|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)
Vet du, du blir bare mer og mer morsom du. |
|
|
|
|
#2 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du leser HI en gang til, så ser du at jeg stiller et spørsmål, jeg kommer ikke med en konklusjon. Jeg skrev at jeg hadde skrevet under, ikke at jeg trodde onde leger var ute etter å ta livet av gutten. |
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sidan du var ute etter refleksjonar går eg ut frå at du tenkte at det var mulig at det var hold i det som stod på facebook-sida. Dei fleste har vel svart at det er lite sannsynlig. Eg er einig i at ein del av kommentarane du har fått har vore i overkant krasse mot deg som person. Men eg må innrømme at du virkar ein smule naiv.
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Javel. Og det har du vel fått svar på? Det er vel så vidt jeg har fått med meg ingen andre enn du her som har sagt at du har skrevet under (ikke en gang med ditt eget navn), eller uttrykt at du tror det kan være noe i det. |
|
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Dette er viktige poeng i denne saken. Jeg kan heller ikke forstå at folk skriver under på opprop de ikke har sjekket nærmere, for det har faktisk konsekvenser. Denne (etter min mening fullstendig useriøse) foreningen vil ta støtteerklæringene som et bevis på at de jobber for riktig sak. De vil fortsette og i verste fall intensivere sitt arbeid, noe som vil oppta sykehusenes ressurser og påvirke foreldre i veldig sårbare situasjoner til å ta dårlige valg.
|
|
|
#6 |
|
Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Uff, ei på terminforumet mitt på et annet forum mistet en hjertesyk datter for et år siden. Hun ble behandlet på Rikshospitalet, og når denne saken kom opp, så begynner hun jo å tenke. Tenk hvis noe mer kunne blitt gjort? Selv er hun meget skeptisk til denne gruppen, men det kan ikke være lett. Tror det ligger i menneskets natur å søke etter svar, lete under alle steiner.
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Jeg husker jeg lsete om lille Jonas i magasinet. Stakkars unge som blir brukt slik av foreldrene i sin kamp. HVor er barnevernet? |
|
|
|
|
#8 |
|
Står i artikkelen at barnevernet hadde mottatt fleire bekymringsmeldingar frå sjukehuset fordi han hadde uteblitt frå kontrollar. Foreldra har bestemt seg for å ikkje ha noko meir med norsk helsevesen å gjere. Dei vil vente til dei kjem til Boston og la legane der undersøke Jonas. Veit ikkje om barnevernet har gjort noko.
|
|
#9 |
|
Ustabil
|
Ja, de uteblir fra legekontrollene. Og dessuten har de ikke villet løse sykehuset i Boston fra taushetsplikt om møtet foreldrene hadde med sykehuset, så Rikshospitalet får ikke tilgang til informasjonen - som kunne vært lagt til grunn for at norske myndigheter kunne vurdere saken. |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|