Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 11:10   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Jeg syns heller ikke NRK skulle sendt dette. Ikke bare fordi det er avskyelig og gjør oss normale triste, redde og opprørte, men også fordi de kan trigge noen syke sjeler der ute. Jeg er ikke helt i stand til å se at dette ikke er videreformidling av barnevoldtekt på lik linje med å legge lydopptakene ut på nett. NRK burde skamme seg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 13:04   #22
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble skikkelig opprørt over dette lydopptaket.... Trist, kvalm og sint! Ble helt uvel, faktisk. Vannvittig grusomt at noen er i stand til å voldta småbarn. Fysisk sett skal det jo være "umulig"... Jeg er så rasende at jeg skjelver når jeg tenker på det!!

Uansett, NRK kunne spart seg for dette lydopptaket. Ekstra vondt er det for de som har opplevd det selv/pårørende!

Skulle noe slikt ha skjedd min datter, vet jeg nesten ikke hva jeg hadde gjort!

Gammel 29-01-07, 14:52   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet med sånt, og var lykkelig over å slutte etter halvannet år. Vi hadde veldig dårlig debriefing og jeg gikk i veggen så det sang etter ca et års tid. Veldig tøft å jobbe med å dokumentere overgrep mot småunger for så å hjem til sin egen.

Gammel 29-01-07, 16:08   #24
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er (standard?) svaret jeg fikk fra NRK i dag:

Sitat:

Hei, og takk for tilbakemelding.

Vi beklager at lyden av barnet virket støtende, det var ikke en enkel vurdering å ta om vi skulle kringkaste dette. Men vi mener de mange overgrepene mot barn som florerer på Internett er en så grusom og alvorlig sak at vi mente det var riktig å gi seerne en pekepinn på alvorlighetsgraden av det som foregår. Vi viste ingen bilder og fortalte heller ikke detaljert hva barnet ble utsatt for, derfor mente vi at vi var innenfor det som var forsvarlig å kringkaste.

Å "sminke" sannheten er en viktig del av vår jobb, samtidig må vi ikke utelate så mye at seerne ikke skjønner hvor ille dette er.

I ettertid ser vi at vi burde ha advart tydeligere mot det som kom, men vi mener innslaget totalt sett var nennsomt satt sammen selv om starten og slutten inneholdt sterke virkemidler i form av lyden av et gråtende barn.
Reporteren jobber tett med Redd Barna og politiet i disse sakene.

Kun 510 barn av 20.000 er identifisert i Interpols database.

Dagsrevyen jobber med å sette søkelyset på de minste og sårbare, det må politisk vilje til for å gjøre noe med situasjonen. Og den kommer fra publikum og media.

Mvh NRK Dagsrevyen

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 18:14   #25
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Jeg kom akkurat inn i stuen da dette programmet holdt på,jeg hørte de grusomme lydene,og fikk med meg hva det var før jeg fikk skiftet kanal.
Jeg ble dårlig,rett og slett kvalm og svimmel,hadde lyst til å hyle.Jeg kunne virkelig drept disse menneskene som gjør slikt med barn helt ned i spebarnsalder.De snakket om at det gjaldt babyer,Fy faen,det er så mye syke mennesker at jeg ikke kan fatte at det er mulig.
Tenk at voksne menn kan nyte å voldta små barn når de ser hvilken smerte de påfører dem.De fortjener ikke livets rett etter min mening.

Gammel 29-01-07, 20:15   #26
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

det kommer i posten under.....

Sist redigert av Heiko : 29-01-07 kl 20:18. Årsak: rar skrift?
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:17   #27
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldigvis så/hørte jeg ikke det programmet på NRK. Jeg blir som de aller, aller fleste andre både rasende og trist av å høre om barn som blir utsatt for slike grusomheter.

Nå jobber jeg med barn som ofte har vært utsatt for seksuelle overgrep. Deres atferd er noen ganger tydelig preget av dette. Små barn i 7-8 års alderen som har en veldig seksualisert atferd, hvor de er veldig ukritiske i forhold til kroppskontakt med fremmede og har en ”seksuelt flørtende” atferd overfor voksne (og andre barn).

Barn i 10-11 års alder som selv er overgripere, som utfører handlinger de selv har blitt utsatt for og som de kanskje tror er riktig, eller som i alle fall er kjent for dem. Det er sørgelig å møte disse barna og det er utfordrende nettopp fordi en slik type atferd automatisk får frem følelser som avsky og avmakt hos de fleste av oss. Jeg har gått mange runder med meg selv på dette og jeg tar jevnlig de samme rundene om og om igjen. Etter hvert har jeg kommet dit hen at empatien er blitt større en avskyen. Skal jeg klare å forholde meg til disse barn må jeg kunne se på dem som noe annet enn en overgriper, jeg må kunne se at det er to ofre i disse overgrepene, både det barnet som utfører handlingen og det som blir utsatt for overgrepet.
Allikevel er ikke dette ment som ansvarsfraskrivelse, det barnet som har forgrepet seg har ansvar for den handlingen det har utført, men jeg kan forstå hvorfor barnet kunne havne i denne situasjonen og bli overgriper.
Så kommer jeg endelig fram til poenget med alt det jeg har skrevet. Jeg tror nettopp at noen av de barna jeg møter på jobb også i voksen alder kommer til å bli overgripere. Både seksuelle overgripere, voldsmenn og drapsmenn. Bakgrunnen deres gjør dem disponibel for dette. De har opplevd så mye jævlig både fysisk og psykisk at de muligens vil videreføre dette i eget liv. Disse tankene prøver jeg å holde oppe når jeg hører om overgrepsaker, jeg tror det er et fåtall (om i det hele tatt noen) friske mennesker som utfører slike grusomme handlinger.

