|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva vil du med bloggen din?Denne: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=84247 fikk meg til å tenke på hva folk vil med bloggene sine. Jeg har sett innom en mengde enkle blogger med vekt på det hverdagslige uten gripende språk og gode observasjonsevner, med mye skriverier om unger, sminke og interiør. På den andre siden finner jeg gode blogger der forfatteren kan formulere seg, er opptatt av spesifikke temaer og har kunnskap og formidlingsevne om det som blogges. Blogg er en mulighet til å nå ut til et større publikum med full kontroll selv i motsetning til å skrive leserinnlegg ol.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Jeg begynte å blogge mens jeg var i fødselspermisjon, for å få praktisk skrivetrening og for å tenke på andre ting enn baby og babyting, og også for å dele hverdagsepisoder og bilder med familie og venner som ikke bor i nærheten.
![]() |
#4 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Jeg tenker generelt, ikke bare FP, som jeg vet mange har blogg på for å kunne være privat med ukjente mennesker og beholde kontrollen på hvem som får tilgang. Jeg tenker på de som har åpne blogger.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Bloggen min her er såpass eksklusiv fordi den brukes til å få innspill på diverse som skjer i mitt liv. |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Jeg bruker den på en måte som en slags dagbok. Det er ikke en show-off blogg iallefall, som jeg hele verden kan få lese.
![]() |
#7 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?
Hvorfor ikke skrive dagbok i stedet?
![]() |
#8 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Jeg har blogg men den er passordbeskyttet, der snakker jeg om livet å hverdagen vår. vi har blogg for at familie og venner som bor langt borte skal få litt mer innsikt i hverdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Jeg blogger fordi alle som ikke har tilgang til den skal lure på hva som er der.
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
Fordi det er praktisk å gjøre det på nett, og fordi jeg ofte både får et spark i ræva og gode råd og tips fra brukere her inne. Det kommer også veldig godt med.
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Jeg har blogg, men ikke her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
Synes godt du kunne blogget oftere.
![]() |
#15 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Jeg bruker den mest som en logg. Legger inn bilder og tekst av/om diverse ting jeg har laget og turer jeg har vært på. Hobbydelen er stort sett bilder, mens turene er mer beskrivende tekst. Tar ofte med distanse, høydemeter og hvor lenge vi gikk. Legger av og til med kart slik at andre som søker kan finne relevant info. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Jeg vil vel egentlig ikke så mye med den, jeg synes bare det er veldig gøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Jeg bruker den slik at mine brødre, onkler,mamma og gamle venninner etc.kan få et innblikk i vår hverdag. Nye ting vi har gjort eller kjøpt, bilder av ulike anledninger,oppusing,kokkelering, håndarbeid. Vanlige hverdagslige ting. Jeg leser kun likesinnede blogger for å finne inspirasjon til hverdagslivet. Oppskrifter på både mat og håndarbeid, gode ideer til syssler med de håpefulle og hus og hage. Trenger ikke være for mye tekst, men bilder er et must.
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Jeg skulle egentlig nådd ut til mange flere med bloggen min, for jeg blogger om noe som er uvanlig og problematisk for de det gjelder. Bloggen min (her på FP) er åpen, og jeg har fått flere henvendelser av folk som har googlet og kommet til den - som vil ha mer informasjon. Samtidig hadde jeg nok fått enda flere henvendelser og kunne spredd enda mer info om den lå et annet sted, og om jeg var mer aktiv i å fronte den - men det ønsker jeg ikke. Det blir, tross alt, litt for personlig uansett hvor mye jeg ønsker at andre i samme situasjon kan få noe utav den |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva vil du med bloggen din?Jeg har et par blogger og de bruker jeg kun til Scrapbooking, kortlaging med mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|