Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør lærere tåle å bli spyttet på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-10, 14:02   #1
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør lærere tåle å bli spyttet på?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Kie: Jeg synes det begynner å bli pinlig klart at du er ute etter å "ta meg" og at du blander gamle ting inn i denne diskusjonen. Jeg har forklart deg flere ganger hva jeg mener, og jeg blir slett ikke sur for at andre har andre meniger enn det jeg har. Jeg kan heller ikke se at jeg har uttrykt skråsikkerhet på noe som helst område når det gjelder atferdsproblemer i skolen. Jeg har gang på gang sagt hva min erfaring er, og forklart hvordan vi går fram og hvem vi samarbeider med i slike tilfeller. Du gnåler om og om igjen på at det kan være andre ting som ligger bak og på at man bør koble inn barnevern og ikke konkludere med noe som helst, og jeg drar derfor slutningen at du a) enten ikke har forståttt hva jeg har skrevet, eller at du b) bare er ute etter å kverulere -evt en kombinasjon? (Det sier forresten ikke så rent lite om ditt eget ego at du tror du vet mer om hva som foregår i skolen enn samtlige lærere her inne...)

At jeg alltid slenger om meg med spydigheter og kjipe smileyer i alle diskusjoner, er iallfall tull; du må gjerne lese gjennom innleggene mine hvis du tviler. Selvfølgelig kan det hende at jeg lettere blir av å diskutere med deg, men det har defintivt mer med diskusjonspartneren min å gjøre..
Jeg synes heller ikke det er spesielt sjarmerende at du i siste linje insinuerer at jeg muligens har atferdsproblemer og at jeg er en dårlig rollemodell for elevene mine. (Snakker meg om å være ufin og spydig..)
Jeg kan forsikre deg om at min oppførsel i de aller fleste tilfeller er upåklagelig, men jeg vurderer å gjøre et lite unntak i dag, og utnevner deg herved til en skikkelig MØKKAKJERRING!

Jeg skulle ønske vi kunne diskutere på et litt annet nivå enn dette. Virkelig.

Og ja. Jeg synes det er ganske ironisk at du ikke klarer å oppføre deg som folk i en diskusjon om elevers bruk av kallenavn etc. på andre mennesker og om man bør tåle det. Kanskje spesielt når man ser på hvordan du trapper opp når jeg sier ifra om at jeg synes det er en kjip måte å diskutere på og spør deg hvorfor du synes det er greit å være sånn. Du forventer med andre ord at jeg, som din motdebattant skal tåle ganske mye av det du selv mener er en uting. Det henger ikke på greip.

Og for å oppklare: Jeg snakker ikke om "dere lærere", selv om jeg synes det ser ut som om du prøver å mobilisere ved å påstå at jeg tror jeg vet bedre enn alle lærerne i tråden osv. Jeg mener noe om dine utsagn og etterhvert også noe om din oppførsel.

Jeg synes det er synd om vi ikke kan klare å holde en diskusjon med spesielt dette temaet på et sivilisert nivå.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 09-02-10 kl 14:49.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 15:04   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør lærere tåle å bli spyttet på?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg skulle ønske vi kunne diskutere på et litt annet nivå enn dette. Virkelig.

Og ja. Jeg synes det er ganske ironisk at du ikke klarer å oppføre deg som folk i en diskusjon om elevers bruk av kallenavn etc. på andre mennesker og om man bør tåle det. Kanskje spesielt når man ser på hvordan du trapper opp når jeg sier ifra om at jeg synes det er en kjip måte å diskutere på og spør deg hvorfor du synes det er greit å være sånn. Du forventer med andre ord at jeg, som din motdebattant skal tåle ganske mye av det du selv mener er en uting. Det henger ikke på greip.

Og for å oppklare: Jeg snakker ikke om "dere lærere", selv om jeg synes det ser ut som om du prøver å mobilisere ved å påstå at jeg tror jeg vet bedre enn alle lærerne i tråden osv. Jeg mener noe om dine utsagn og etterhvert også noe om din oppførsel.

Jeg synes det er synd om vi ikke kan klare å holde en diskusjon med spesielt dette temaet på et sivilisert nivå.

Jeg har vært saklig hele veien, (bortsett fra siste del av siste innlegg) og har ikke ment eller sagt noe som ikke mange andre lærere i tråden også har sagt. Du velger å være spesielt kritisk til mine utsagn, for ja, jeg tolker setninger som "har du tenkt på at dette kanskje kan være utenfor ditt kompetanseormåde å vurdere" som spydig. Ergo starter du med å være ufin og særdeles kritisk på et område jeg med respekt å melde vet mye mer om enn deg. Det er iallfall bra at du oppfatter ironien (det tar jeg som et tegn på at det fremdeles er håp) i at jeg for første gang på FP gir noen et stygt kallenavn, i en diskusjon om utagerende oppførsel. Møkkakjering var et passende virkemiddel i denne diskusjonen, men jeg vil ikke gå så langt som til å si at det bare var ment som det. Jeg har sansen for å si ting rett ut, å forkle spydigheter og fornærmelser slik du gjør i noen av dine innlegg her, er ikke det spor bedre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.