Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-10, 00:16   #321
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er selvfølgelig helt enig i at noen burde tenke seg om og lære seg å puste med magen, jeg er bare ikke enig i at man kan se hvem de er bare på hente/bringe-situasjonen i barnehagen. Er bare det jeg prøver å krangle gjennom.

Men det er det vel heller ingen som har sagt. Er jeg virkelig så dårlig til å uttrykke meg, eller leser dere ikke innleggene mine ordentlig?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg satt også med samme oppfatning som aC, nemlig at Majsa dro disse konklusjonenen utfra hvem som hentet i siste liten med handsfree på øret og Toro på kjøkkenet (hvordan man enn kan vite det). Hvis det var en generell betraktning om at Dårlige Foreldre er Dårlige Foreldre, så er det jo vanskelig å være uenig i det.

Jeg har hverken trukket konklusjoner utfra kun de eksemplene du nevner her eller snakket generelt om hva som gjør foreldre til Dårlige Foreldre. Men jeg tror ikke jeg orker å prøve å formulere det jeg mener på flere måter, så du/dere får bare misforstå i vei. Jeg er litt åppjitt nå, for det vris og vendes litt i overkant mye her.

Gammel 28-06-10, 09:16   #322
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er selvfølgelig helt enig i at noen burde tenke seg om og lære seg å puste med magen, jeg er bare ikke enig i at man kan se hvem de er bare på hente/bringe-situasjonen i barnehagen. Er bare det jeg prøver å krangle gjennom.

Jeg baserer det jeg skriver på erfaring, og jeg vil påstå at man kjenner de fleste foreldrene ganske så godt når man jobber tett med dem i flere år, noen bedre enn andre.

Gammel 28-06-10, 09:24   #323
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi er normalt sett i barnehagen kl 0730 sharp. I forrige uke fikk ungene sove lenge etter en St.Hans-feiring. Poden var i barnehagen litt før 9. Da han skulle hentes fikk vi streng beskjed om at det nok var best å komme kl 0730 som vanlig. For alt gikk i ball for han da. Han skulle inn for å spise en brødskive som vanlig, men da var alle barna på tur ut. Han var rasende resten av dagen.

Gammel 28-06-10, 11:36   #324
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg baserer det jeg skriver på erfaring, og jeg vil påstå at man kjenner de fleste foreldrene ganske så godt når man jobber tett med dem i flere år, noen bedre enn andre.

Jaha? Jeg har ikke noe tett forhold til de i barnehagen min. Siden ting er litt spesielle noen ganger har jeg informert om de issuene som er relevante for barnehagehverdagen, eventuelt ting som kan påvirke sønnene mine, men det betyr ikke at jeg forklarer og forteller om hvordan tiden jeg tilbringer med mine barn utenom det barnehagerelevante er.

Nå er dette en stor barnehage, og jeg forventer derfor selvfølgelig heller ikke at alle de ansatte skal ha som mål at de kjenner foreldrene og deres livssituasjon inngående. Jeg forventer at de skal kjenne barna, og at de skal ta til etterretning de få tingene jeg faktisk forteller som har innvirkning på barna. Jeg forventer også at de ikke lar fordommer og/eller "anelser" påvirke dette.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 12:30   #325
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jaha? Jeg har ikke noe tett forhold til de i barnehagen min. Siden ting er litt spesielle noen ganger har jeg informert om de issuene som er relevante for barnehagehverdagen, eventuelt ting som kan påvirke sønnene mine, men det betyr ikke at jeg forklarer og forteller om hvordan tiden jeg tilbringer med mine barn utenom det barnehagerelevante er.

Nå er dette en stor barnehage, og jeg forventer derfor selvfølgelig heller ikke at alle de ansatte skal ha som mål at de kjenner foreldrene og deres livssituasjon inngående. Jeg forventer at de skal kjenne barna, og at de skal ta til etterretning de få tingene jeg faktisk forteller som har innvirkning på barna. Jeg forventer også at de ikke lar fordommer og/eller "anelser" påvirke dette.

Du ser at jeg skriver noen mer enn andre ja? Dvs altså si at noen kjenner vi bedre enn andre, noen deler masse, andre lite. Noen gjør som deg, informerer om det barnehagen trenger å vite. Jeg vil virkelig tro at du velger å si noe til de ansatte (evt bare pedagogisk leder) om at det er vanskelig for deg å gi noen klar beskjed ang. ferie f.eks og en grunn til dette. Det er det jeg snakker om, jeg snakker ikke om at du skal brette ut hele privatlivet ditt til de ansatte.

