Sv: Bør lærere tåle å bli spyttet på?
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Forøvrig begynner det å bli rimelig forutsigbart at du kobler inn spydighetene og teite smiletryner etterhvert når du diskuterer. Er det fordi du står fast? Eller er det viktig for deg å understreke at du synes jeg og mine meninger er teite når jeg mener noe annet enn deg? Jeg skjønner ikke helt dette behovet for å oppføre seg slik og synes i grunnen at det er litt kjipt å ha et sånt nivå på en diskusjon. Kanskje spesielt når diskusjonen handler om barn som ikke oppfører seg greit mot andre og de voksne rollemodellenes betydning.
Kie: Jeg synes det begynner å bli pinlig klart at du er ute etter å "ta meg" og at du blander gamle ting inn i denne diskusjonen. Jeg har forklart deg flere ganger hva jeg mener, og jeg blir slett ikke sur for at andre har andre meniger enn det jeg har. Jeg kan heller ikke se at jeg har uttrykt skråsikkerhet på noe som helst område når det gjelder atferdsproblemer i skolen. Jeg har gang på gang sagt hva min erfaring er, og forklart hvordan vi går fram og hvem vi samarbeider med i slike tilfeller. Du gnåler om og om igjen på at det kan være andre ting som ligger bak og på at man bør koble inn barnevern og ikke konkludere med noe som helst, og jeg drar derfor slutningen at du a) enten ikke har forståttt hva jeg har skrevet, eller at du b) bare er ute etter å kverulere -evt en kombinasjon? (Det sier forresten ikke så rent lite om ditt eget ego at du tror du vet mer om hva som foregår i skolen enn samtlige lærere her inne... )
At jeg alltid slenger om meg med spydigheter og kjipe smileyer i alle diskusjoner, er iallfall tull; du må gjerne lese gjennom innleggene mine hvis du tviler. Selvfølgelig kan det hende at jeg lettere blir av å diskutere med deg, men det har defintivt mer med diskusjonspartneren min å gjøre..
Jeg synes heller ikke det er spesielt sjarmerende at du i siste linje insinuerer at jeg muligens har atferdsproblemer og at jeg er en dårlig rollemodell for elevene mine. (Snakker meg om å være ufin og spydig..)
Jeg kan forsikre deg om at min oppførsel i de aller fleste tilfeller er upåklagelig, men jeg vurderer å gjøre et lite unntak i dag, og utnevner deg herved til en skikkelig MØKKAKJERRING! 
|