|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
![]() Skikkelig italiensk pizzaJeg har så lyst til å få til skikkelig italiensk pizza. Har tenkt å skaffe meg pizzastein, det er vel en idé? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikkelig italiensk pizzaEt lite tips bare: Pizza pronto pizzabaker |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikkelig italiensk pizzaOg jeg har som regel parma eller serranoskinke, ristede pinjekjerner, mozzarella og ruccolasalat på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikkelig italiensk pizzaJepp, man MÅ bruke Tipo-melet, det er et must synes jeg. Mye bedre. Mannen min er halvt italiensk og lager verdens beste italienske pizza etter å ha vært rundt i Italia og smakt alt som er. Han bruker konsekvent Tipo 00-melet og forskjellen er helt enorm synes jeg. Tyyyyynn bunn, papirtynn og den hever i flere timer. Han lager deigen på morgenen og steker pizzaen på kvelden. Den stekes i rundt 5-6 minutter på høyeste varme, og han lager sausen selv også, veldig god. Vi pleier å ha skinke, mozarella og sopp på, og gjerne litt hvitløksolje ringlet over før steking.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 06-05-10 kl 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Skikkelig italiensk pizzaFant oppskrift:
![]() |
#7 |
Keep calm and trot on
Hvor: Oslo
![]() Sv: Skikkelig italiensk pizzaJeg fikk tynnbunnet pizza med chevre, ferske fiken og parmaskinke for ikke så lenge siden. Det var sinnsykt godt.
![]() |
#8 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Skikkelig italiensk pizzaJeg lager pizza av denne bunnen:
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Skikkelig italiensk pizzaJeg synes vi har fått til noen veldig gode italienske pizzaer med pizzastein på grillen. Har lagt ut oppskrifter og bilder i Irmas kokebok her på FP. (Orker ikke å lete fram nå.)
![]() |
#11 |
Trøtt
|
![]() Sv: Skikkelig italiensk pizzaShane: hvordan steker du pizzaen i ovnen uten at den blir svartbrent under? Vi har nemlig samme ovn (
![]() |
#12 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikkelig italiensk pizza
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Skikkelig italiensk pizzaJeg får det til, men uten pizzastein i ovnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Nå ble jeg pizzagira her. Er hjemme med syk minstemann og så med et halvt øye at GodMorgenWenche brukte denne pizzabakeren i dag. Hun skrøt av den (selvom hun klarte å svi den ene pizzaen). Er egentlig veldig imot ekstra stash som tar plass på kjøkkenet, men har vært litt lysten på en slik.
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Skikkelig italiensk pizzaJa, vi prøvde også en pizzastein for en stund siden og det var en heller mislykket affære og smakte ikke forskjell overhodet. Mannen min sverger til "screaming hot" stekeplate innsmurt med litt olje før han legger pizzaen på, det blir like godt som steinhelle, om ikke enda bedre, og man slipper at ting henger fast osv.
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Du trenger ikke å forsteke bunnene, mannen sine bunner tar knappe 5-6 minutter å steke med fyll og alt, fordi han lager dem så tynne og legger dem på glohete, oljede stekeplater. Men du kan forsteke dem om du vil altså, jeg vet at noen gjør det, og det går også an å gjøre som Veronal (?), altså lage opp en haug av bunner, smøre saus på og fryse dem med, så er det bare å ta opp pizza når du er sugen, legge fyll på og steke.
![]() |
#17 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Vi lager dette til stadighet til vår familie på 5. Lager 5 bunner av oppskriftem min over her, de skal forstekes i 3 minutt. Da trenger selve pizzaen med fyllet kun 3 minutter ca. 2 av barna sine er så små at de går på samme plata også, så det hele er ferdig på 10 minutt. Veldig kjekt, og kan gjøres i vanlig stekovn.
![]() |
|
|