|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Helt husmorhappyDet var da voldsomt til hets av dama, da? Fine gardiner og lekre muffins betyr vel ikke at hun ikke er hjemme for barnas skyld. Og spiller det egentlig noen rolle for oss hvorfor hun er hjemme? |
|
|
|
|
|
#302 |
|
I mål
|
Sv: Helt husmorhappy
Det er vel Aftenpostens vinkling som burde vært slaktet kanskje? Artikkelen skal liksom være et ledd i "ulike valg" og at hun har "valgt å være hjemme". Egentlig indikerer den vel mer en type hobby/interiørartikkel? Vanskelig å vite hva hun selv så for seg. |
|
|
|
|
|
#303 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#304 |
|
Glamorøs
|
Jeg er helt enig i at det ikke er greit å latterliggjøre noen, og jeg innrømmer å ha gjort det litt selv med henvisning til skrivestilen hennes, men hun har ikke bare stilt opp i et lite intervju hun ikke har full kontroll over altså. Hun stiller til stadighet opp i intervjuer, og er en meget profilert blogger som har vært i flere aviser, på NRK og i flere glansede magasiner.
|
|
|
#305 |
|
Shake it out!
|
Vel, det endrer fremdeles ikke poenget mitt om at det er kul umulig ut fra den bloggen (som jeg nå har sett og er helt enig i at var en smule spesiell i stilen sånn skriftmessig) å si om dama er en fasadedame eller god mor. Man må faktisk kjenne henne for å vite det. Jeg tror at det er fullt mulig å være en god mor selv om man baker, har et strøkent hjem i hvitt og dill og jobber deltid. Og selv om det hadde gjort meg selv til en monstermamma om jeg forsøkte å kopiere konseptet.
|
|
|
#306 |
|
I mål
|
Sv: Helt husmorhappyHelt uavhengig av denne damen, synes jeg Aftenposten har valgt et utrolig dårlig eksempel på hvordan noen velger å være delvis hjemmeværende. Det måtte da gå an å finne noe som litt flere kan identifisere seg med. Og igjen - uavhengig av damens valg - synes jeg skrivestilen hennes er helt horribel. Og når bloggen hennes er kåret til Årets mammablogg 2009 regner jeg med at hun må regne den som såpass profilert at hun tåler at ikke alle liker den måten å skrive på. |
|
|
|
|
|
#307 |
|
Shake it out!
|
Sv: Helt husmorhappyJeg er sikker på at denne tråden har reddet kvelden for han jeg deler avis med, for nå har jeg fått tatt ut store deler av min premenstruelle frustrasjon og bitchiness på å skrive her. Fiiiiine FP
|
|
|
#308 |
|
© All rights reserved
|
Niks. Du må skrive ™, ikke TM. |
|
|
|
|
|
#309 |
|
Halloen!
Jeg har ikke lest linken til Aftenposten, men kikket først innom bloggen hennes nå. Jeg ser ikke helt "slaktepotensiale" i noe av det, men den var temmelig uinteressant for meg.
Det vet jeg selvfølgelig. Jeg synes bare ikke bloggens innhold sto helt i forhold til graden av "kritikk" i denne tråden. |
|
|
|
|
|
#310 |
|
Shake it out!
|
Hvis jeg skal skrive det så må noen fortelle meg hvordan jeg gjør det
|
|
|
#311 |
|
Glamorøs
|
Nehei, og da går du automatisk ut i fra at man er misunnelig? Jeg sliter litt med å følge logikken din.
|
|
|
#312 |
|
© All rights reserved
|
Kan du ikke skrive? |
|
|
|
|
|
#313 |
|
I mål
|
Aftenposten hadde to artikler ved siden hverandre, den om den aktuelle damen samt en om en familie der begge jobbet fullt. Dersom det er DEN kontrasten / det valget de mener å illustrere synes jeg de har valgt dårlig. |
|
|
|
|
|
#314 |
|
Shake it out!
|
Sv: Helt husmorhappyMen ska sei! Det er jo tannlegen min han hennes mannen jo fant jeg ut da jeg så på bilder i bloggen. Hyggelige mannen, som er så raus med bedøvelsen
|
|
|
#317 |
|
Halloen!
Jeg tenkte egentlig ikke så mye på det i løpet av de første 70 innleggene, det var vel noe med måten kritikken tok helt av på etter hvert som fikk meg til å tenke at det lå mer enn vanlig uenighet bak. |
|
|
|
|
|
#318 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Helt husmorhappyJeg bryter sammen og innrømmer at jeg er misunnelig både på London-turen, Mamma Mia-forestillingen, muffinsene (jeg kan ikke lage muffins, de blir flate og rare |
|
|
|
|
|
#319 |
|
Halloen!
|