Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Greit at barna velger kort utdannelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-10, 14:18   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?

Jeg regner med at det kommer an på barnet. Jeg selv tok ikke høyere utdannelse før jeg var 31 år gammel, og jeg angrer verken på at jeg ventet, eller på at jeg tok de når jeg først gjorde det. Innen mitt felt har det lite (eller ikke noe) utslag på lønn og forhold, utover at jeg føler at jeg kan noe. For nye innen feltet er nok utdannelsen viktigere, fordi det er vanskeligere å få innpass nå.

Glittermannen har bare videregående, og er absolutt en av de beste innen sitt felt, mye bedre enn alle som har tatt utdannelse innen det samme. Han har stor evne til å tilegne seg ny kunnskap, og bruker tid på å gjøre dette på egenhånd.

Jeg syns det er viktig at man benytter seg av det potensialet man har, og at man blir fornøyd. Om det er som tømrer, bilmekaniker, historiker eller psykolog er ikke så nøye. Det jeg derimot tror er viktig er at man utfordrer seg selv og går videre om man ikke får disse utfordringene. Jeg hadde syns det var trist om Glitterbarnet mistet lysten på å tilegne seg ny kunnskap.

Sist redigert av Tallulah : 23-03-10 kl 14:37.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
griserøkter

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.