|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?
Jeg vet sannelig ikke helt hva mine foretrekker. Vi har nå vært hjemme hele mai og juni, og skal også ha fri fra barnehage i juli. Den minste på 2 år uttrykker at han vil til ungene i barnehagen, mens den eldste ikke sier det. Det kan være fordi han eldste vet at når han skal i barnehagen så er det snakk om en ny barnehage, mens den yngste nok ikke forstår det helt.
![]() |
#302 |
Tittel og tittel....
|
Da hadde jeg kjørt på med vanlige dager dersom det er det barna vil. De kan jo heller ha kortere dager dersom det er noe spesielt som skjer på hjemmefronten, og trenger kanskje ikke nødvendigvis være til klokka 5 på stengetid.
![]() |
#303 |
Drømmer
|
Poden vil gjerne være i barnehagen ja, han elsker å være der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I mitt tilfelle har det faktisk vært for å slippe så mye ut og inn og frem og tilbake. Jeg brukte tiden de var i barnehagen på å trille tur, barseltreff, babytreff, andre besøk, babysang, kafe, kjøpesenter, bytur, bibliotek, storhandling osv. Når samboeren var hjemme(jobber offshore i oljeindustrien) var ungene mye hjemme siden begge hadde "fri". |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Mine setter pris på en fridag innimellom, de også. Jeg prøver fx å få til at bare en av dem har fri regelmessig, slik at de får litt alenetid. Og de liker veldig godt at det er helg. Men er de hjemme flere dager utover helgen uten at vi skal noe spesielt, så spør de ofte etter bhg, ja.
![]() |
#306 |
awesom
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Vi har aldrig hentet for sent på våre snart 5 år som barnehage foreldre.
![]() |
#308 |
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Hehe, jeg er jaggu en av de som det er vanskelig å få til å sette ferie også. What can I do, jeg jobber hele sommeren, og det er ikke så himla lett å få koordinert alle barnevakters og medforelderes planer i april. |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er sånn det skal være, vi jobber jo med mennesker, både små og store.
![]() |
#310 |
awesom
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?En sak er at det er vanskelig å sette opp ferien sin, men det er faktiskt foreldre som ikke skjønner vitsen med at barna skal ha ferie i dete store og hele i løpet av barnehageåret.
![]() |
#311 |
Quiet, please
|
Veldig enig, jeg skjønner veldig godt at det må være slik for dere, og jeg er helt sikker på at ungene dine har det helt supert. Det inntrykket jeg har av deg, er at du til tross for en litt presset hverdag klarer å slappe av og ha det gøy med ungene. I motsetning til sånne Tårnfrid-familier som jeg snakket om tidligere. Vi har forskjellige hverdager, og de fleste av oss gjør det beste ut av det.
![]() |
#312 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg er villig til å vedde på at de fleste såkalte Tårnfrider også setter pris på barna sine og gjør sitt beste for at de skal ha det så bra som mulig. Kanskje de rett og slett f.eks. strever med å få avsluttet jobbsamtaler slik at de kan konsentrere seg om barna og ikke jobben om kvelden? Kanskje de tar ut barna sine annenhver fredag og mandag etter å ha jobbet inn dem? Eller kjenner du personlig disse bisibisitelefondamene? Og er det forskjell på bisidamer og bisimenn?
![]() |
#313 |
Tittel og tittel....
|
Men sånn skal det jo være. Det er ikke slik at vi presser foreldre til å si ifra om ferie dersom det er helt umulig, men en liten pekepinn er fint om det går. Jeg går utifra at alt dette du skriver her vet barnehagen og da er det mye lettere å forholde seg til en slik situasjon også.
![]() |
#314 |
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Ah, men Majsa, du har et inntrykk av meg fordi vi vet hvem hverandre er. Det er mange her som beskriver stressaforeldre, og de kunne like gjerne beskrevet meg, og siden de da ikke vet hvem jeg er hadde jeg helt sikkert også gått under definisjonen "burde roe ned og tenke på de viktige tingene i livet og prioritere annerledes". |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Quiet, please
|
Når jeg bruker uttrykket Tårnfrider, snakker jeg ikke bare om damer, jeg snakker om familier som virker som de løper etter seg selv med ungene i hælene, og det trodde jeg hadde kommet ganske tydelig frem gjennom innleggene mine i denne tråden. Dessuten er det ikke noe galt i å ha mye å gjøre, det kommer bare an på hvordan man takler det. Og ja, det er mange som har en hektisk hverdag, som likevel klarer å lage noen rolige stunder/dager innimellom, slik at både store og små får hentet seg inn litt. Men det finnes også de som virker som de aldri helt klarer det. Jeg trodde alle hadde sett/kjent noen sånne, jeg? Særlig vi som bor i den delen av landet/byen der vi bor?
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007) Sist redigert av Majsa : 27-06-10 kl 22:00. Årsak: Språkpirk |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Quiet, please
|
De jeg snakker om vet jeg nok om til å tenke at de (og barna) muligens kunne hatt godt av en pust i bakken av og til.
![]() |
#317 |
Borte
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg skjønner veldig godt hva Majsa snakker om og det burde da være velkjent for de fleste at det finnes barn der ute, ganske mange barn, som daglig opplever foreldrenes tidsklemme på kroppen? Det er iallefall et ganske kjent samfunnsfenomen i vår tid og har vært gjort adskillig forskning på og vært skrevet en mengde artikler om i årevis nå. De fleste er enige om at det ikke er en utelukkende fin ting for de barna det gjelder. At foreldrene ønsker det beste for barna sine like mye som alle andre er det vel ikke mange som betviler.
![]() |
#318 |
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg er selvfølgelig helt enig i at noen burde tenke seg om og lære seg å puste med magen, jeg er bare ikke enig i at man kan se hvem de er bare på hente/bringe-situasjonen i barnehagen. Er bare det jeg prøver å krangle gjennom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg for min del tror at antall timer i barnehagen ikke er det avgjørende. For eksempel er jeg overbevist om at mine barn har det mye bedre med dager fra 7.45-16.15 i barnehagen og en mamma og pappa som puster når de leveres og hentes enn dager fra 8.00 til 16.05 og alltid ha en heseblesende mamma og pappa i leverings- og hentesituasjon. Vi har valgt det første alternativet. Ungene har altså lange dager i barnehagen når vi jobber begge to. Til gjengjeld har de fri fra barnehagen minst 10 uker hvert år - med fullstendig ro og fred og familieidyll :-)
![]() |
#320 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg satt også med samme oppfatning som aC, nemlig at Majsa dro disse konklusjonenen utfra hvem som hentet i siste liten med handsfree på øret og Toro på kjøkkenet (hvordan man enn kan vite det). Hvis det var en generell betraktning om at Dårlige Foreldre er Dårlige Foreldre, så er det jo vanskelig å være uenig i det.
![]() |
|
|