Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-10, 00:32   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Har ikke de fleste biler enkelte småriper i lakken på sidene? Fra steinsprut og daglig bruk? Og sikkert noe fra biler som kommer inntil også. Det er liksom forskjell på riper og riper, noe er jo bare småmerker man må få lyset inn i riktig retning for å se, mens andre riper er skikkelige brudd i lakken. De er det vel ikke så mange av på de fleste biler.

Gammel 30-06-10, 02:16   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Har ikke de fleste biler enkelte småriper i lakken på sidene? Fra steinsprut og daglig bruk? Og sikkert noe fra biler som kommer inntil også. Det er liksom forskjell på riper og riper, noe er jo bare småmerker man må få lyset inn i riktig retning for å se, mens andre riper er skikkelige brudd i lakken. De er det vel ikke så mange av på de fleste biler.

Vi har lite lakkskader men har kanskje med at han vi kjøpe bilen hos er lakerer og lakket 3 lag med vanlig farge og så 6 lag med lakk og 3 der med klarlakk

En kjørte i oss i høst, han fikk bungel vi fikk noe røde striper fra han ,var bare å rubbe det vekk og så var det hele like fint.Mens han måtte lakere bilen sin. HAH

Gammel 30-06-10, 09:50   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer fra der Floksa bor (bondelandet), og jeg kan love at folk sier takk, unnskyld, betaler for skader de har kommet til å gjøre på andres eiendom, og tar skader på riktig forsikring når det skjer noe. Det er der, på bondelandet, jeg har lært forskjellen på riktig og galt.

Det er jo spesielt i små tette samfunn at ting vil bli helt galt, dersom man ikke har dannelse, snakker sammen, fikser opp i ting, for alt er så gjennomsiktig og synlig, vi vet jo godt hvem sin ku som tråkket ned rosebuskene, hvem sine unger som knuste ruter eller hvem som kjørte på hunden på vei hjem fra nattevakt.

Så den moralen, eller mangelen på moral, som Floksa presenterer her, er ikke en moral som representerer det bondeland jeg kommer fra i alle fall. Men at man ikke skriver lapp der, skal jeg være enig i. Man går nemlig inn og snakker med folk.

Gammel 30-06-10, 11:08   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De nevnte skadene på min bil var av typen dra en nøkkel hardt over to hele dører og smell hele den gigastore handlevogna inn i en annen. Ikke huff-en-liten-gnukk i den andre bilen mens man fester sikkerhetsbeltet til barna. Vår bil som er ca. 5,5 år gammel tror jeg faktisk ikke har en eneste slik ripe. Skal sjekke litt nøyere neste gang den er nyvasket. Jeg må være heldig med bilnaboene jeg har hatt skjønner jeg, når jeg leser om 300 riper på en bil.

Gammel 30-06-10, 11:25   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

De nevnte skadene på min bil var av typen dra en nøkkel hardt over to hele dører og smell hele den gigastore handlevogna inn i en annen. Ikke huff-en-liten-gnukk i den andre bilen mens man fester sikkerhetsbeltet til barna. Vår bil som er ca. 5,5 år gammel tror jeg faktisk ikke har en eneste slik ripe. Skal sjekke litt nøyere neste gang den er nyvasket. Jeg må være heldig med bilnaboene jeg har hatt skjønner jeg, når jeg leser om 300 riper på en bil.

De ripene jeg snakker om er ikke engang i kategorien "Huff en liten gnukk", det setter jo ofte relativt synlige spor hvis det først blir noe merke. Det er mer vær-og-vind-slitasje på lakken jeg snakker om. Ikke alle biler har det, men de fleste jeg ser.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.