Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nå er de her igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 23:13   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er de her igjen

Misteri, du skrev da vitterlig ingenting om at bilene sto og gikk.

Rødprikker er en interessant måte å diskutere på, I might add.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 23:35   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Misteri, du skrev da vitterlig ingenting om at bilene sto og gikk.

Rødprikker er en interessant måte å diskutere på, I might add.

Trodde ikke jeg måtte gni det inn med teskje, en pluss en liksom, men, men.

Er kanskje ikke så lett å sette seg inn i når man ikke aner hva jeg snakker om. Det er et fjernt Tønsberg system som jeg ikke liker. Scenario: Sett ut søpla di som er for stor for søppelkassa, helst en uke før. Så kan snokerene komme og rote det uttover, mens de lar bilen stå på tomgang. Dette gjør de etter mørkets frembud og hele natta. Dette gjøres to ganger i året. Nei jeg liker fortsatt ikke polakker, svensker, nordmenn, arabiske eller hvor de nå en er fra som kommer helt innpå kveld etter kveld. Det har også vært et problem at de ikke bare tar med seg søpla, men andre ting også. Så da er det å for guds skyld ikke ha sykkelen låst utenfor, koster, leker osv.

Gammel 07-04-10, 13:00   #3
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Er kanskje ikke så lett å sette seg inn i når man ikke aner hva jeg snakker om. Det er et fjernt Tønsberg system som jeg ikke liker. Scenario: Sett ut søpla di som er for stor for søppelkassa, helst en uke før. Så kan snokerene komme og rote det uttover, mens de lar bilen stå på tomgang. Dette gjør de etter mørkets frembud og hele natta. Dette gjøres to ganger i året. Nei jeg liker fortsatt ikke polakker, svensker, nordmenn, arabiske eller hvor de nå en er fra som kommer helt innpå kveld etter kveld. Det har også vært et problem at de ikke bare tar med seg søpla, men andre ting også. Så da er det å for guds skyld ikke ha sykkelen låst utenfor, koster, leker osv.

Forstår deg godt jeg. Folk skal være så "fornuftige og idealistiske" bestandig, men å se at dette kan ha problematiske faktorer ved seg vil aldri noen vedkjenne. Veldig greit å synes noe om noe man slipper å forholde seg til i virkeligheten. Da er alle utrolig korrekte.

Det høres ut som et positivt tiltak som ikke alle kommuner har mulighet til. Men den praktiske løsningen fører med seg en del konsekvenser en del nok ville ha vært foruten. Å samle denne søpla et sted, f.eks. ved miljøstasjoner, hadde kanskje vært en løsning. Så slapp man at trafikken ble rettet mot boligfelt som ikke ønsker dette. At containere ble satt ut f.eks.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 13:03   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Forstår deg godt jeg. Folk skal være så "fornuftige og idealistiske" bestandig, men å se at dette kan ha problematiske faktorer ved seg vil aldri noen vedkjenne. Veldig greit å synes noe om noe man slipper å forholde seg til i virkeligheten. Da er alle utrolig korrekte.

Vi lever ikke i en ideell verden. Ting har negative sider, uten at det nødvendigvis overskygger fordelene. Deal with it.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 13:10   #5
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi lever ikke i en ideell verden. Ting har negative sider, uten at det nødvendigvis overskygger fordelene. Deal with it.

Nope. Jeg er løsningsorientert jevnt over, og overhode ikke typen som bare godtar at sånn er det.

Hovedinnlegger skriver vel heller ikke om at det at noen kan gjenbruke søppel er negativt, men om måten denne innsamlingen er organisert på.

Gammel 07-04-10, 13:11   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Nope. Jeg er løsningsorientert jevnt over, og overhode ikke typen som bare godtar at sånn er det.

Hovedinnlegger skriver vel heller ikke om at det at noen kan gjenbruke søppel er negativt, men om måten denne innsamlingen er organisert på.

Siden du er løsningsorientert så regner meg med at du har tenkt ut en lur måte dette kan skje på som er like effektivt?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 13:15   #7
Dronningen
Pauset

Standard

Siden du er løsningsorientert så regner meg med at du har tenkt ut en lur måte dette kan skje på som er like effektivt?

Ja som jeg skrev i innlegget du tok tak i, så hadde det å samle grovavfall f.eks. ved miljøstasjoner kunne vært en løsning. Det ville jo også effektivisere hentingen. Ellers er jeg vant med at borettslag setter containere ut. Å samle ting mer burde jo være overkommelig. Ha visse steder man satte fra seg dette, og ikke bare langs veien. Det er jo ikke sikkert det skulle så mye til for å skape endring.

Om det er like effektivt? Ja hva sa du selv?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.