Sv: Hva er World of warcraft?
Opprinnelig lagt inn av Juste, her.
Second Life er ikke et spill, det er en "alternativ verden" der man i praksis kan gjøre hva man vil. Det har eksistert siden 2003 og er et av de mest overhypede internetfenomenene noensinne.
Det er en antropolog (Tom Boellstorff) som har gjort feltarbeid i Second Life - han var da antropolog også i spillet, hadde kontor og bedrev virtuell deltagende observasjon. Boka han skrev etterpå heter Coming of age in second life: an anthropologist explores the virtually human. Jeg planlegger å lese den men har ikke kommet så langt enda - hvis noen skulle være interesserte, så finnes den på flere UBer: http://ask.bibsys.no/ask/action/show...90x&kid=biblio.
Opprinnelig lagt inn av Susse, her.
Jeg er også blandt dem som skulle ønske jeg ikke visste hva det var. Mannen min var regelrett avhengig i over 5 år og spilte til tider ekstremt mye. Så mye at det tok all hans ledige tid og gikk utover barna og forholdet vårt. I helgene kunne han spille nær et døgn i strekk. På hverdager fra 19 til 02.
Skumle saker når man ikke har god nok kontroll ! Han er helt ferdig med wow nå og kommer aldri til å spille noe lignende igjen, han er også svært tydelig på at denne formen for spill heller ikke er aktuel for andre her i huset i fremtiden.
Jeg har også når familie som har vært hekta på wow i åresvis, og det er ikke moro.