Sist redigert av Heiko : 29-01-07 kl 20:59.
Gammel 29-01-07, 20:44   #28
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Har også sendt klage mail.
Det var helt grusomt, jeg ble fysisk og psykisk dårlig av å høre på det der.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:54   #29
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ærlig talt ikke det er så viktig at dere blir fysisk og psykisk dårlige av å se dette programmet.
Det som er viktig er at dette skjer ute i verden, det er kvalmende.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:57   #30
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg synes ærlig talt ikke det er så viktig at dere blir fysisk og psykisk dårlige av å se dette programmet.

Selvsagt er folks følelser og opplevelser viktige! Det er ikke det samme som at man ikke kan ha fokus også på at kvalmende ting skjer ute i verden. Ikke enten eller, men både og.

Gammel 29-01-07, 20:59   #31
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ikka bare barn - voksne også. Ser ikke helt poenget med å sende noe sånt.

Helt enig. Jeg stod på kjøkkenet og hørte på, men måtte holde meg for ørene da barneskrikene kom. Jeg skrudde over på en anne kanal. Jeg orker rett og slett ikke å se slikt. Men det er helt for jævlig at noen kan gjøre slikt. Det er helt utrolig mange barn som lever under umennesklige forhold. Har ikke ord for hvor ille det er.

Gammel 29-01-07, 20:59   #32
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Det kan jo være at noen blir det av en grunn eller? Hva vet du om det?
Jeg synes absolutt de skulle hatt en advarsel.
Og ellers bryr jeg meg i aller høyeste grad om at det skjer ja, og har den dypeste medfølelse for ofrene.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:10   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Joda, det burde nok vært en tydelig advarsel om sterke scener/lyder i forkant, men hvordan skal man få fokus uten å vise hva som skjer? Det gjelder ikke bare dette temaet.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 29-01-07, 21:26   #34
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, det burde nok vært en tydelig advarsel om sterke scener/lyder i forkant, men hvordan skal man få fokus uten å vise hva som skjer? Det gjelder ikke bare dette temaet.

Hvis det virkelig er slik at dette temaet får fokus kun ved å vise i detalj hva som skjer, så syns jeg det er et sykdomstegn i samfunnet. Det er vel en kjensgjerning at pedofili og overgrep mot barn har hatt stort fokus de siste årene, og at fokus har vært økende. Det blir gjort langt mer for å bekjempe overgripere og straffe dem enn noen gang tidligere. Du kan godt si at det ikke blir gjort nok, og det er sant siden det fortsatt skjer overgrep hele tiden. Men å si at vi må være vitne til overgrep for å få fokus på saken - det syns jeg er langt over streken.

Jeg syns det for det første er et nytt overgrep mot barnet det gjelder, selv om barnet er ukjent eller anonymisert så er det faktisk et ordentlig barn som gråter og som utsettes for overgrep. Men den største faren ved å sende dette så og si live, er at syke overgripere trigges av det. Det viser seg gang på gang at forbrytelser og overgrep trigges av oppslag i mediene. Jeg kan ikke se at opplysningsplikten er så nødvendig i dette tilfellet at risikoen er verd å ta. Normale mennesker med normal forstand forstår alvorlighetsgraden av overgrep mot barn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:30   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvis det virkelig er slik at dette temaet får fokus kun ved å vise i detalj hva som skjer, så syns jeg det er et sykdomstegn i samfunnet. Det er vel en kjensgjerning at pedofili og overgrep mot barn har hatt stort fokus de siste årene, og at fokus har vært økende. Det blir gjort langt mer for å bekjempe overgripere og straffe dem enn noen gang tidligere. Du kan godt si at det ikke blir gjort nok, og det er sant siden det fortsatt skjer overgrep hele tiden. Men å si at vi må være vitne til overgrep for å få fokus på saken - det syns jeg er langt over streken.

Jeg syns det for det første er et nytt overgrep mot barnet det gjelder, selv om barnet er ukjent eller anonymisert så er det faktisk et ordentlig barn som gråter og som utsettes for overgrep. Men den største faren ved å sende dette så og si live, er at syke overgripere trigges av det. Det viser seg gang på gang at forbrytelser og overgrep trigges av oppslag i mediene. Jeg kan ikke se at opplysningsplikten er så nødvendig i dette tilfellet at risikoen er verd å ta. Normale mennesker med normal forstand forstår alvorlighetsgraden av overgrep mot barn.

