Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal til for at du tar med barna og drar på et kulturelt familiearrangement?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-10, 21:45   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for at du tar med barna og drar på et kulturelt familiearrangement?

Ja, det bør absolutt ikke koste etter at man har kommet inn, bortsett fra mat. En annen ting som hadde vært fint var en slags samkjøring av aktiviteter, på samme sted. Glitterbarnet vil alltid være i spillteltet når jeg vil ha med meg en konsert, så om vi begge kunne få ønsket oppfyllt på et vis hadde det vært strålende.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:46   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for at du tar med barna og drar på et kulturelt familiearrangement?

Nå begynner du å bli kravstor, Glitter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:47   #43
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

HeleFamilienarrangement. Og ja, selvfølgelig skal det være kvalitet på actsene.

Er det mest kurant å dele opp dagen i soner, mon tro? Fokus på barnevognalder først, så småbarn, så tweens, så ungdom/ung voksen, og avslutte med rendyrka konsert?

Er det helg eller arbeidsdag du snakker om? Festivalen her i byen har mest fokus på de minste mellom 11-13 (gratis, og da kan barnehager planlegge turer) og 16-18 (betalforestillinger) i ukedagene.

Gammel 18-04-10, 21:48   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjenstår å se.

Gammel 18-04-10, 21:48   #45
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

* Pris er viktig. Hvis det er et arrangement alle har stor glede av, vil jeg foretrekke høyere innganspris og gratis inne. Hvis det er slik at deler av familien er mer i fokus og noen er mer med på lasset, blir jeg gretten om jeg må betale full pris for alle. (For eksempel lekeland der de voksne må betale 150 kr for å se på at barna leker).

* Matserveringa er ikke viktig for meg, men uansett er det viktig at det er lov til å ha med matpakke og ikke tvungen junkfood + ekstra pengebruk. Griller til fri benyttelse er gull.

* Det må _være_ toaletter der, men jeg er ikke så kresen på hvordan de er.

* Hvis dette er konserter/teater/forestillinger hvor noe passer best for de små og noe best for de litt større, er det veldig fint om det er en mor-tar-med-3-åringen-for-å-drikke-kaffe-og-se-på-barnet-hopper-avdeling som kan benyttes mens 12-åringen er på rockeverksted.

Hva som skal til for at vi drar? At vi faktisk får høre om at det finnes, at det er i dagsturavstand fra der vi befinner oss, at det er interessant program (og at det ser ut som om det er mulig for barn å få lekt litt, ikke bare passivt), og selvfølgelig at det ikke er over smertegrensa dyrt. Er det dyrere enn tusenfryd bør det definitivt være kulere enn tusenfryd også.

Gammel 18-04-10, 21:51   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det bør absolutt ikke koste etter at man har kommet inn, bortsett fra mat. En annen ting som hadde vært fint var en slags samkjøring av aktiviteter, på samme sted. Glitterbarnet vil alltid være i spillteltet når jeg vil ha med meg en konsert, så om vi begge kunne få ønsket oppfyllt på et vis hadde det vært strålende.

Eller i det minste at det er noe for resten av familien å finne på mens den ene som er interessert i konserten er der. Altså, hvis det er en konsert barna ikke kan forventes å gidde høre på, bør det være et sted hvor barn kan være og ha det bra uten foreldre samtidig.

Gammel 18-04-10, 22:07   #47
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror pris er viktigste faktor. Vet ikke hva jeg skal si at er grensen, men jeg er ikke superinteressert i sånt, så jeg tror ikke det bør overstige Teknisk Museum liksom..

Og at man kan ha med medbragt mat.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 23:03   #48
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At jeg vet om det.

Gammel 18-04-10, 23:10   #49
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en faktor som spiller inn når vi skal på kulturelle arrangementer, og det er at vi liker det, eller har forventninger om å like det. Nå er mine barn store (først i tenårene og først i tjueårene), så vi slipper unna de typisk barnegreiene.
Det som er verst er konserter o.l med 18-års aldersgrense, der minstejenta ennå er for ung.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 23:20   #50
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

For meg med 4 barn, er det veldig viktig at totalprisen for hel familie ikke er altfor stor, og at familieprisen ikke er begrensa til å kun gjelde 2 + 2. Picnicsone er fint

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 23:25   #51
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Amen!

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

For meg med 4 barn, er det veldig viktig at totalprisen for hel familie ikke er altfor stor, og at familieprisen ikke er begrensa til å kun gjelde 2 + 2. Picnicsone er fint

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 23:34   #52
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne dratt med meg kidsa på Foo Fighters/Eddie Izzard double bill. Blir det noe sånt i Frognerparken, altså?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 08:02   #53
Slettet bruker
Passiv

Standard

Foo Fighters! Da stiller vi alle!

Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 08:23   #54
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

At det ikke vipper økonomien :blakk: og er innenfor rekkevidde.

Gammel 19-04-10, 09:40   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pleid å ta med oss unger på festival. Snuppa elsker Øya. Hun synes selv at det var mye kult for henne der og jeg er ikke engang sikker på om hun fikk med seg at det var en musikkfestival for voksne.

Jeg har satt stor pris på at ungene kan være med gratis, men det hadde vært greit å betale litt for dem også. Det skjer jo tross alt litt for dem også.

Hvis vi går på arrangementer som definitivt er mest gøy for ungene, så synes jeg det er teit å betale mye mer for voksenbillett enn for barn. Faktisk så teit at jeg vurderer å la være å dra.

Parkeringsplasser er ikke viktig for oss. Vi bruker kollektivtransport det meste av tiden uansett.

Når det kommer til mat er det viktigste at det informeres skikkelig på forhånd. Matkonseptet på Øya er flott. God og spennende mat. Men jeg setter pris på at vi får ha med brødskiver med leverpostei til ungene som er kresne (det er ikke egentlig lov, men det lar seg ordne). Jeg ble skikkelig snurt da jeg skjønte at det var lov til å ta med egen mat til Norwegian Wood slik at jeg var henvist til kjipe burgere mens alle rundt meg hadde med fancy picnickurver. Altså; informasjon på forhånd om reglene er viktig.

Gammel 19-04-10, 12:01   #56
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Eddie Izzard i Frognerparken med opplegg for barn!

Ellers:
1. At vi vet om det
2. Interessante emner
3. At det er tilrettelagt for småtasser også (litt løpeplass, og noen aktiviteter som passer uten at de blir overkjørt av digre seksåringer)
4. At det ikke begynner/er ferdig for seint.
5. At det går an å kjøre vogn der (ikke på et klinete jorde, altså.)

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 12:03   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Foo Fighters/Eddie Izzard var definitivt en tanke.

Gammel 20-04-10, 15:55   #58
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Desverre for oss så er det slik at pris har veldig mye å si. Vi har fryktelig dårlig råd nå og derfor blir det veldig lite arrangemanger for hele familien

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.