Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Press om valpekull fra hundeoppdretter

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-10, 21:45   #21
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Vi blir sikkert ikke enig om dette, men jeg blir engasjert også. Kjøper har håndtert dette klønete, men jeg forstår at man kan bli litt revet med også etter lang ventetid og få utsikter til å få en hund av denne rasen.

Jeg vil likevel ikke råde henne til å holde avtalen når den er gjort på denne måten. En forvertavtale gjør oppdretter ansvarlig for alt som har med svangerskap å gjøre, også vetrinærutgiftene. Hva om noe går galt, dyre inngrep, medisiner, avtale om ny hund? Osv, osv, lista er lang. Vi fikk spørsmål om å bli forverter, men etter mye snakk med oppdretter fant vi ut at det fikk vente til eventuelt hund nr 2.

Som eier av en populær rasehund (som heldigvis kan føde på gamlemåten ) som det finnes få av har jeg som sagt stått på flere ventelister i både Norge og Sverige. Deltatt på hundeutstillinger for å snakke med oppdrettere osv. Fransk Bulldog er det mange som ønsker seg, så jeg tror neppe det hadde vært et problem å finne en som var en god eier og kanskje også innen miljøet. I slike tilfeller kjører faktisk endel oppdrettere intervjurunder for å finne riktig eier. Har aldri hørt om noen som forventer noe utenom de skrevne kontraktene der.

Dette var klønete av begge parter, jeg ville rådet dette til å bli en lekse for dem begge til neste runde.

Sist redigert av emm : 04-02-10 kl 21:59.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.