Gammel 28-06-10, 12:31   #326
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg jobbet i barnehage noen år, og det jeg har observert er at det er tre typer foreldre som henter seint/av og til for seint.
1. Pendlerene som sitter fast i kø eller bruker kollektivtraffikk
2. Turnusarbeidere som sliter med å få kabal til å gå opp mht vakter
3. Foreldre i permisjon/hjemmeværende. Disse leverer seint også.

Kun engang har jeg opplevd en forelder som av og til kom for seint med vilje.
H*n fikk ganske mye tilsnakk etterhvert.

Gammel 28-06-10, 12:34   #327
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Du ser at jeg skriver noen mer enn andre ja? Dvs altså si at noen kjenner vi bedre enn andre, noen deler masse, andre lite. Noen gjør som deg, informerer om det barnehagen trenger å vite. Jeg vil virkelig tro at du velger å si noe til de ansatte (evt bare pedagogisk leder) om at det er vanskelig for deg å gi noen klar beskjed ang. ferie f.eks og en grunn til dette. Det er det jeg snakker om, jeg snakker ikke om at du skal brette ut hele privatlivet ditt til de ansatte.

Vel, ja. Men det er fortsatt kun utvalgte få i barnehagen som kan uttale seg noe om meg bortsett fra det de ser når jeg leverer og henter, og selv de som er mer informert vet da ikke en dritt om jeg serverer Toro-middager med telefonen klistret til øret eller om ungene og jeg bedriver kvalitetstid utenom. For denslags informerer jeg virkelig ikke om. Ergo kan man ikke uttale seg om foreldrenes stressnivå i de situasjonene ødelegger livskvaliteten til barna, og man kan heller ikke påstå at man kjenner foreldre ut i fra det foreldrene og deres privatliv med barna ut i fra de foreldrene velger å informere om.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 12:46   #328
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Nå har jeg jobbet i barnehage noen år, og det jeg har observert er at det er tre typer foreldre som henter seint/av og til for seint.
1. Pendlerene som sitter fast i kø eller bruker kollektivtraffikk
2. Turnusarbeidere som sliter med å få kabal til å gå opp mht vakter
3. Foreldre i permisjon/hjemmeværende. Disse leverer seint også.

Kun engang har jeg opplevd en forelder som av og til kom for seint med vilje.
H*n fikk ganske mye tilsnakk etterhvert.

Hos oss er det de med de dyreste bilene, og viktigste jobbene som alltid henter for seint, og samtidig ikke har tid til å delta på foreldrekaffe, der barnehagen har innsamling til turer. Ergo de som tjener mest, bidrar minst til ungene i form av penger. De kommer nesten aldri på foreldremøter heller, og snakker i mobilen hele tiden i hentesituasjonen slik at man aldri får snakket noe særlig med dem heller..

Gammel 28-06-10, 12:56   #329
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, vet dere hvilke biler folk har også? Jeg er imponert. I vår barnehage har for øvrig nesten alle dyre biler og bisi jobber, og det er så vidt jeg vet ikke noe problem med at folk henter for sent. Det store rushet er 45-30 minutter før stengetid. De få gangene jeg har kommet ca. 15 min før er mine barn stort sett alene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 12:58   #330
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tormu, her.

Hos oss er det de med de dyreste bilene, og viktigste jobbene som alltid henter for seint, og samtidig ikke har tid til å delta på foreldrekaffe, der barnehagen har innsamling til turer. Ergo de som tjener mest, bidrar minst til ungene i form av penger. De kommer nesten aldri på foreldremøter heller, og snakker i mobilen hele tiden i hentesituasjonen slik at man aldri får snakket noe særlig med dem heller..

Her oser det fordommer...

Nå er jeg ikke i den kategorien der. Men seriøst - sånne foredrekaffeopplegg fra barnehagene er virkelig vanskelig. Ikke bare for de med viktige jobber og mye penger, men også for sånne som meg som går med vaktcaling og ikke kan løpe fra et rom med en pasient i for å rekke foreldrekaffe klokka halv tre. Heldigvis har mine barn en far som jobber i det private og har flexitid, men hadde det ikke vært for han, hadde de vært blant de som aldri har foreldrene sine der, stakkars. Barnehager er i så måte eksperter på kort varsling til ting som foregår alt for tidlig på ettermiddagen. Og når foreldre i tillegg blir bedømt etter sin evne til å få til slike ting i arbeidstiden synes jeg det er ganske dårlig gjort mot foreldregruppen. Innsamling til turer etc i barnehagesammenheng er vel forresten helt i grenseland av hva som kan betegnes som lovlig, spesielt hvis det blir forventet at alle bidrar.

