Sv: Henter du barna i tide?
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Nåh. Jeg skjønner at dere tenker sånn. Samtidig må man være åpen for at det kan være noe man ikke har oversikt over i totalsituasjonen.
Men jeg befinner meg i rollen som en forelder som ofte henter sent og som ikke gir barna mine lang sommerferie sammenhengende utover de 3 pålagte ukene. Og jeg må protestere litt på enkelte undertoner i denne tråden i forhold til hva slags holdninger og prioriteringer foreldre som meg har. Og i forhold til at det er litt synd på de barna som blir hentet sist. For det er veldig forskjellig fra slik jeg opplever det.
Men jeg er helt enig med blant annet Majsa i at hvis det totale stressnivået i familien er høyt slik at man ender med skuldrene godt oppunder ørene hele gjengen, er det på tide å se på om det er mulig å gjøre noe med totalsituasjonen, om det er å redusere antallet fritidsaktiviteter, flytte nærmere jobb, bytte barnehage eller jobb eller gå nedi stillingsprosent.
Det er jeg fullstendig klar over, og derfor er iallefall jeg forsiktig med å være for skråsikker på hvorfor det er slik eller sånn, men samtidig så er det også slik at man etterhvert kjenner foreldrene veldig godt og vet endel om dem og deres familie så i enkelte tilfeller så vet man nok for å si det sånn.
Jeg ville forøvrig aldri reagert om jeg hadde hatt deg som mor utifra hva du beskriver, det høres jo helt normalt ut. Jeg forventer iallefall ikke at barna skal være hjemme hele sommeren, men at man kan få 2-3 uker ferie oppsatt uten så store problemer, ja det forventer jeg.