|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Sykkel på SFO
Dete mener jeg at jeg også har hørt om, men da jeg etterspurte dnne mekanismen i sportsbutikker så de bare uforstående på meg... Noen som vet mer håndfast om denne utløser-greia??
|
|
|
#122 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOPoenget mitt er vel at man også bruker hjelm i utearealene i barnehagene i stadig større grad. Man kan i prinsippet knuse hodet ved å falle ned fra et tre, ergo så er det på med hjelm om man skal klarte. Aller helst skal man ikke klatre i trær.
|
|
|
#124 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor? Det har jeg aldri sett.
|
|
|
#125 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sykkel på SFOJeg tror det er FÅ, men sikkert noen, vokse, som syns det er greit at hjelmen er grei å ha på, uansett. Du kan aldri undervurdere folk nok.
|
|
|
#126 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sykkel på SFOEt annet eksempel er sikkerhetsbelter. Det er ganske godt dokumentert at de aller, aller fleste vil kjøre noe raskere og noe mer uvørent med belte enn uten (også de som hardnakket vil påstå det motsatte). Særlig vi som er veldig vant til belte. Vi føler oss nakne og forsvarsløse uten belte, og er dermed mer aktpågivne. Her er det også dokumentert at denne risikoen er mindre enn "kræsje uten bilbelte"-risikoen.
|
|
|
#129 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOHør på hva damen sier
|
|
|
#130 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sykkel på SFOHun sier "eksempler på hjelmbruk i barns naturlige leik". Hun nevner ikke hva denne naturlige leken går ut på (som f.eks. sykling), eller kommer med eksempler på hvor og hva. Altså, ikke akkurat en troverdig kilde på at dette er så utbredt som du vil ha det til.
|
|
|
#131 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Sykkel på SFOHer er det sparkesykkel fra våren i 4. og sykkel fra våren i 5. tror jeg. 12 år er vel alderen for å sykle i trafikken, er det ikke? Sist redigert av Dronningen : 20-04-10 kl 11:37. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sykkel på SFOFjerdeklassingen min skal ha sykkelprøve nå.
|
|
|
#133 |
|
![]() ![]() ![]() |
Får bare henvise videre jeg da, og høre om hun kan banke i bordet med kvalitetssikrede tall, og ikke bare spekulativ synsing
|
|
|
#134 |
|
Leser
|
Jeg tror du mangler litt elementære kunnskaper innenfor fysikk. I den situasjonen Brutus beskriver er det ikke snakk om at kraften er stor nok til at skallen sprekker.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 20-04-10 kl 12:13. Årsak: kom -> nok |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Sykkel på SFOJeg forelsket meg nesten i meg selv (
|
|
|
#136 |
|
Leser
|
Å, jo. Slå deg løs.
|
|
|
#138 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Sykkel på SFOMin 10 åring holder på med sykkellappen nå. Omfattende greier. De har hatt endel timer med både teori og øvelser. Torsdag skal de ta teoriprøve, neste torsdag har de "oppkjøring" med test. De fikk ikke lov å sykle til/fra skolen de dagene de nå har hatt med sykkel for å øve, men måtte trille den.
|
|
|
#139 |
|
Leser
|
Nei, bare ingeniør. Vi er sånne forstokkete idioter som bare er opptatt av om ting er realistisk eller ikke. Helt ute av stand til å fatte verdien i markedsføring og kunsten å overdrive for å støtte en god sak. (sitat: ledelsen)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|