Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helt husmorhappy

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-10, 23:08   #301
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Det var da voldsomt til hets av dama, da? Fine gardiner og lekre muffins betyr vel ikke at hun ikke er hjemme for barnas skyld. Og spiller det egentlig noen rolle for oss hvorfor hun er hjemme?
Er man bittelittegranne misunnelig, kanskje? Fordi hun har mulighet til å være hjemme + matchende sofaputer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 23:09   #302
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det var da voldsomt til hets av dama, da? Fine gardiner og lekre muffins betyr vel ikke at hun ikke er hjemme for barnas skyld. Og spiller det egentlig noen rolle for oss hvorfor hun er hjemme?
Er man bittelittegranne misunnelig, kanskje? Fordi hun har mulighet til å være hjemme + matchende sofaputer.

Det er vel Aftenpostens vinkling som burde vært slaktet kanskje? Artikkelen skal liksom være et ledd i "ulike valg" og at hun har "valgt å være hjemme". Egentlig indikerer den vel mer en type hobby/interiørartikkel? Vanskelig å vite hva hun selv så for seg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 23:11   #303
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg ble helt ør i hodet av den prikkete skrivestilen, jeg fikk rett og slett litt vondt i øynene.

Jeg er VELDIG enig, Poly. Det å skulle skyve barna foran seg og påstå at man er sånn en aldeles vidunderlig mor, når sannheten er at man vil dra seg hjemme, drive med blogging, muffins, kjolesøm eller hva_har_du, så får man være ærlig.

Fabelaktig sitat fra bloggen:

Med bilder av magasinet med artikkelen! Går det så drastisk nedover med lese- og skriveferdighetene når man er hjemme, altså?

Nå skal jeg logge av, jeg skal sortere avfallet, henge opptøy og ha himmelstormende sex med mannen min for å forbrenne noen av muffinsene. Matchende barn ligger oppe og sover. Tuddelu!

Intenst, Madam...hva stikker under?

Gammel 09-03-10, 23:11   #304
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Vi er rimelig reale når det gjelder omtale av brukere av NM og slikt, og jeg skjønner jo at hun har stilt opp i et intervju med en viss vinkling som hun muligens ikke hadde full kontroll over. Men må vi gå så langt i å latterliggjøre en person?

Jeg er helt enig i at det ikke er greit å latterliggjøre noen, og jeg innrømmer å ha gjort det litt selv med henvisning til skrivestilen hennes, men hun har ikke bare stilt opp i et lite intervju hun ikke har full kontroll over altså. Hun stiller til stadighet opp i intervjuer, og er en meget profilert blogger som har vært i flere aviser, på NRK og i flere glansede magasiner.

Jeg syns ikke det er voldsom latterliggjøring i denne tråden altså, ikke mer enn en person som gjør seg og sitt liv så offentlig bør tåle. Det har kommet noen sleivspark og kristikk av trenden hun representerer, og det må man også tåle om man lager seg en slags "kjendisstatus" på bakgrunn av den.

Jeg syns også at det er "good for her" at hun er lykkelig, og det er vel ingen her som betviler at hun har det greit. Det går an å være kritisk til en trend og unne dem som driver med den alt vel.

Rine, den der "misunnelig"-hersketeknikkgreia er litt gammel. Man er ikke misunnelig på alt man er kritisk til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 23:11   #305
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Milfrid: God MorTM er DYPT ironisk. Den er som God MorTM er en fasadesmilende overflatelykkelig som ler affektert og kunstig.

Gode mødre, derimot, det er vi flere som er. Og det er ingen sammenheng mellom feks hvor mye man jobber og hvor god mor man er. Man kan gjerne være i samme rom eller hus hele dagen, uten å være tilstede.

Vel, det endrer fremdeles ikke poenget mitt om at det er kul umulig ut fra den bloggen (som jeg nå har sett og er helt enig i at var en smule spesiell i stilen sånn skriftmessig) å si om dama er en fasadedame eller god mor. Man må faktisk kjenne henne for å vite det. Jeg tror at det er fullt mulig å være en god mor selv om man baker, har et strøkent hjem i hvitt og dill og jobber deltid. Og selv om det hadde gjort meg selv til en monstermamma om jeg forsøkte å kopiere konseptet.

Poenget mitt var enkelt og greit at det er Typisk NorskTM å være uendelig kritisk til andre mennesker og snakke dritt om dem når de ikke passer inn i vårt bilde av hvordan man Bør VæreTM for å være et Samfunnsnyttig MenneskeTM (begynner jeg å få taket på den dype ironien nå?).

Og den siste setningen din om at om man kan være en god mor uavhengig av hvor mye man jobber og at man kan være i samme rom hele dagen uten å være tilstede-kommentarern må jeg av. Nææææh! Sier du det? Noen, som meg, blir sikkert bedre mødre av å jobbe også, og veldig mye dårligere mødre av å være det 24/7. Det betyr bare ikke at jeg dermed utelukker at det er noen som kan trives med å gå hjemme og til og med klare å være tilstedeværende og finne glede i å leke med unger i lengre perioder og helt på deres premisser. Jeg kjenner til og med et skikkelig karrierepar som har overskudd til å ha besøksbarn i helgene i tillegg til egne unger. Det får meg til å tenke , men jeg går ikke rundt å mistenker det for å være en del av fasaden deres.

Hjelpes. Noen her inne er så fordømt smålige og dømmende i tankegangen at det er til å få flass av. Mye mer flass enn husmorblogger med blonder og tellekanter, for å si det sånn.