Når det gjelder hentesituasjonen har jeg ennå til gode å se ansatte som gjerne skulle hatt kontakt for å snakke med hentende foreldre. Stort sett er det de ansatte som er travelt opptatt og foreldrene som står i kø i håp om å få høre et par ord om hvordan dagen har vært. Sånn sett fra den andre siden. Jeg er også helt enig med ac i at det er veldig begrenset hva man kan si om mennesker ut fra levering og henting i barnehagen. At man er stressa i den situasjonen betyr ikke at ikke freden senker seg med en gang man er ute av porten og har rukket barnehagen enda en dag.

Gammel 28-06-10, 13:00   #331
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hva er egentlig galt med en Toro middag nå og da? Vi bruker Toro både her og der, er det noe jeg ikke bør nevne i barnehagen? Spesiellt siden jeg sjelden henter tidligere enn 15-30 minutter før det stenger? Men kommer på foreldrekaffe altså, og har en billig bil

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 13:00   #332
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Kan virke som om enkelte her har litt vel såre tær??

Det var da veldig som enkelte ønsker å vri og vrenge på alt som skrives, og vri det til at det gjelder dem.

Endel av det som skrives her er "generelle betraktninger" fra endel av det de opplever i SIN hverdag som ansatt i bhg og skole. Det er ikke dermed sagt at det gjelder DEG.

Gammel 28-06-10, 13:02   #333
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det de i "busy" jobber som faktisk har mulighet til foreldrekaffe. For vi har faktisk en viss fleksibilitet og kontroll med egen kalender (les: Kan jobbe det inn igjen når kvelden kommer...).

De som er lærere, sykepleiere, har kontorjobber eller annet, derimot, er det jo mye vanskeligere for!

Gammel 28-06-10, 13:02   #334
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jøss, vet dere hvilke biler folk har også? Jeg er imponert. I vår barnehage har for øvrig nesten alle dyre biler og bisi jobber, og det er så vidt jeg vet ikke noe problem med at folk henter for sent. Det store rushet er 45-30 minutter før stengetid. De få gangene jeg har kommet ca. 15 min før er mine barn stort sett alene.

Vi ser da bilene når de kommer og henter ungene for de parkerer jo rett utenfor porten. Det jeg skulle fram til er at hos oss virker det som at det er de ressurssterke foreldrene som alltid har det travlest. Og de som jobber i lavstatusyrker/vanlige jobber er de som tar seg tid til å snakke med personalet og ikke virker så stressa. Altså motsatt enn det man skulle tro. F.eks en unge som har foreldre som jobber som eiendomsmeglere, de henter alltid sist, og har ikke vært på en eneste tilsteldning. Nå på sommeravslutningen satt gutten alene uten foreldre, og han var lei seg. to minutter før arrangementet var ferdig, kom faren kjørende i full fart og plukket ungen med seg uten et ord. Men jeg skal ikke generalisere.

Gammel 28-06-10, 13:04   #335
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Det blir så mye synsing om hva andre gjør, hvilke motiver de har, hva slags biler de har, hva de spiser til middag - hvorfor?

Ja, det finnes travle mennesker. Det finnes barn som vokser opp i travle familier. Det finnes mennesker som har mobilen på øret nesten hele dagen.

Og hva så?

Noen har jobber som krever mer enn 8-16. Noen har jobber som krever nattevakter. Noen må ta med seg jobben hjem. Noen må være tilgjengelige på telefonen. Noen må ha bakvakter. Noen driver egne firma. Noen har høysesong når andre har lavsesong.

Er det sånn at det kun er de som jobber 9-15 som kan være gode foreldre?

Og kan man virkelig måle foreldre-kvalitet ut i fra hvorvidt de småprater med de ansatte i barnehagen eller ikke?

Lenge siden jeg har sett så mye tullprat på ett sted.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 13:05   #336
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Vel, ja. Men det er fortsatt kun utvalgte få i barnehagen som kan uttale seg noe om meg bortsett fra det de ser når jeg leverer og henter, og selv de som er mer informert vet da ikke en dritt om jeg serverer Toro-middager med telefonen klistret til øret eller om ungene og jeg bedriver kvalitetstid utenom. For denslags informerer jeg virkelig ikke om. Ergo kan man ikke uttale seg om foreldrenes stressnivå i de situasjonene ødelegger livskvaliteten til barna, og man kan heller ikke påstå at man kjenner foreldre ut i fra det foreldrene og deres privatliv med barna ut i fra de foreldrene velger å informere om.

