Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Skikkelig italiensk pizza

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-10, 21:20   #1
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Skikkelig italiensk pizza

Et lite tips bare: Pizza pronto pizzabaker Blir skikkelig god, tynn pizza! Den bruker jeg når jeg lager italiensk pizza.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339412

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:21   #2
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Standard

Og jeg har som regel parma eller serranoskinke, ristede pinjekjerner, mozzarella og ruccolasalat på.

Gammel 07-05-10, 10:30   #3
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Et lite tips bare: Pizza pronto pizzabaker Blir skikkelig god, tynn pizza! Den bruker jeg når jeg lager italiensk pizza.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339412

Nå ble jeg pizzagira her. Er hjemme med syk minstemann og så med et halvt øye at GodMorgenWenche brukte denne pizzabakeren i dag. Hun skrøt av den (selvom hun klarte å svi den ene pizzaen). Er egentlig veldig imot ekstra stash som tar plass på kjøkkenet, men har vært litt lysten på en slik.

Det slo meg at man relativt raskt kan fikse porsjonspizzaer selv til en familie på fem. Wenche forstekte bunnene, stemmer det at siste steking da bare tar noen minutter?

Gammel 07-05-10, 10:32   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Det slo meg at man relativt raskt kan fikse porsjonspizzaer selv til en familie på fem. Wenche forstekte bunnene, stemmer det at siste steking da bare tar noen minutter?

Du trenger ikke å forsteke bunnene, mannen sine bunner tar knappe 5-6 minutter å steke med fyll og alt, fordi han lager dem så tynne og legger dem på glohete, oljede stekeplater. Men du kan forsteke dem om du vil altså, jeg vet at noen gjør det, og det går også an å gjøre som Veronal (?), altså lage opp en haug av bunner, smøre saus på og fryse dem med, så er det bare å ta opp pizza når du er sugen, legge fyll på og steke.

Gammel 07-05-10, 10:39   #5
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Standard

Nå ble jeg pizzagira her. Er hjemme med syk minstemann og så med et halvt øye at GodMorgenWenche brukte denne pizzabakeren i dag. Hun skrøt av den (selvom hun klarte å svi den ene pizzaen). Er egentlig veldig imot ekstra stash som tar plass på kjøkkenet, men har vært litt lysten på en slik.

Ja, det stemmer, ifølge mannen

Gammel 07-05-10, 13:09   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi lager dette til stadighet til vår familie på 5. Lager 5 bunner av oppskriftem min over her, de skal forstekes i 3 minutt. Da trenger selve pizzaen med fyllet kun 3 minutter ca. 2 av barna sine er så små at de går på samme plata også, så det hele er ferdig på 10 minutt. Veldig kjekt, og kan gjøres i vanlig stekovn.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.