:går og er premenstruell et annet sted:

Gammel 09-03-10, 23:14   #306
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt uavhengig av denne damen, synes jeg Aftenposten har valgt et utrolig dårlig eksempel på hvordan noen velger å være delvis hjemmeværende. Det måtte da gå an å finne noe som litt flere kan identifisere seg med. Og igjen - uavhengig av damens valg - synes jeg skrivestilen hennes er helt horribel. Og når bloggen hennes er kåret til Årets mammablogg 2009 regner jeg med at hun må regne den som såpass profilert at hun tåler at ikke alle liker den måten å skrive på.

Gammel 09-03-10, 23:16   #307
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikker på at denne tråden har reddet kvelden for han jeg deler avis med, for nå har jeg fått tatt ut store deler av min premenstruelle frustrasjon og bitchiness på å skrive her. Fiiiiine FP .

:bestiller tilsvarende tråd om en måneds tid:

Gammel 09-03-10, 23:16   #308
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Poenget mitt var enkelt og greit at det er Typisk NorskTM å være uendelig kritisk til andre mennesker og snakke dritt om dem når de ikke passer inn i vårt bilde av hvordan man Bør VæreTM for å være et Samfunnsnyttig MenneskeTM (begynner jeg å få taket på den dype ironien nå?).

Niks. Du må skrive ™, ikke TM.

Flasser du nå?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 23:18   #309
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er vel Aftenpostens vinkling som burde vært slaktet kanskje? Artikkelen skal liksom være et ledd i "ulike valg" og at hun har "valgt å være hjemme". Egentlig indikerer den vel mer en type hobby/interiørartikkel? Vanskelig å vite hva hun selv så for seg.

Jeg har ikke lest linken til Aftenposten, men kikket først innom bloggen hennes nå. Jeg ser ikke helt "slaktepotensiale" i noe av det, men den var temmelig uinteressant for meg.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Rine, den der "misunnelig"-hersketeknikkgreia er litt gammel. Man er ikke misunnelig på alt man er kritisk til.

Det vet jeg selvfølgelig. Jeg synes bare ikke bloggens innhold sto helt i forhold til graden av "kritikk" i denne tråden.

Gammel 09-03-10, 23:19   #310
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Niks. Du må skrive ™, ikke TM.

Flasser du nå?

Hvis jeg skal skrive det så må noen fortelle meg hvordan jeg gjør det .

Flisespikking gir meg ikke flass, må vite, smålighet gjør det. Men det var kanskje smålig av deg å si at jeg måtte skrive det annerledes uten å fortelle meg hvordan?

Gammel 09-03-10, 23:21   #311
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vet jeg selvfølgelig. Jeg synes bare ikke bloggens innhold sto helt i forhold til graden av "kritikk" i denne tråden.

Nehei, og da går du automatisk ut i fra at man er misunnelig? Jeg sliter litt med å følge logikken din.

Angående selve bloggen hennes så har jeg egentlig ikke annet å utsette at den er dårlig skrevet og fryktelig kjedelig. Det jeg har vært kritisk til ellers er trenden hun representerer, som hun har snakket om i diverse intervjuer. Og nei, jeg er ikke spesielt kritisk til at hun er hjemme.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 23:22   #312
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skal skrive det så må noen fortelle meg hvordan jeg gjør det .

Flisespikking gir meg ikke flass, må vite, smålighet gjør det. Men det var kanskje smålig av deg å si at jeg måtte skrive det annerledes uten å fortelle meg hvordan?

Kan du ikke skrive?

(Mac? alt + 2.)

Gammel 09-03-10, 23:22   #313
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Jeg har ikke lest linken til Aftenposten, men kikket først innom bloggen hennes nå. Jeg ser ikke helt "slaktepotensiale" i noe av det, men den var temmelig uinteressant for meg.

Aftenposten hadde to artikler ved siden hverandre, den om den aktuelle damen samt en om en familie der begge jobbet fullt. Dersom det er DEN kontrasten / det valget de mener å illustrere synes jeg de har valgt dårlig.

Gammel 09-03-10, 23:24   #314
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Men ska sei! Det er jo tannlegen min han hennes mannen jo fant jeg ut da jeg så på bilder i bloggen. Hyggelige mannen, som er så raus med bedøvelsen .

Gammel 09-03-10, 23:25   #315
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Kan du ikke skrive?

(Mac? alt + 2.)

Takk, hilsen

Gammel 09-03-10, 23:26   #316
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Takk, hilsen

Bare hyggelig.
:Bill. mrk: snill om nødvendig:

Gammel 09-03-10, 23:28   #317
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nehei, og da går du automatisk ut i fra at man er misunnelig? Jeg sliter litt med å følge logikken din.
.

Jeg tenkte egentlig ikke så mye på det i løpet av de første 70 innleggene, det var vel noe med måten kritikken tok helt av på etter hvert som fikk meg til å tenke at det lå mer enn vanlig uenighet bak.

Gammel 09-03-10, 23:31   #318
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Jeg bryter sammen og innrømmer at jeg er misunnelig både på London-turen, Mamma Mia-forestillingen, muffinsene (jeg kan ikke lage muffins, de blir flate og rare ) og det flotte fatet.

Gammel 09-03-10, 23:36   #319
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg bryter sammen og innrømmer at jeg er misunnelig både på London-turen, Mamma Mia-forestillingen, muffinsene (jeg kan ikke lage muffins, de blir flate og rare ) og det flotte fatet.

Visste jeg det ikke! :triumferer:

Men, Mamma Mia? Nei, jeg ville valgt en annen musical.

Gammel 09-03-10, 23:57   #320
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Visste jeg det ikke! :triumferer:

Men, Mamma Mia? Nei, jeg ville valgt en annen musical.

Jeg så We will rock you i desember, så Mamma Mia hadde passet bra denne gangen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.