Jeg har forsåvidt ikke uttalt meg om verken toro elller kvalitetstid, men jo, noen av foreldrene kjenner jeg bedre enn de andre, og ofte er det de med dårlig samvittighet som forteller nettopp det(at de har dårlig samvittighet, altså). Jeg har ikke uttalt meg spesifikt om deg, det kan jeg heller ikke siden jeg faktisk ikke kjenner deg. (Men jeg vet faktisk mye om hva barna spiser til middag for det forteller de oss )

Gammel 28-06-10, 13:07   #337
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Vi ser da bilene når de kommer og henter ungene for de parkerer jo rett utenfor porten. Det jeg skulle fram til er at hos oss virker det som at det er de ressurssterke foreldrene som alltid har det travlest. Og de som jobber i lavstatusyrker/vanlige jobber er de som tar seg tid til å snakke med personalet og ikke virker så stressa. Altså motsatt enn det man skulle tro. F.eks en unge som har foreldre som jobber som eiendomsmeglere, de henter alltid sist, og har ikke vært på en eneste tilsteldning. Nå på sommeravslutningen satt gutten alene uten foreldre, og han var lei seg. to minutter før arrangementet var ferdig, kom faren kjørende i full fart og plukket ungen med seg uten et ord. Men jeg skal ikke generalisere.

Det er akkurat det du gjør. Generaliserer. Og da kan jeg generalisere tilbake og si "typisk barnehageansatt, har ikke annet å ta seg til enn å ta tiden på foreldre i hentesituasjonen og studere bilene deres".

Det kan være mange grunner til at folk ikke kan stille på foreldrekaffe, avslutninger og alt det andre som barnehagene arrangerer i løpet av året. Og de arrangerer alt dette på eget initiativ, men hevder at det er for foreldrene de gjør det. Og så passer det ikke for foreldrene alltid, og det er et sirkus for mange å få det til å gå opp, bytte vakter og så videre. For man strekker seg LANGT for å unngå at det er ens eget barn som sitter der for seg selv og er lei seg fordi at alle de andre foreldrene kom.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 13:15   #338
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Kan virke som om enkelte her har litt vel såre tær??

Det var da veldig som enkelte ønsker å vri og vrenge på alt som skrives, og vri det til at det gjelder dem.

Endel av det som skrives her er "generelle betraktninger" fra endel av det de opplever i SIN hverdag som ansatt i bhg og skole. Det er ikke dermed sagt at det gjelder DEG.

Jeg må bare si at jeg ikke føler meg truffet av noe her. Men jeg synes det er litt _vel_ mange generelle betraktninger som er generaliseringer ut fra et meget snevert grunnlag. Og jeg kan glatt bruke meg selv som eksempel fordi jeg godt kan se for meg at vi er slike som fremstilles som tidsklemmeforeldre med barna på slep etter oss mens vi bare så vidt rekker barnehagen og ikke prioriterer tilstelninger i barnehagen (vel, det har vi så langt fått til, men dog). Poenget er at ting ikke alltid er slik det ser ut. Stresset man fremviser i hentesituasjonen kan glatt være kun på grunn av at barnehagen stenger snart og de ansatte skal hjem, og idet man er i bilen på vei hjem senker freden seg.

Gammel 28-06-10, 13:18   #339
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

F.eks en unge som har foreldre som jobber som eiendomsmeglere, de henter alltid sist, og har ikke vært på en eneste tilsteldning. Nå på sommeravslutningen satt gutten alene uten foreldre, og han var lei seg. to minutter før arrangementet var ferdig, kom faren kjørende i full fart og plukket ungen med seg uten et ord. Men jeg skal ikke generalisere.

Jeg vet ikke hvordan det er med taushetsplikten deres eller hvor gjennkjennelig du er på nett, men hadde jeg vært så detaljert hadde det vært et klart brudd på min.( nå er ikke jeg så veldig anonym her inne da)

Gammel 28-06-10, 13:24   #340
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Jeg vet ikke hvordan det er med taushetsplikten deres eller hvor gjennkjennelig du er på nett, men hadde jeg vært så detaljert hadde det vært et klart brudd på min.( nå er ikke jeg så veldig anonym her inne da)

Nå jobber ikke jeg i barnehage heller. Og det jeg skrev var et eksempel der foreldrene ikke har det yrket jeg beskrev, bare at de representerer min oppfatning av hvordan ting er. Men jeg tar kritikken angående generalisering og legger meg flat. Jeg skjønner at tidsklemma avhenger av fleksibiliteten man har på jobben. Samt at noen faktisk har unger i forskjellige barnehager og at det kan være vanskelig å ta seg tid.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.