Synes det er en forskjell på en dokumentar som skal gå litt mer dyptpløyende inn på det aktuelle temaet, og et nyhetsinnslag i et nyhets/aktualitetsprogram. I det sistnevnte synes jeg ikke det er nødvendig.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 29-01-07, 23:22   #36
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siterer meg selv:

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Noen prøvde å forklare meg at dette sendes sånn at folk skal vite hvor grusomt det egentlig er, men trenger folk virkelig lyd/bilde for å skjønne det? Jeg tror de aller aller fleste er i stand til å skjønne hvor fælt dette er uten å se bilder/høre lyder.

Gjentar meg selv:
Jeg trenger ikke se overgrep for å skjønne at det er grusomt. Må folk virkelig se bilder for å skjønne at dette er forferdelig?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 00:29   #37
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Lyd er vel også barnepornografi, så både besittelse og distribusjon er kriminell aktivitet. Om ikke journalistene klarer å presentere dette ute å ty til ulovlig materiale så mener jeg at de kan og bør vurdere en annen jobb. Elendig journalistikk er en grunn til at vi ikke har TV.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 00:30   #38
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av en eller annen grunn fikk denne tråden meg til å tenke på noen poeng Retz kom med på NM om dette med å skulle skånes for sånne ting.

http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...ad.php?t=46382

Sitat:

Hva tror dere er grunnen til at enkelte mødre ikke fanger opp ungenes signaler? At de ikke ser dem? Nope. Årsaken er ofte at de vil ikke se, det gjør for vondt i ens eget følelsesliv, det skaper sorg, sinne, fortvilelse og desperasjon. Og hvem i svarte helvete er det som betaler for denne "morsforskånelsen"? Gjett da! De samme reaksjonene ser jeg i innlegga deres; Vil ikke se ekle program om barneporno fordi det skaper ubehag. Get real, se programmet om dere så må spy dere gjennom det. Disse ungene er viktigere enn deres følelser. Enkelte ting skal gjøre vondt.

Sitat:

Vi skal ikke være så forbanne redde for å ta ubehagelige ting innover oss, vi trenger å skakes opp en gang i blant. Behageligheten er langt fra verneverdig, den kan tvert i mot bidra til sløvhet og likegyldighet i forhold til temaer som som fortjener vår oppmerksomhet.

Jeg har en følelse av at dette var noe av tanken med programmet også. Jeg synes svaret til NRK var ryddig.

Sitat:

I ettertid ser vi at vi burde ha advart tydeligere mot det som kom, men vi mener innslaget totalt sett var nennsomt satt sammen selv om starten og slutten inneholdt sterke virkemidler i form av lyden av et gråtende barn.
Reporteren jobber tett med Redd Barna og politiet i disse sakene.

Kun 510 barn av 20.000 er identifisert i Interpols database.

Dagsrevyen jobber med å sette søkelyset på de minste og sårbare, det må politisk vilje til for å gjøre noe med situasjonen. Og den kommer fra publikum og media.

Jeg så innslaget og tårene kom da jeg hørte barnegråten. Det var slett ikke NRK mitt raseri retter seg mot. For meg ville det være å miste fokus totalt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 30-01-07 kl 00:37.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 08:59   #39
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

Siterer meg selv:

Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Fluke
Noen prøvde å forklare meg at dette sendes sånn at folk skal vite hvor grusomt det egentlig er, men trenger folk virkelig lyd/bilde for å skjønne det? Jeg tror de aller aller fleste er i stand til å skjønne hvor fælt dette er uten å se bilder/høre lyder.

Gjentar meg selv:
Jeg trenger ikke se overgrep for å skjønne at det er grusomt. Må folk virkelig se bilder for å skjønne at dette er forferdelig?

Jeg er enig med deg Fluke!

Ellers:
Å få servert dette på 19 nyhetene, uten forvarsel er hårreisende!

Til Kie:
Dette ikke fordi jeg blir kvalmen, men med tanke på at det sitter offer, små barn som ikke er offer, overgripere og potensielle overgripere å ser på!

Jeg retter mitt raseri mot NRK som kunne gjort dette på en så aldeles anderledes måte! Jeg tror vel ingen i denne tråden er uenig at dette er et viktig tema å diskutere, å sette fokus på . Men jeg mener det kan gjøres på andre måter, og på andre tider av døgnet (f.eks kl 21 nyhetene og med en advarsel på forhånd.).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 09:31   #40
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Kie: Jeg er sterkt uenig med "poengene" du siterer, fordi folk flest evner å vise empati og forståelse for at andre har det vanskelig uten å måtte se det selv, uten at de må ha en fysisk ubehagelig opplevelse, føle det på kroppen for å forstå. Men klart, enkelte er ser så kort at de må ha det i klar tekst/bilde/lyd i sin egen stue, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal gå ut over alle oss andre.

Jeg tror også at slike program som har til hensikt å sette fokus på barnepornografi, og andre tabubelagte tema, også brukes av mange for å tilfredstille nyskjerrigheten/kikkertrangen. Programmene fungerer like mye underholdning som opplysning.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.