Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?
Jeg synes det er vedlig deilig å være på et forum uten moderering. Det fungerer i hovedsak fint fordi storparten av FP-erne har gode sosiale antenner og høye krav til eget diskusjonsnivå.
Selv har jeg blitt flinkere til å trekke meg ut av diskusjoner heller enn å gå inn i noe jeg antar blir poengløse meningsutvelkslinger med folk jeg har satt meg fast i et spor med når det gjelder enkelte temaer. Før syntes jeg slike sitiuasjoner var ubehagelige, nå synes jeg bare det blir kjedelig.
Ellers mottok jeg forøvrig en PM for en tid tilbake fra en som følte jeg var ute etter henne i flere diskusjoner. Det var jeg ikke, og jeg syntes det var utrolig positivt at hun tok det opp slik at det hele kunne bli oppklart.
Jeg har selv prøvd å oppklare saker per PM et par ganger og fått sjokkerende negative reaksjoner tilbake, så det er ikke ikke bare bare, tydeligvis - men selv er jeg fan av direkte spørsmål med tilhørende oppklaring ved behov, altså.
Noen forteller at de ikke blir lei seg eller på annen måte negativt påvirket av diskusjoner her inne. Jeg syns imidlertid ikke det er det minste rart om det kan skje av og til - relasjoner på nett er vel som alle andre relasjoner; om man kan bli glad, oppstemt, lettet eller oppmuntret av tilbakemeldinger her inne, så var det vel merkelig om aldri negative følelser skulle kunne utløses også. Jeg synes ikke det er det minste sutrete å være ærlig på det.
Sist redigert av Pebbles : 25-03-10 kl 18:15.
|