for andre. Siden helse er en del av prosjektet mitt, har det blitt litt mye fokus på kosthold og slike ting nå.

I en hverdag der jeg noen ganger spises litt opp av de rollene jeg har, er bloggen (og forum) et lite rom der jeg holder kontakt med det som er meg. Kjernen av meg. Min egen stemme, på en måte.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.