Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-07, 21:06   #1
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Forøvrig er jeg forbannet på NRK som sender lydopptak av et barn som blir voldtatt uten advarsel på forhånd. Det trengte jeg virkelig ikke å høre.

Enig, jo mer jeg tenker på det desto sintere blir jeg.

Er det noe sted man kan klage?

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:07   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Jeg har sendt dem en mail.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:12   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Enig, jo mer jeg tenker på det desto sintere blir jeg.

Klag til nrk. Og om du klager kan du jo opplyse om at folk som har blitt utsatt for overgrep da de var små blir fysisk syke av å se/høre sånt.
Jeg så ikke dette, og hadde garantert skiftet kanal om jeg hadde sett det for det gjør jeg alltid. De viser bilder om ogjen og om igjen mens de snakker om hvor forferdelig dette er. Kan de ikke for pokkern droppe å sende disse bildene/lydene da?

Noen prøvde å forklare meg at dette sendes sånn at folk skal vite hvor grusomt det egentlig er, men trenger folk virkelig lyd/bilde for å skjønne det? Jeg tror de aller aller fleste er i stand til å skjønne hvor fælt dette er uten å se bilder/høre lyder.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:20   #4
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, nå har jeg også sendt en lang klagemail. Det lettet litt.

Fluke: Helt enig i at det er unødvendig å sende slikt, jeg tror dessuten det virker mot sin hensikt. Istedetfor å gjøre folk mer bevisste, blir vi bare mer følelsesmessig avstumpet av å stadig bli sjokkert på den måten.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:00   #5
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg så det ikke. Klarer ikke å se sånt. Synes det er helt forferdelig.

Gammel 29-01-07, 09:57   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg så det ikke. Klarer ikke å se sånt. Synes det er helt forferdelig.

Visste ikke at det gikk jeg, før lydene skar langt inn i hjerterota.
Mail til NRK er sendt.

Gammel 29-01-07, 10:16   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Kan man klage til andre steder enn NRK? Syntes det var hårreisende.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 10:25   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Kan man klage til andre steder enn NRK? Syntes det var hårreisende.

Pressens faglige utvalg, eller hva det nå heter?

Gammel 30-01-07, 00:22   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Joda, det burde nok vært en tydelig advarsel om sterke scener/lyder i forkant, men hvordan skal man få fokus uten å vise hva som skjer? Det gjelder ikke bare dette temaet.

Siterer meg selv:

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Noen prøvde å forklare meg at dette sendes sånn at folk skal vite hvor grusomt det egentlig er, men trenger folk virkelig lyd/bilde for å skjønne det? Jeg tror de aller aller fleste er i stand til å skjønne hvor fælt dette er uten å se bilder/høre lyder.

Gjentar meg selv:
Jeg trenger ikke se overgrep for å skjønne at det er grusomt. Må folk virkelig se bilder for å skjønne at dette er forferdelig?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.