|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
I mål
|
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)
Enig, og i tillegg klarte de å dra med seg et barn på turen. Smart. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Om det er tilfellet at det ligger et taktisk motiv bak graviditeten håper jeg virkelig at hun allikevel er i stand til å ta valget om hvor barnet skal få vokse opp ut fra hva som er til det beste for barnet, og ikke ut fra hva hun kan bruke for å komme seg hjem. Én ting er å sette seg selv i en slik situasjon, men når man setter et barn i en slik situasjon rører det ved ganske dype strenger hos meg. En hver norsk 19-åring som har tillatelse til å fly på egenhånd burde vite hvordan et barn blir til - samme hvordan forholdene i fengselet er. Jeg går ikke med på at eventuelle vansker med å skaffe seg prevensjon, eller forelskelse eller hva det nå måtte være, foruten (in)direkte tvang som truer mer enn bare velværet eller helsen i større grad enn det man må ta forbehold om, er formildende omstendigheter rundt den situasjonen hun har satt seg selv - og barnet i - nå |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Hun får da tydeligvis(om bildet som vises av henne på VG nett er fra nå nettopp da) både shave, sminke seg og dusje så hun ser relativt velstelt ut, så så forferdelig grusomt i fengsel der nede kan hun neppe ha det. Eller tenker jeg helt feil nå?
|
|
|
|
#64 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)For et nek.
|
|
|
#65 |
|
Pauset
|
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Aha.. så OM dette er taktikk, så betyr det at med mindre hun blir sendt hjem så insisterer hun på å ha barnet hos seg der i det Bolivianske fengselet. Men om hun får sone i norge, da syntes hun det er ok at barnet vokser opp utenfor fengselet plutselig? |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Det er vel det at hun vil være i nærheten av barnet, kunne få det på besøk osv. Ikke vet jeg, men jeg hadde i hvertfall satt pris på å ikke være i et helt annet land enn barnet mitt (selv om jeg ikke mener så mye om denne saken da).
|
|
|
#67 |
|
Pauset
|
Jeg tror likevel du heller hadde sendt det fra deg, enn å ha det hos deg inne i et fengsel. Selv om det betyr å sende barnet ut av landet. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Såfremt fengselet er av ok standard, ser jeg ikke helt hvorfor det skulle være skadelig for et mindre barn å vokse opp der i starten. Min baby på 3 uker sover og spiser, det kan gjøres de fleste steder. Hvordan dette konkrete fengselet er aner jeg ikke, men tviler på at det er blant de verste. Isåfall kan man jo fint ha et barn på ca 1 år der, mener jeg.
|
|
|
#70 |
|
ræv med ører
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Jeg er faktisk enig med Pelle. Det første året tror jeg barnet har det like godt med mor i fengsel enn noe annet sted. Jeg ville nok ikke gitt fra meg barnet den første tiden uansett, ikke før barnet begynte å "skjønne" litt mer.
|
|
|
#71 |
|
Shake it out!
|
Men for barnet vil det nok være mer traumatisk å bli tatt fra mor som 1-åring enn som nyfødt baby. En 1-åring er stor nok til å ha knyttet seg til moren, men alt for liten til å kunne sette ord på følelsene sine. Gutten vår var 13 mnd da vi fikk ham, og han har enda (han er snart fem) problemer med endringer og er livredd for å miste oss. Han var alt for liten til å forstå, og husker ikke noe av det. Men kroppen hans husker, og det gjør at han kan reagere veldig sterkt på situasjoner, som feks å bli plassert i en bil uten oss, legebesøk osv. De tingene som skjedde da han ble tatt fra fosterforeldrene han hadde bodd hos i er år og gitt til oss.
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 28-03-10 kl 23:25. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Bare påpeker at de øyen brynene er tatovert.
|
|
|
#73 |
|
ræv med ører
Det har du sikkert rett i. På den annen side virket det jo som om det var veldig mange barn (jeg har bare sett TV-opptak av fengselet og har ikke førstehåndskunnskap) i alle aldre som gikk omkring i fengselet, og i det hele tatt virket det mer som et lite samfunn der folk gikk fri innenfor fengselsmurene enn et fengsel med celler og strengt fastsatt døgnrytme.
|
|
|
#74 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Enig med Morella..min sympati går til det ufødte barnet.
|
|
|
#75 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#76 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, det tenker jeg også på. Hvis det er snakk om å "hente barnet hjem til Norge", er vel ikke det noe man uten videre kan gjøre, dersom faren er boliviansk og tar på seg farsskapet.
|
|
|
#77 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Hun viser utrolig dårlig dømmekraft ved å reise på smuglertur til Bolivia (ikke minst venninnen som tok med seg barnet sitt på turen) og viser utrolig dårlig dømmekraft ved å bli gravid der nede. Hun er jo svært ung, så naiviteten henger vel sammen det, men man får håpe hun vokser opp en smule hvis hun skal ha ansvaret for et barn. Det virker jo ikke helt som hun klarer det med seg selv alene.
|
|
|
#78 |
|
Bedreviter
|
Det er jo bare for mor å ikke oppgi hvem faren er, og med mindre noen insisterer på farskapstest, så står vel barnet uten far? |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Sviiisj!!
|
Heh, i så fall er det kanskje litt dumt av henne å "skryte" av at hun har blitt gravid med "kjærsten". Men hun vil jo ikke at barnet skal sendes til Norge, så..
|
|
|
#80 |
|
Bedreviter
|
Jeg tror ikke uttalelser i Dagbladet regnes for å være juridisk bindene, ennå i alle fall. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|