|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Og ja, jeg har vært i Operaen. Mange ganger. På full 4,5 timers opera, ballett, operette og Verdens Beste Rockekonsert - PJ Harvey.
![]() |
#262 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Men det kommer jo litt an på om det er flere på samme alder i bygda også?
![]() |
#264 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Aj, det er jo ikke bra. I Stavanger vet jeg ikke helt hvordan det er i og med at jeg aldri har kjent det på kroppen, men jeg ser HELE tiden mennesker av samme kjønn som kliner eller holder i hånden eller rundt hverandre åpenlyst på gaten, tror ikke det homofile miljøet er særlig "gjemt" her. Det har også åpnet et kult homo-utested midt i sentrum der folk av alle legninger møtes. Jeg har ikke vært der, men alle skryter.
![]() |
#265 |
Erfaren nok
|
Gjør alle det samme her?
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 30-03-10 kl 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Tittel og tittel....
|
Jeg har vokst opp på et litt større sted enn nessie, og skal nå flytte tilbake. Jeg opplevde ikke at det var kjipt å skille seg ut. Det var masse forskjellige folk der og vi hadde forskjellige interesser. Noen var opptatt av sport, noen av sang og musikk osv, og de fleste fant et tilbud som passet for dem.
![]() |
#267 |
Glamorøs
|
Det var du som skrev at alle møttes og spilte ballspill. At man omtaler de som skiller seg ut som bygdetullinger, selv om det var humoristisk ment, syns jeg er litt illustrerende. Jeg tror endel bygder "godtar" at man skiller seg ut på visse måter, mens annet er mer problematisk. Jeg syns det er naivt og litt ignorant å mene at bygdenorge er inkluderende og vennlig over hele linja. Det er like dumt som å ikke innrømme at storbyer har sine problemer.
![]() |
#268 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg kjenner ikke helt igjen beskrivelsen av bygdene. Det går fint an å skille seg ut i en bygd, fint an å være den man er og det går fint an å gi blaffen i hva andre måtte mene. Det går fint an å vingle mellom disco og bedehus også. En stund, i alle fall. Jeg ble bedt om å ta et valg da jeg var 16. Det ble ikke bedehuset, for å si det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Erfaren nok
|
Jeg skrev at vi møttes og spilte ballspill da jeg var lita. NÅ er det ikke sånn lenger, og jeg tror mye av det er nettopp fordi det er litt mindre "bygd" over bygda her også nå, om du skjønner. Ungdommene her er akkurat like opptatt av merkeklær og dataspill, som de som bor i byen. Og de er med på de samme aktivitetene.
![]() |
#270 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg tror forresten at familien vår blir sett på som ganske eksotiske her i bygda, og alle vet at vi har planer om å flytte herfra om 3-5 år. Vi er "tøffe" som ikke reiser charter (men mekker sammen en Spaniatur selv), vi har steke meninger om homofili som går på tvers med det de fleste i bygda mener, jeg shopper klær fra nettet, vi reiser ofte til byn, vi drar ofte på fjellet og vi har som motto at "borte best, men hjemme bra". Sist redigert av 007 : 30-03-10 kl 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Glamorøs
|
Det er ingen som har påstått at det ikke fins gode plasser å vokse opp utenfor Oslo. Som du sier selv, folk er forskjellige, og nettopp derfor har jeg påpekt at det er naivt å mene at alle har det flotters på bygda, bare fordi man har/hadde det selv. Jeg tror også det kan være forskjell mellom hva foreldre mener er rett for barna, og hva barna syns selv. Mammaen min hadde sikkert en idé om at bygda hun flyttet oss til var super for oss alle, allikevel flyttet jeg og mine tre søsken derifra så fort vi hadde muligheten til det, og ingen av oss har planer om å flytte tilbake.
![]() |
#272 |
Glamorøs
|
Det er jeg helt enig i.
![]() |
#273 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?For å presisere, Iset, jeg tror det kan være helt fint å være homofil i Bergen og Stavanger, for den del. Men jeg tror det kanskje kan være litt vanskeligere å bli det, jo mindre stedet er.
![]() |
#274 |
Tøff
|
Å jasså! Hva med å besøke kusiner da? Heh? Heh?
![]() |
#275 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Har man kusiner som mine, utelukker ikke det ene det andre.
![]() |
![]() |
#277 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Agenten og jeg har diskutert dette mange, mange ganger før, og jeg avslører vel ikke for mye når jeg sier at vi kommer fra to liknende steder. Likevel har vi så forskjellig oppfatning av det i ettertid - jeg tror vi var mer på samme planet da vi vokste opp der. Og det handler ikke om at vi er så fryktelig ulike eller liker så veldig forskjellige ting, det er bare forskjellige ting som er viktigst for oss.
Og her er én av dem. Det har virkelig en merverdi for meg å bo slik til at ingen, kanskje ikke en gang mine aller nærmeste naboer, har noen formening om hvor ofte jeg drar til USA, hvordan jeg kjøper klær, hva jeg mener om homofili eller for den gangs skyld hvor ofte jeg bytter bil.
![]() |
#278 |
Tittel og tittel....
|
Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har lest tråden veldig nøye, men er det noen som mener at alle har det flotters på bygda?
![]() |
#279 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Etter at eg flytta til ein by, så oppdager eg jo at det samme greiene skjer som på bygda. Byen er jo full av bygder. Det er klart at ein kan vere meir anonym når ein shoppar, går på kurs, går i svømmehallen etc etc, og det er ganske deilig. I nærmiljøet i blokka, rundt skulen/barnehage eller i ditt fagmiljø/jobb, vil "bygdedyret" raskt poppe opp. Det er nå ein gang sånn vi mennsker er skrudd saman, enten vi bur i by eller i bygd. Eg meiner absolutt at forskjellen mellom by og land ikkje er så stor som folk vil ha det til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg synes en liten bygd i Lofoten må være toppers. Men det er nok farga av min egen oppvekst som var... toppers.
Nå flyttet jeg ikke så gruelig langt da jeg kom til Tromsø, men jeg merket at mørketida var en måned lengre. Nå veide alt det andre fine med Tromsø opp for det da. Og vel så det.
Har bodd i Storgata og savner det ikke et sekund.
!
Det kommer helt an på de som bor i bygda.
![]() |
|
|