Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Anbefaler dere UV-drakter i syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-10, 20:00   #11
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefaler dere UV-drakter i syden?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette er bare tull. Jeg får overhodet ikke farge om jeg har på meg klær, og jeg blir svært lett brun.

Fant dette på dinside.no

Klær
Klær gir en god solbeskyttelse, og dersom du legger igjen nettingstrømpene og chiffonblusene hjemme og heller bruker litt tettere vevde tekstiler, gir disse en bedre solbeskyttelse enn solkrem. Klær er et godt alternativ til solkrem for voksne såvel som for små barn. Husk også at fargen på tøyet bestemmer solfaktoren i klærne. Mørkt tøy gir bedre beskyttelse enn lyse klær. Ifølge Kreftforeningen har en hvit t-skjorte en beskyttelse som tilsvarer en UV-indeks på mellom 5 og 8. En rosa, tynn bomullsskjorte har en beskyttelsesfaktor på 25, gul bomull på 30 og rød på over 50. Du kan få spesialklær med solfaktor 50, dette er spesielt mye brukt på barn, men du kan også få slike klær for voksne (les mer om klær med solfaktor i

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.