|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Gjør alle det samme her?
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 30-03-10 kl 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
Jeg har vokst opp på et litt større sted enn nessie, og skal nå flytte tilbake. Jeg opplevde ikke at det var kjipt å skille seg ut. Det var masse forskjellige folk der og vi hadde forskjellige interesser. Noen var opptatt av sport, noen av sang og musikk osv, og de fleste fant et tilbud som passet for dem.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Det var du som skrev at alle møttes og spilte ballspill. At man omtaler de som skiller seg ut som bygdetullinger, selv om det var humoristisk ment, syns jeg er litt illustrerende. Jeg tror endel bygder "godtar" at man skiller seg ut på visse måter, mens annet er mer problematisk. Jeg syns det er naivt og litt ignorant å mene at bygdenorge er inkluderende og vennlig over hele linja. Det er like dumt som å ikke innrømme at storbyer har sine problemer.
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
Jeg skrev at vi møttes og spilte ballspill da jeg var lita. NÅ er det ikke sånn lenger, og jeg tror mye av det er nettopp fordi det er litt mindre "bygd" over bygda her også nå, om du skjønner. Ungdommene her er akkurat like opptatt av merkeklær og dataspill, som de som bor i byen. Og de er med på de samme aktivitetene.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
Det er jeg helt enig i.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Det er ingen som har påstått at det ikke fins gode plasser å vokse opp utenfor Oslo. Som du sier selv, folk er forskjellige, og nettopp derfor har jeg påpekt at det er naivt å mene at alle har det flotters på bygda, bare fordi man har/hadde det selv. Jeg tror også det kan være forskjell mellom hva foreldre mener er rett for barna, og hva barna syns selv. Mammaen min hadde sikkert en idé om at bygda hun flyttet oss til var super for oss alle, allikevel flyttet jeg og mine tre søsken derifra så fort vi hadde muligheten til det, og ingen av oss har planer om å flytte tilbake.
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har lest tråden veldig nøye, men er det noen som mener at alle har det flotters på bygda?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|