Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-10, 12:05   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja faktisk!
Det har skjedd flere ganger i pintrange parkeringshus i Trondheim at jeg har ålet meg, blitt støvete og svart etter å ha presset meg mellom skitne biler og vi har også brukt bakdøra på bilen for å komme inn alle sammen. Sånn er det. Jeg ødelegger ikke verdier for mange tusen bare fordi det er trangt altså. Det får være grenser.

Da jeg var gravid sleit jeg litt med å komme inn noen ganger og da fikk jeg hjelp fra en annen en gang til å rygge ut bilen slik at jeg skulle klare å komme meg inn.

Jeg er villig til ganske mye for å ikke ødelegge andres eiendom altså.

Det er heller ikke mye plass å vinne på å skubbe borti andres biler framfor å forsiktig holde et stykke tøy, eller jakka si i mellom for å ikke lage riper.

Med godvilje går det meste.

Innser at du er mye snillere og mer tolmodig enn meg!

Jeg hadde nok også krabbet gjennom bakdøra som siste utvei, men da hadde jeg vel også vært bortimot istand til å drepe vedkommende som eide bilen ved siden av.
Godt jeg bo på landet og svært sjelden behøver å forholde meg til sånt. Det hadde tatt livet av meg

Jeg er foresten ikke noen ond kjærring som med vilje riper opp biler, men ja, det har skjedd, som hendelig uhell og nei, jeg legger ikke igjen lapp med navn og nr. Jeg har også fått ripet opp vår bil, uten å finne noen lapp med navn og nr så helt alene om å synes dette er en ikke så stor sak er jeg vel ikke..
I HI tilfelle hadde jeg aldri brukt så mye energi på å jakte opp og forsure forholde til en av foreldrene i banehagen. Men vi har alle forskjellig syn på hva som er riktig å gjøre. Jeg blir sint på klineparkerere

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:15   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det å bli parkert inne er ikke kult. Det er sant, men det er ikke så mye å "vinne" i forhold til å komme seg inn i bilen ved å herpe en nabobil heller.

Nei, men det er jo lettere at det skjer noe. Jeg hadde betalt skadeforsikringen med mye større "glede" hvis det utelukket hadde vært min (eller ungenes) skyld at jeg hadde skrapet opp en bil, enn hvis grunnen delvis hadde vært at nabobilen hadde parkert teit. Samme følelsen som med syklister. Jeg stopper selvfølgelig uansett når noen sykler over et gangfelt, men jeg er blidere på de som sykler med ok fart og tydelig signaliserer at de skal over enn de som bare kaster seg over slik at man må steinstå på bremsen.

Gammel 27-06-10, 12:16   #3
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg blir sint på klineparkerere

Det er ganske mange som gjør meg sint også, men jeg skader ikke eiendelene deres av den grunn.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:35   #4
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Det er vel ikke snakk om å herpe en bil i dette innlegget da. Vedkommende har laget en ripe på 1 cm på hovedinnleggers bil.

Vi betalte åtte tusen for omlakkering av ei bildør for noen år siden. Da hadde noen laget to lange og kraftige riper i lakken mens jeg stod parkert på parkringsplassen på skolen jeg jobber på. Kjedelig, men man parkerer jo på eget ansvar. Det var samboren min som oppdaget skaden. Og jeg vet at jeg ikke hadde vært borti noe. Jeg hadde kun kjørt til og fra jobb.

Siden du kjenner til synderen bør det jo ikke være noe problem å få henne til å skrive under.

Sist redigert av Veslemøya : 27-06-10 kl 12:47.
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:41   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok også krabbet gjennom bakdøra som siste utvei, men da hadde jeg vel også vært bortimot istand til å drepe vedkommende som eide bilen ved siden av.
Godt jeg bo på landet og svært sjelden behøver å forholde meg til sånt. Det hadde tatt livet av meg

Jeg er foresten ikke noen ond kjærring som med vilje riper opp biler, men ja, det har skjedd, som hendelig uhell og nei, jeg legger ikke igjen lapp med navn og nr. Jeg har også fått ripet opp vår bil, uten å finne noen lapp med navn og nr så helt alene om å synes dette er en ikke så stor sak er jeg vel ikke..
I HI tilfelle hadde jeg aldri brukt så mye energi på å jakte opp og forsure forholde til en av foreldrene i banehagen. Men vi har alle forskjellig syn på hva som er riktig å gjøre. Jeg blir sint på klineparkerere

Jeg er enig i at man må nesten regne med striper og småsår i lakken sin når man ferdes ute blant folk, men å skade andres bil med vilje, blir litt drøyt. Vi har sår på hver side av vår 04-modell, men der har jeg fersket synderen med stein eller pinne i hånda flere ganger. Synd hun er for ung til å holdes erstatningspliktig.

Gammel 27-06-10, 13:39   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Om du har et så snervert syn, så må du jo for for all del ikke parkere på plasser der du kan risikere å biler på siden av deg.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 18:50   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Men nå prøver jo du bare å vri debatten bort fra ditt hovedutsagn der du fremviste forakt for andres eiendeler ved å nærmest skryte av at du til stadighet lager riper i andres biler uten å legge igjen beskjed eller tilby kompensasjon. Og det er faktisk kriminellt.

Jeg får helt mark når folk parkerer klin oppi bilen min og selv om jeg selvfølgelig prøver så godt jeg kan å ta hensyn, hender det at det blir en ripe i nabobilen om de står tett ja. Har noen klint bilen sin oppi min etter at jeg har parkert er jeg truendes til å gi jamt faen...

Ja, jeg ser jo at disse to utsagnene er bortimot identiske

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.