Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Fordi fulle, voksne folk burde vite bedre selv om de har drukket. Unger skjønner ikke alltid at de er til plage for andre. Vel, er folk fulle nok skjønner de vel ikke bæret de heller, men allikevel - det blir noe annet synes jeg. Støynivået er vel like ille, men jeg har mer forståelse for at små barn kan lage støy, liksom. Fulle, hoiende folk er harry, jeg utstår det ikke.
.
Det spiller da ingen rolle om det er voksne eller barn, så lenge omgivelsene reagerer, eller ikke, på begge situasjoner. Hvorfor skal det være akseptert å si fra til fulle folk som man finner sjenerende, mens unger som ikke kan/har lært å oppføre seg kan gjøre som foreldrene ønsker? I begge situasjoner har man voksne som er ansvarlige for oppførselen som utøves, men av en eller annen grunn så er det altså akseptert at edru voksne lar ungene sine være støyforurensere.
Det er ingen forskjell på støy. Er den sjenerende, så ER den sjenerende.
Jeg blir alltid like perpleks over at normalt oppegående mennesker automatisk går inn i forsvarsmodus når det kommer til noe unger gjør som andre finner sjenerende.