|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om å holde språket ved likeJeg har registrert at jeg har utviklet meg mye siden jeg kom inn hit. Jeg er mye flinkere til å slå opp ord jeg er usikker på og jeg har blitt flinkere til å tenke mer over hvordan jeg ordlegger meg. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å holde språket ved likeEg skriv både bokmål, nynorsk og engelsk i jobbsamanheng, og mykje nynorsk og engelsk utanom. Spesielt blogging gjorde underverker for den skriftlege engelsken min, medan alle timane på irc/chat ikkje akkurat har hjulpe på norskkvaliteten. *host* Derimot er det eit par språkpedantar på jobb som iallfall sikrar at alt eg skriv der er korrekt. Orddeling og og/å er eg òg god på, det er vel kombinasjonen av at mange gjer det feil og at eg faktisk kan reglane der som slår til. Med spanskrøyr. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å holde språket ved likeEg skrive mykje i jobbsammenheng, så det er ikkje noko problem. Eg syns det er verre å sjå kor stygt eg skriv etterkvart sidan pc tar over meir og meir.
|
|
|
|
#24 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å holde språket ved likeNederlandsken min er ikke hva den har vært, nei...
|
|
|
#26 |
|
bits and pieces
|
Sv: Om å holde språket ved likePå videregående skrev jeg omtrent feilfritt og tenkte ikke engang over noe når jeg skrev. Nå tar jeg meg i å være mye mer usikker både på stavemåte og tegnsetting. Men så skriver jeg ikke så mye heller så jeg antar det bedrer seg når jeg begynner å ny jobb etter påske.
|
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å holde språket ved likeJeg var god i skriftlige språk på videregående, både engelsk og norsk. Nå merker jeg at engelsken er rusten, får nesten ikke brukt den. Kanskje jeg skal begynne å chatte igjen?
|
|
|
#29 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Om å holde språket ved likeJeg holder det nok ved like, og sjekker også enklere og raskere opp ord når man sitter tilkoblet internett. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Om å holde språket ved likeJeg er blitt litt rusten i skriftspråket.
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Om å holde språket ved likeJeg skriver mye både i jobb og privat, og har ingen problemer med å holde språket ved like. Ofte formulerer jeg meg bedre skriftlig enn muntlig, i hvert fall hvis det er vanskelige temaer. Engelsk og spansk skriftlig bruker jeg mest privat og i organisasjonssammenheng, og skulle gjerne hatt et bedre ordforråd relatert til det jeg jobber med. Jeg er elendig på teoretisk grammatikk, men praksisen går stort sett fint. Jeg bruker Bokmåls- og nynorskordboka på nett flittig, særlig når jeg skriver eller leser korrektur på nynorsk. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|