Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hundebæsj!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 13:40   #1
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Hundebæsj!

På dagens søndagstur lå hundebæsjen med ca 3 meters avstand langs hele fortauet. Hundeeierene i området her er en gjeng med strutser! Tror de virkelig at det er greit å ikke plukke opp etter hunden bare fordi det er snø? Kjempefestlig med tvillinger på 2 år som "vil gå selv, mamma!" og som tryner og detter i all denne bæsjen. Dråpen i begeret var da vi kom ut fra barnehagen sin lekeplass og det sitter en hund og driter like uten for porten. Eieren står og ser på , og rusler glad og fornøyd videre da hunden var ferdig. Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna og brøler: "Har du ikke tenkt å plukke opp etter deg?" Får til svar: "Har glemt pose,så..."
Vurderer å samle sammen masse hundebæsj og levere personlig på døra til denne hundeeieren.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 13:43   #2
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hundebæsj!!!

Fy flate!
Sånt gjør meg arg. Det er så idiotisk at hundeeiere gjør sånt.

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 13:45   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er så synd for det er slike som ødelegger for oss som plukker opp etter hundene våre og det gjør jeg overalt de gjør fra seg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 13:48   #4
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 38
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Og enkelte som plukker opp, slenger bæsjeposen i buskene, i søppelbøtta vår, under bilen vår osv. :bor langs gangvei:

Gammel 24-01-10, 14:00   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Og enkelte som plukker opp, slenger bæsjeposen i buskene, i søppelbøtta vår, under bilen vår osv. :bor langs gangvei:

Akkurat det gjør meg igrunnen ingenting at hundeeiere kaster en liten pose eller 10 i vår søplekasse. Mye bedre enn at den kastes langs veien etc.

Det var i fjor høst en ganske opphetet diskusjon i papirutgaven i DT her omakkurat det. Ganske fornøyelig å følge.

Gammel 24-01-10, 19:38   #6
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Akkurat det gjør meg igrunnen ingenting at hundeeiere kaster en liten pose eller 10 i vår søplekasse. Mye bedre enn at den kastes langs veien etc.

Det var i fjor høst en ganske opphetet diskusjon i papirutgaven i DT her omakkurat det. Ganske fornøyelig å følge.

Kjenner igjen fra vår lokalavis også Gjør meg ingenting å få en hundebæsjpose i søpla altså. Der ligger der også en del bæsjebleier så en bæsj fra eller ting spiller ingen rolle.. For et bæsjprat da

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:01   #7
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det der forstår jeg virkelig ikke ...
Hvorfor gjør det deg noe at folk kaster posen i søppelbøtta deres?? Det må da virkelig være bedre enn å tråkke i det langs veien, eller?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:10   #8
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hundebæsj!

Vi plukker alltid opp bæsjen. Kamuflerer også tisset i snøen.
Har forøvrig også bioposer, så om noen skulle se meg kaste en bæsjepose langt uti skogen der-ingen-kan-gå, så er det derfor.

Gammel 24-01-10, 20:20   #9
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det der forstår jeg virkelig ikke ...
Hvorfor gjør det deg noe at folk kaster posen i søppelbøtta deres?? Det må da virkelig være bedre enn å tråkke i det langs veien, eller?

Derfor:

Helt enig i at heller kaste i søppelbøtta vår. Men når søppelbøtta er stapp full (takket være tømming bare hver 14. dag ), og posene henger og dingler utenfor kassa, og fugler, katter, whatever hakker/spiser på, så er det ikke alltid like morsomt.

Og ikke alltid knytt igjen heller, nei.

Gammel 24-01-10, 20:22   #10
Nå også i farger

Standard

Derfor:

Jeg så det etterpå. Ekkelt! Jeg legger fra meg posene i den stand at jeg også kunne ha bært de videre med meg på tur.

Gammel 24-01-10, 13:50   #11
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Er så synd for det er slike som ødelegger for oss som plukker opp etter hundene våre og det gjør jeg overalt de gjør fra seg.

Nemlig!
Det eneste stedet jeg ikke plukker opp er langt ute i terrenget. Jeg plukker opp langs vei og sti, ville aldri drømt om å lufte dyret mitt i en barnehage.

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 14:42   #12
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Slike hundeeire hadde fortjent å få bæsjen i hodet!

Og hvor vanskelig er det å ha med seg hundeposer? Den rullen er ikke akkurat enorm og ikke koster den en formue heller.

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

( ...) ville aldri drømt om å lufte dyret mitt i en barnehage.

Barnehagen vår måtte sette opp forbudtskilt på porten til ytterste gjerde og låse igjen den lille lekeplassen med hengelås fordi enkelte hundeiere brukte lekeplassene som deres personlige hundekasse.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 14:48   #13
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Barnehagen vår måtte sette opp forbudtskilt på porten til ytterste gjerde og låse igjen den lille lekeplassen med hengelås fordi enkelte hundeiere brukte lekeplassene som deres personlige hundekasse.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 18:24   #14
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg tar opp all bæsj etter min hund, men jeg irriterer meg på katter som driter i bed! Det er værre en en hundelort uten for eiendommen min, det hender også at jeg tar opp etter andre sine hunder om det ligger uten for hos meg.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 13:58   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Gammel 24-01-10, 13:50   #16
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det er så utrolig irriterende!!

Her i feltet hvor vi bor er det på akkurat samme måte. Mange hundeeiere, og få som plukker opp. Så når jeg går tur med min nysgjerrige jrt må jeg hele tiden være obs på hva hun lukter på, for plutselig er det en bæsj som er veeeeeldig interessant, og jeg er ikke interessert i å ha med meg rester etter andre hunders bæsj inn i mitt hus etter endt luftetur.

Det er sant det som sies om snø, syns det er mye mer nå enn når det er sommer og bart ute. De tenker tydeligvis at bæsjen forsvinner med snøen, men det gjør den jo ikke, den blir bare bløt og kjempeekker i mange uker før den renner bort med regnet utpå våren en gang.

Gammel 24-01-10, 14:12   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

den blir bare bløt og kjempeekker i mange uker før den renner bort med regnet utpå våren en gang.

Det er derfor jeg hater våren.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 13:53   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk irriterende!

Gammel 24-01-10, 14:01   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Så lenge posen er knyttet igjen kaster jeg like gjerne posen i et søppelspann som står langs veien (jeg går ikke inn på andres eiendom for å gjøre det).

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 14:08   #20
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Standard

Helt enig i at heller kaste i søppelbøtta vår. Men når søppelbøtta er stapp full (takket være tømming bare hver 14. dag ), og posene henger og dingler utenfor kassa, og fugler, katter, whatever hakker/spiser på, så er det ikke alltid like morsomt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.