Sv: Hundebæsj!!!
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Ja, det oppsummerer vel mine tanker om emnet også. Kan jeg få tilføye en til? Over de som -når bikkja hopper opp på deg og snuser deg både her og der - vennlig infårmerer om at "han er ikke farlig, han vil bare hilse, altså.."
Altså:Jeg regner med at hunden ikke er farlig, og jeg skjønner at det er slikt hunder gjør. Grunnen til at jeg plent nekter å klappe/se på/ snakke til/ hunden er at jeg ikke har bedt om å få hilse på en hund, langt mindre om at den skal snuse meg i rompa! Er det så utrolig vanskelig å fatte? Og er det så utrolig vanskelig å holde dyret i bånd?
Nå kom jeg nettopp på enda en RL-situasjon der jeg ville hatt god bruk for en -smiley.
Det du opplever er sånn ca like irriterende som når vi hundeeiere opplever at mennesker som ikke selv har hund slipper løs barna sine på hunden din fordi de vil koooose med den søte hunden. Det er ikke alltid det passer det heller. Det kan da ikke være så vanskelig å holde orden på barna sine?
:er barnslig og kaster ballen tilbake: 
Det er virkelig ikke gøy å si til andres barn at nå må du la hunden være i fred, eller slutt å klype hunden min på ryggen, når foreldrene står der og smiler og tror hundeeieren syns barna deres er verdens mest sjarmerende.